• Anonym (Okär)

    Avsluta med gravid partner

    Hur ser ni på att avsluta med kvinnan som är gravid med ditt barn?

    Har träffat en tjej sedan i våras och är exklusiv med henne men mer eller mindre av vår relation har bestått av bråk, dåligt sexliv (enligt mig) och svartsjuka och känner absolut ingenting för henne längre. Hon vill knappt träffa mig då hon mår dåligt hela tiden och vill inte spendera mitt liv med henne. Hon blev gravid några månader in och vägrade göra abort, trots att hon vet att jag absolut inte vill ha ett barn i den här åldern och förutsättningarna jag har i livet just nu, och jag kommer inte kunna titta en kvinna som tvingar mig till det här och känna någon form av kärlek, så tänker inte slösa min tid med henne och ett otillfredsställande sexliv så har övertygat mig själv att avsluta det. Kommer självklart ta hand om mitt barn men vill inte ha något med barnets mamma att göra.

    Är jag ett svin eller borde jag åtminstonde vänta tills barnet är fött?

  • Svar på tråden Avsluta med gravid partner
  • Anonym (E)
    Anonym (Okär) skrev 2019-10-15 22:10:30 följande:

    Är fullt medveten om att jag kommer behöva ha kontakt med henne oavsett om jag vill eller inte, dock så ska den här kontakten endast ha med barnet osv att göra. Hon har gjort sitt val att behålla och jag gör mitt att lämna henne. Kommer hjälpa om det har med barnet att göra. Ska jag stanna i en ostabil och olycklig relation bara för att göra henne nöjd?


    Nej, jag har inte sagt något om att du lämnar relationen. Det är upp till dig om du vill göra det valet för dig och ert barn. Däremot är det jävligt svinigt och omoget att gnälla över att hon inte ville göra abort samt att du inte vill ha med henne att göra. Men det är bra att du är medveten om att du kommer behöva ha kontakt med henne, det framgick inte.
  • Anonym (......)

    Du har varit tydlig med vad du tycker o vill, och hon gjorde som hon ville så lämpligt är väl att hon får stå för sitt beslut. Du kan lämna henne, blir ju inte bättre av att vänta direkt.

    Däremot om du ska vara taktisk kan det vara smart att vänta tills ni fått gemensam vårdnad, i alla fall om du tror att det finns en risk att hon flyttar om du lämnar henne. Det försvårar ju varannan vecka livet om hon bor 30 mil bort.

    Efter barnet är född och ni fått gemensam vårdnad är Det inte lika enkelt för henne att flytta från kommunen mot din vilja.

  • Anonym (,)
    Anonym (......) skrev 2019-10-15 23:34:37 följande:

    Du har varit tydlig med vad du tycker o vill, och hon gjorde som hon ville så lämpligt är väl att hon får stå för sitt beslut. Du kan lämna henne, blir ju inte bättre av att vänta direkt.

    Däremot om du ska vara taktisk kan det vara smart att vänta tills ni fått gemensam vårdnad, i alla fall om du tror att det finns en risk att hon flyttar om du lämnar henne. Det försvårar ju varannan vecka livet om hon bor 30 mil bort.

    Efter barnet är född och ni fått gemensam vårdnad är Det inte lika enkelt för henne att flytta från kommunen mot din vilja.


    han får bara gemensam vårdnad automatiskt om de är gifta
    HON kan flytta vart hon vill, liksom HAN kan göra det. Vid gemensam vårdnad behöver man vara överens om var barnet ska skriva sig.
  • Anonym (Man 43)
    Anonym (Okär) skrev 2019-10-15 22:10:30 följande:

    Är fullt medveten om att jag kommer behöva ha kontakt med henne oavsett om jag vill eller inte, dock så ska den här kontakten endast ha med barnet osv att göra. Hon har gjort sitt val att behålla och jag gör mitt att lämna henne. Kommer hjälpa om det har med barnet att göra. Ska jag stanna i en ostabil och olycklig relation bara för att göra henne nöjd?


    Har hon sagt att hon kommer behålla barnet även om du gör slut? Kanske kan vara bra för henne att veta hur du känner!
  • Pentra
    Anonym (Anonym) skrev 2019-10-15 22:01:07 följande:
    Jag vet inte vad ska man säga. Jag tycker synd om tjej som kommer bli lämnad med ett barn. Snälla du varför ni män är så själviska.

    Är du blind på något sätt? Barnet var oplanerat. Förhållandet kantas av bråk och svartsjuka. I detta fall så är det faktiskt den blivande MAMMAN som är självisk, och elak, iom att hon behåller barnet, ist för att göra abort och därmed försöka att ge det en bättre chans! ... Med vänlig hälsning, Pentra
  • Anonym (tjena)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-10-15 22:01:07 följande:

    Jag vet inte vad ska man säga. Jag tycker synd om tjej som kommer bli lämnad med ett barn. Snälla du varför ni män är så själviska.


