• Anonym (Hjälpmig)

    Vill ni mysa efter samlag?

    Jag och min kille är ganska unga. Vi har varit tillsammans i några månader. Vi har extremt mycket samlag. Jag är en nyaste, alltså att jag vill ligga och kramas efter att man har haft sex. Min kille är dock inte sån. Hur brukar det va? Brukar tjejer/killar mest vilja mysa? Och hur får jag honom att vilja mysa?

    Jag känner mig nästan bortglömd när han bara lägger sig brevid mig. Som att jag bara är en kk eller ett one night stand. Får ganska mycket ångest och känner mig äcklig. Det har jag inte berättat för honom dock. Har tagit upp frågan om att mysa men det är inget han föredrar. Hjälpmig!!

  • Svar på tråden Vill ni mysa efter samlag?
  • Anonym (Hjälpmig)
    Anonym (Mysigt!) skrev 2019-03-19 05:11:30 följande:

    Jag brukar vilja mysa, eller liksom åtminstone ligga kvar och känna närhet efteråt när man är i "the afterglow" och hämta andan och så. Tror inte pojkvännnen nödvändigtvis är emot det men han brukar vilja tvätta av sig direkt efter så han är snabb att hoppa ur sängen och gå till badrummet. Jag önskar att han kunde ligga kvar med mig en stund istället för att så abrupt bryta förtrollningen, så att säga. Som du beksriver så får det mig att känna mig lite som att jag bara är någon brud han ville ligga med utan några emotionella band, jag känner mig ganska övergiven när han bara försvinner på en gång. Förstår samtidigt dock att det är helt min egen uppfattning - han behandlar mig inte på ett respektlöst eller objektifierande sätt, han brukar nästan alltid säga att han älskar mig under sex vilket jag verkligen uppskattar, och jag förstår att orsaken till att han drar iväg är att han helt enkelt bara vill tvätta av sig. Men icke desto mindre gör det lite ont i hjärtat ändå...


    Ja exakt. Det ända jag vill är att man ska känna sig uppsakattad efter akten också och inte bara under. Min kille är jättegullig annars och jag får uppmärksamheten jag behöver, det är inte det. Men man känner sig lite äcklig när han bara drar eller åtminstone inte ligger kvar och andas ut med en.
  • Anonym (Vi myser)

    Jag och min man myser, kramas, pussas och ligger nära efter sex. Det är så underbart att ligga nära och småprata, mannen är extra kärleksfull efteråt också, känns som man kommer varandra nära just då. Ofta somnar vi så också, varför rusa upp och tvätta sig på direkten?

  • Anonym (2)

    Vi ligger kvar, kysser varann, smeks, pratar om hur bra vi har det. Tycker inte det är svettigt eller kladdigt; vi brukar inte ha täcke på och ev. kladd från själva samlaget stör oss inte.

    Ibland somnar vi så men då brukar jag flytta bort om jag vaknar till. Skulle inte vilja vara utan det här! Är glad att min man har ett närhetsbehov som motsvarar mitt.

  • Anonym (Nykär)

    Vi myser alltid en stund efter att vi har älskat! Det är så mysigt tycker vi, pratar om allt möjligt, ibland kan det bli ett samlag till eller oralsex. 

  • Milyana

    Förklara för honom hur du känner! Han är inte tankeläsare.

    Gnäller friskt om min man håller myset kort vid sex (eller bara generellt). Finns inga frågetecken för honom och det funkar bra, han tycker också det är mysigt att gosa efter men bryr sig inte lika mycket och blir oftast ordentligt trött efter så ibland kan man ju behöva påminna :)

  • Anonym (Lite mys)

    Ligger gärna på en arm efter. Men vill inte klibba fast.

  • Postman

    Nej jag är inte ett dugg intresserad av att mysa efter sex. Blir antingen gör trött eller för rastlös för det.

  • Anonym (Me2)

    Men varför får du ångest och känner dig äcklig? Så ska man inte känna efter sex, oavsett mys eller ej. Det borde du jobba med och ta reda på varför du har sånna känslor.

    Jag är precis som du, vill absolut ha närhet efter sexet, för mig för det en del av sexet. Som ett avslut. Känns lite abrupt att det liksom bara är slut efter man kommit, men skulle aldrig känna mig äcklig för det men skulle nog känna mig lite dissad.

    Jag tror det är olika hur man är helt enkelt. Jag personligen gillar ju att det är lite kladdigt efteråt också, så känner man att man fått sig en omgång ;)

    Min kille är som tur är precis likadan, vi ligger för det mesta kvar en stund och gosar, ligger nära, pussas och kanske börjar kyssas igen. Ibland händer det ju att man börjar om igen.. Men har ett ex som din kille, han blev helt blank efter och var som om inget hänt typ.

