• Anonym (Anonym)

    Herpes typ2, varför blir det aldrig bättre? Orkar inte mer

    Jag vet inte längre hur jag ska orka leva med detta, har haft herpes typ2 i underlivet i över 2,5 år nu och går på långtidsbehandling (valaciclovir) sedan några månader tillbaka innan det har jag gått på det till och från. Men jag får ändå utbrott en gång i månaden oavsett om jag går på medicin eller inte, den enda skillnaden är att det läker fortare när jag tar tabletterna.

    Jag är så trött på detta och mår så jävla dåligt över att det aldrig blir bättre, jag vill träffa killar, jag vill leva! Men detta gör att jag blir helt förstörd och gråter och gråter och funderar starkt på självmord varje gång utbrotten kommer varje månad. Jag är så trött på att kämpa och fortsätta stå ut med att det kanske blir bra en dag, det har ju inte blivit bättre på 2,5 år när fan ska det bli bra?
    Jag mår bra för övrigt med livet, men varför blir detta aldrig bra?!

    VARFÖR smittade han mig alltså fan!!!!!! Hur ska jag orka kämpa vidare, är så  trött på att ligga gråtandes på golvet varje månad för jag inte vet hur jag ska hantera detta, det här sån sorg att jag har inga ord. Det har påverkar mig massor i hur jag är i jobbet och allt och även att jag inte vågar träffa killar för är rädd för att smitta.

    Det ska ju bli bättre enligt alla hemsidor men varför blir det inte det? 2,5 år nu och fortfarande utbrott en gång i månaden, jag orkar verkligen inte mer.

    Behövde skriva av mig, ni som har typ2 i underlivet får gärna dela med er hur ni hanterar det och hur ofta ni får utbrott och hur länge ni varit smittade

  • Svar på tråden Herpes typ2, varför blir det aldrig bättre? Orkar inte mer
  • Anonym (otur)

    Jag hade som dig i ca 5 år... nu har jag haft det i 20 år. Jag har nu utbrott ca 3-5 ggr/år.

    Bara att gilla läget. Att ta självmord är bara överdrivet!

  • Anonym (Hopp)
    Anonym (otur) skrev 2019-04-12 16:40:30 följande:

    Jag hade som dig i ca 5 år... nu har jag haft det i 20 år. Jag har nu utbrott ca 3-5 ggr/år.

    Bara att gilla läget. Att ta självmord är bara överdrivet!


    Amen fy vad deppigt, är detta ens sant eller vill du bara dra ner TS ännu mer?

    Ts vad säger läkarna, du har inte lågt immunförsvar? kanske kan du kolla upp alternativ medicin? Försök få tag i vettigt folk. Försök att hålla hoppet uppe även om det är tufft.

    Går du och pratat med en psykolog?
  • Anonym (otur)
    Anonym (Hopp) skrev 2019-04-13 00:36:33 följande:
    Amen fy vad deppigt, är detta ens sant eller vill du bara dra ner TS ännu mer?

    Ts vad säger läkarna, du har inte lågt immunförsvar? kanske kan du kolla upp alternativ medicin? Försök få tag i vettigt folk. Försök att hålla hoppet uppe även om det är tufft.
    Går du och pratat med en psykolog?
    Varför skulle jag hitta på nåt sånt??
  • Anonym (Pest)
    Anonym (otur) skrev 2019-04-12 16:40:30 följande:

    Jag hade som dig i ca 5 år... nu har jag haft det i 20 år. Jag har nu utbrott ca 3-5 ggr/år.

    Bara att gilla läget. Att ta självmord är bara överdrivet!


    [quote=79562843][quote-nick]Anonym (Hopp) skrev 2019-04-13 00:36:33 följande:[/quote-nick]Amen fy vad deppigt, är detta ens sant eller vill du bara dra ner TS ännu mer?

    Ts vad säger läkarna, du har inte lågt immunförsvar? kanske kan du kolla upp alternativ medicin? Försök få tag i vettigt folk. Försök att hålla hoppet uppe även om det är tufft.

    Går du och pratat med en psykolog?[/

    Vadå drar ned ts? Ts ställde en fråga och en person var snäll nog att svara. Jag är smittad sen 2014 och har inte märkt nån förbättring, har fler utbrott än ett per månad skulle jag tro. Jag har väl aldrig funderat på självmord men visst är det tråkigt att inte ha så mycket sex som man vill. Då är det väldigt upplyftande att höra att det finns de som ändå blir bättre!
  • Anonym (....)

    Hör till den lyckliga skaran fick herpes några få gånger och sedan i princip aldrig mer. Har du hört hur vanligt herpes är? Är det inte fler än hälften som är bärare av viruset eller liknande. Väldigt många har det, men vet inte ens om det.

    Även om dina utbrott skulle fortsätta så finns det med andra ord massor av killar som du inte kan smitta. Låt inte detta hindra dig i ditt dejtande, men berätta tidigt så får killen välja hur han vill hantera det.

