• ezme00

    Orolig! :(

    Hej!

    Behöver få höra era funderingar och erfarenheter kring detta.

    Jag gjorde ett positivt graviditetstest den 1.a April.

    Den 18.e april gör jag ett vul för att stämma av att allt är ok pga oerhörd stress i mitt liv och att jag hade riktigt svår molvärk efter en stressfylld kväll.

    vul.et så såg som två graviditeter. Blev chockad och glad! Den ena såg dom ngt som rörde sig och tickande hjärta (vad bm tror).

    Då räknade jag på appen att jag borde vara i v 6+4 eller ngt sådant. Hon sa att det mer såg ut som v 5+4.

    Den andra fostersäcken såg hon ingenting i och ville att jag skulle komma tillbaka efter en vecka.

    Har nyligen gått ut ifrån bm som gjort vul och även läkaren kikade med vul på mig.

    Läkaren säger att det är i v 5+5 och att hon inte ser ngt än :( och hon säger att det mkt väl kan va så att bm förra veckan ev såg fel eftersom det är så tidigt.

    Är så orolig nu :( Vad har hänt? Är detta normalt? Om jag hade senaste mensens första dag den 1.a Mars och tog pos.gravtest 1.a April. Bör man då inte se mer?????? :(

    Har graviditeten stannat upp?

    Vet inte om jag ska förbereda mig för det värsta eller om det fortf finns hopp :(

    Ska till läkaren igen om ca två veckor och göra vul och först då vet hon säkert :(

    Är jätte jobbigt å gå runt såhär :(

    Har molvärk av och till och ömma bröst. Lite extra hungrig ibland, gasig mage och lite svullen men i övrigt mår jag ok.

    Snälla. Ge mig era erfarenheter kring detta :(

    Obs! Den ljusa bilden är första vul och den mörka andra.

    / orolig förhoppningsvis blivande :(

  • Svar på tråden Orolig! :(
  • Anonym (s)
    sådär såg min första bild efter VUL ut, tror jag var i typ vecka 5-6 då, en svart ring sen en liten grå "prick" i .  Jag hade visserligen inte två svarta ringar bredvid varandra sådär som du. Mer svar än så kan jag inte ge dig, förstår din oro helt! håller tummarna att det går bra.kram
  • Anonym (Mimmi)

    Vilken jobbig sits du hamnat i :/ Jag tycker tyvärr att det låter som att graviditeten har stannat upp baserat på att du plussade 1 april och att det därmed borde ha synts tickande hjärta vid det här laget, men jag hoppas att jag har fel.. Kramar till dig!!

Svar på tråden Orolig! :(