    Att behålla barnet trots att han inte vill är inte själviskt?
  • Moder1

    Älskar du henne inte Så gör slut.

    Ingen ska behöva leva i en relation oälskad.

    Men var en MAN, Ta ansvar för barnet och följ med till barnmorskan mm under graviditeten.

    Hjälp mamman till ditt barn oavsett vad du tycker om henne.

    Hon är och kommer alltid vara en nyckelperson i ditt barns liv.

    Se till att vara trevlig , respektfull och hjälpsam från och med nu och framåt, det gynnar dig själv, mamman och framför allt Barnet.

  • Anonym (H)

    Förstår inte varför alla hoppar på dig i tråden.. Det är ju hennes val att behålla och du vill inte ha barn. Hon vill ju knappt träffa dig och ni har ett dåligt förhållande. Hon får nästan skylla sig själv om hon blir ensamstående förälder.. Tycker det är stort av dig att du redan bestämt dig för att du vill ha delad vårdnad om barnet och att du ändå vill finnas där! Men folk här i tråden verkar ju tycka att du är ett lika stort svin som någon som lämnar någon som är gravid och aldrig vill ha nåt med barnet att göra.. Gör slut om du känner för det, men förklara att du kommer finnas där för barnet!

  • Richard1986
    Anonym (H) skrev 2019-10-16 06:21:35 följande:

    Förstår inte varför alla hoppar på dig i tråden.. Det är ju hennes val att behålla och du vill inte ha barn. Hon vill ju knappt träffa dig och ni har ett dåligt förhållande. Hon får nästan skylla sig själv om hon blir ensamstående förälder.. Tycker det är stort av dig att du redan bestämt dig för att du vill ha delad vårdnad om barnet och att du ändå vill finnas där! Men folk här i tråden verkar ju tycka att du är ett lika stort svin som någon som lämnar någon som är gravid och aldrig vill ha nåt med barnet att göra.. Gör slut om du känner för det, men förklara att du kommer finnas där för barnet!


  • Anonym (Ja)

    Jag tycker alltid att det är intressant med män som använder "berätta att jag inte vill ha barn" som preventivmetod. Men jaja.

    Jag tycker att det vettigaste du kan göra är att vara ärlig. Det är värre att låta partnern leva i villfarelsen att ni kommer bli nån slags familj. Det är mycket bättre att berätta precis hur det är och låta henne förbereda sig på att va ensam med barnet den första tiden. Hon borde få en chans att tex. spara ihop en buffert till allt som behövs/kommande föräldraledighet eftersom det finns risk att hon eventuellt räknar med två inkomster?

    Dumpa idag, är min inställning.

  • Kramklubba
    Anonym (H) skrev 2019-10-16 06:21:35 följande:
    Förstår inte varför alla hoppar på dig i tråden.. Det är ju hennes val att behålla och du vill inte ha barn. Hon vill ju knappt träffa dig och ni har ett dåligt förhållande. Hon får nästan skylla sig själv om hon blir ensamstående förälder.. Tycker det är stort av dig att du redan bestämt dig för att du vill ha delad vårdnad om barnet och att du ändå vill finnas där! Men folk här i tråden verkar ju tycka att du är ett lika stort svin som någon som lämnar någon som är gravid och aldrig vill ha nåt med barnet att göra.. Gör slut om du känner för det, men förklara att du kommer finnas där för barnet!
    De hoppar på honom för det är dumma kvinnohjärnor som agerar utifrån Female ingroup preference.

    Hade det varit annat kön på TS hade tongångarna varit helt annorlunda.

    TS du har inget ansvar mot någon, egentligen inte ens mot barnet, eftersom du inte ville ha barn. Personligen tycker jag barn är en gåva och relationen kan utvecklas till en väldigt väldigt trivsam situation, en situation du inte alls kan börja förstå nu. Men man måste jobba för det och man måste uppfostra ungarna. Det är pappor som är de primära uppfostrarna. Så tar du ansvaret för barnet så är det du som uppfostrar det.
  • Anonym (......)
    Anonym (Ja) skrev 2019-10-16 08:55:15 följande:

    Jag tycker alltid att det är intressant med män som använder "berätta att jag inte vill ha barn" som preventivmetod. Men jaja.


    Ts har inte sagt någonting om preventivmedelsmetod. Ingen metod är ju 100% säker heller.
  • Anonym (A)
    Anonym (......) skrev 2019-10-16 10:25:32 följande:
    Ts har inte sagt någonting om preventivmedelsmetod. Ingen metod är ju 100% säker heller.
    Ja, de är ju inte det.
  • Anonym (Polly)

    Du blev ansvarig för det här barnet i samma stund som du hade oskyddat sex.

    Oavsett om det är ett ansvar som du avser att ta eller inte så är det här något ni båda har orsakat och inget du kan skylla över på henne.

    Vill du inte ha barn så skydda dig och vill du inte ha ett förhållande så gör slut.

Svar på tråden Avsluta med gravid partner