  • Anonym (Mamma)

    Jag hade stora problem med munherpes i femton års tid. Utbrott varje månad , ibland så stora sår att jag fick sjukskriva mig. Sen började jag ta tillskott med 200 mikrogram selen varje dag, sen dess har jag mycket mer sällan utbrott som också är lindrigare. Selen hjälper immunförsvaret.

  • Anonym (Fghj)

    Dubbel dos aciklovir i över 10 år. Nu sedan ett par år nere på maxdosen. Inte haft ett enda utbrott, utom när gyn fick för sig att bekräfta min diagnos för 6-7 år sedan på nytt. Det tog en dag så var helvetet löst igen. Jag gick obehandlad i många år innan jag sökte hjälp. Efter jag fick barn var det rent helvetiskt. Första läkaren skrattade åt mig när jag berättade om 3-4 symptomfria dagar per månad. Nästa skrev ut dubbel dos när jag vågade söka hjälp, år senare. Har en svår övergreppsproblematik i botten som hindrar mig från mkt vårdsökande. Jag tar aciklovir dagligen och tänker inte sluta. Jag har ibland fått ta lever och njurprover (tror jag det var) för att visa att jag inte tar skada.

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (otur) skrev 2019-04-12 16:40:30 följande:

    Jag hade som dig i ca 5 år... nu har jag haft det i 20 år. Jag har nu utbrott ca 3-5 ggr/år.

    Bara att gilla läget. Att ta självmord är bara överdrivet!


    Tar du medicin för det eller har gjort det tidigare? Hur länge tog du det i så fall?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Hopp) skrev 2019-04-13 00:36:33 följande:
    Amen fy vad deppigt, är detta ens sant eller vill du bara dra ner TS ännu mer?

    Ts vad säger läkarna, du har inte lågt immunförsvar? kanske kan du kolla upp alternativ medicin? Försök få tag i vettigt folk. Försök att hålla hoppet uppe även om det är tufft.

    Går du och pratat med en psykolog?

    Dom vet inte för det finns så lite vetenskap om detta.. Hur kollar man upp sitt immunförsvar? Kan man göra det genom lämna blodprov hos något företag(dom som tar ca 2000kr för det) är dom säkra att lämna till?


    Nä men är på kö till att få göra det men känner att det hade hjälpt mycket om jag bara hade någon som också är smittad att prata med, så man kan hantera det tillsammans..


    Anonym (Löser sig) skrev 2019-04-13 08:31:23 följande:

    Vad för dos samt hur ofta tar du?


    Tar en tablett på 500mg varje kväll

  • Anonym (Fghj)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-04-15 17:34:17 följande:

    Dom vet inte för det finns så lite vetenskap om detta.. Hur kollar man upp sitt immunförsvar? Kan man göra det genom lämna blodprov hos något företag(dom som tar ca 2000kr för det) är dom säkra att lämna till?

    Nä men är på kö till att få göra det men känner att det hade hjälpt mycket om jag bara hade någon som också är smittad att prata med, så man kan hantera det tillsammans..

    Tar en tablett på 500mg varje kväll


    Har behövt stå på 1600 mg under flera år, 800 morgon och 800 kväll. Är nu nere på rek maxdos 800 mg, 1 gång/dag. Jag tror du står för lågt. Jag var inte symtomfri på din dos. Osäkert om jag skulle vara det idag.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Fghj) skrev 2019-04-16 06:23:33 följande:

    Har behövt stå på 1600 mg under flera år, 800 morgon och 800 kväll. Är nu nere på rek maxdos 800 mg, 1 gång/dag. Jag tror du står för lågt. Jag var inte symtomfri på din dos. Osäkert om jag skulle vara det idag.


    Så tråkigt att höra! :/ Har du provat minska din dos lite? När hade du senast utbrott? Är du inte orolig för någon biverkning av tabletterna?
  • Anonym (Fghj)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-04-25 14:33:30 följande:

    Så tråkigt att höra! :/ Har du provat minska din dos lite? När hade du senast utbrott? Är du inte orolig för någon biverkning av tabletterna?


    Jag har noll utbrott på suppressionsbehandling. Funkar på en tablett 800 mg sedan ett par år. Har inga biverkningar och har tagit prover för att kolla att mina värden är bra. Har inga stickningar, inga förkänningar, ingenting. Så jag har det bra faktiskt Om du inte är symtomfri på din dos tycker jag du ska fråga om doshöjning. Jag vet dock inte skillnad på valaciklovir och aciklovir, som jag har.
  • liranlaran

    Jag har haft det i 7 år nu och de första åren hade jag precis som du, och ibland två ggr/månad. Nu brukar jag väldigt sällan ha det, 1-2ggr/år. Så jag glömmer mellan varven att jag har det. Jag hoppas det blir längre mellan skoven för dig med för det är ju verkligen inte kul!

Svar på tråden Herpes typ2, varför blir det aldrig bättre? Orkar inte mer