  • Anonym (Helt okey)

    Efter vi haft sex så läggar jag mig på mage. Min man kryper då intill mig och smeker min rygg, mitt hår, min rumpa och mina ben. Säger att han älskar mig och att han tycker jag är finast. De här smekningarna varar ca tio minuter och precis innan han slutar så pussar han alltid min rumpa och sen säger han gonatt. Då är jag så avslappnad så jag somnar nästan direkt. Det har varit såhär i 30 år nu...och vi har sex minst varannan dag. Jag har aldrig tappat min lust till honom och jag tror faktiskt att det är p g a hans eftermys. Känner mig så älskad varje dag.

  • Anonym (VILL)

    Jag vill mysa mer än allt, men det är så äckligt och kladdigt att vi båda känner att vi måste upp och tvätta oss direkt. Sambon duschar alltid. Då blir det liksom inte naturligt att lägga sig igen. Enda gången vi kan mysa är ifall han inte kommit, för det är ju hans klet som ställer till det... Tungan ute

  • Anonym (JJ)
    Anonym (Helt okey) skrev 2019-03-21 21:02:25 följande:

    Efter vi haft sex så läggar jag mig på mage. Min man kryper då intill mig och smeker min rygg, mitt hår, min rumpa och mina ben. Säger att han älskar mig och att han tycker jag är finast. De här smekningarna varar ca tio minuter och precis innan han slutar så pussar han alltid min rumpa och sen säger han gonatt. Då är jag så avslappnad så jag somnar nästan direkt. Det har varit såhär i 30 år nu...och vi har sex minst varannan dag. Jag har aldrig tappat min lust till honom och jag tror faktiskt att det är p g a hans eftermys. Känner mig så älskad varje dag.


    Måste bara få säga att du verkar ha en helt underbar man! Otroligt att bi efter så många år tillsammans fortfarande gillar på det här sättet.

    Blir lite avis kanske.. har aldrig fått ens ett "vad fin du är" eller liknande. Han jagar upp mig från sången direkt för att jag ska kunna hämta något att torka av honom med.. han halvsover oftast så fort jag har lämnat rummet.

    Var rädda om varandra! Kanske be din man om att tipsa andra om hur viktigt det är att uppskatta sin kvinna på samma sätt som kvinnan uppskattat honom.
  • Anonym (Helt okey)
    Anonym (JJ) skrev 2019-03-22 05:38:08 följande:
    Måste bara få säga att du verkar ha en helt underbar man! Otroligt att bi efter så många år tillsammans fortfarande gillar på det här sättet.

    Blir lite avis kanske.. har aldrig fått ens ett "vad fin du är" eller liknande. Han jagar upp mig från sången direkt för att jag ska kunna hämta något att torka av honom med.. han halvsover oftast så fort jag har lämnat rummet.

    Var rädda om varandra! Kanske be din man om att tipsa andra om hur viktigt det är att uppskatta sin kvinna på samma sätt som kvinnan uppskattat honom.
    Men vilken trist man som jagar upp dig Kan ni inte ha papper eller våtservetter vid sängen som han klarar nå själv? Så kan du i alla fall ligga kvar i sängen efteråt och pusta ut i lugn och ro.
    Ja när det kommer till eftermys så är min man helt underbar. Han är dessutom en omtänksam älskare....sättet han tar och ser på min kropp under sexet är så upphetsande....där och då är jag världens vackraste och sexigaste kvinna. Den känslan har jag varje gång.
    Trots att jag i vardagen är en helt vanlig 52-årig kvinna med hull på magen och gråa hårstrån.
  • Anonym (Tjej)

    Ja vill jämnt mysa efter sexoch prata om detmed osv. Han vill bara kolla på tv eller så går han på toa man känner sig inte direkt älskad. Vi har ändå hållt ihop i 7 år

  • Anonym (well)

    Vi har aldrig sex precis före läggdags och myser inte. Vi håller på med BDSM, så innan en session pratar vi lite om vad vi vill göra, och när vi är klara pratar vi om hur det blev. Lite som en utvärdering, fast mer fnissigt, som när man åkt en spännande karusell och pratar om sin gemensamma upplevelse. :)

    Jag brukar vilja vila lite efteråt, så han stoppar om mig och frågar om det är något jag vill ha. Om vi kört deep throat händer det att han gör te åt mig, om jag vill ha. :)

Svar på tråden Vill ni mysa efter samlag?