• Nb1995

    Ovitrelle - bivärkningar

    Ni som kör/har kört med Ovitrelle, vad hade ni för biverkningar? Jag är på nummer försök nummer 3 med hjälp av Letrozol och Ovitrelle. Skriv gärna när ni och om ni plussat och hur många gånger det gick på! ?


    Ovitrelle - Bivärkningar
  • Svar på tråden Ovitrelle - bivärkningar
  • amandakollb
    Anonym (Mia) skrev 2020-05-03 22:08:08 följande:

    Jag tror bim är 12 maj för mig. Om du du har de symtomen men kanske ej ägglossat ere någ ovitrellen som spökar för båda :(


    Jag har 13 maj, men som sagt, tror inte ens jag fått äl. Ja sant! Hur länge har ni försökt?:)
  • Anonym (Mia)
    amandakollb skrev 2020-05-04 07:29:19 följande:

    Jag har 13 maj, men som sagt, tror inte ens jag fått äl. Ja sant! Hur länge har ni försökt?:)


    Samtidigt tänker jag angående ovitrellen att den ska ju vara ute ur kroppen inom 10 (vissa säger 14 dagar). Så sprutans hcg lär inte fortsätta allt för länge. Däremot om kroppen typ fått en chock, ägglossningen känndes tex rätt ordentligt denna gången så kanske är det dw som ger symptom..:)

    Vi har försökt i 1 år. Ni då?
  • amandakollb
    Anonym (Mia) skrev 2020-05-04 07:48:00 följande:
    Samtidigt tänker jag angående ovitrellen att den ska ju vara ute ur kroppen inom 10 (vissa säger 14 dagar). Så sprutans hcg lär inte fortsätta allt för länge. Däremot om kroppen typ fått en chock, ägglossningen känndes tex rätt ordentligt denna gången så kanske är det dw som ger symptom..:)

    Vi har försökt i 1 år. Ni då?
    skönt att du kände ÄL! det gjorde inte jag :/

    vi har också försökt i ett år, börjar bli väldigt segt tycker jag :( 

    tempar du? 
  • Anonym (Mia)
    amandakollb skrev 2020-05-04 08:54:31 följande:

    skönt att du kände ÄL! det gjorde inte jag :/

    vi har också försökt i ett år, börjar bli väldigt segt tycker jag :( 

    tempar du? 


    Ja, alla andra blir ju gravida på första försöket lixom ...

    Nää kör inte med sånt alls :)
  • amandakollb
    Anonym (Mia) skrev 2020-05-04 09:06:33 följande:
    Ja, alla andra blir ju gravida på första försöket lixom ...

    Nää kör inte med sånt alls :)
    ja exakt!

    skönt! bara nojigt att tempa nu när inte tempen höjer sig.. om jag inte tempade hade jag ju sluppit oroa mig och då inte tänkt på detta. 
  • Anonym (Mia)
    amandakollb skrev 2020-05-04 09:44:30 följande:

    ja exakt!

    skönt! bara nojigt att tempa nu när inte tempen höjer sig.. om jag inte tempade hade jag ju sluppit oroa mig och då inte tänkt på detta. 


    Jag funderar på att börja tempa dock..men blir nog om detta inte tar sig. Får se. Men jag känner mig helt bortkommen i "tempningsvärlden"..
  • amandakollb
    Anonym (Mia) skrev 2020-05-04 09:49:00 följande:
    Jag funderar på att börja tempa dock..men blir nog om detta inte tar sig. Får se. Men jag känner mig helt bortkommen i "tempningsvärlden"..
    jag har tidigare tyckt det varit jätteskönt, då ser man när man verkligen haft äl och vet exakt när bim är :) men nu känns det jobbigt då jga inte fått äl bekräftad ännu.. 

    men det tycker jag absolut du ska göra! jag använder natural cycles som jag tycker om jättemkt men finns ju gratis också som tex fertility friend. 
  • Anonym (Mia)
    amandakollb skrev 2020-05-04 09:53:50 följande:

    jag har tidigare tyckt det varit jätteskönt, då ser man när man verkligen haft äl och vet exakt när bim är :) men nu känns det jobbigt då jga inte fått äl bekräftad ännu.. 

    men det tycker jag absolut du ska göra! jag använder natural cycles som jag tycker om jättemkt men finns ju gratis också som tex fertility friend. 


    Hur är det med det där. Bekräftar den ägglossning efter den har skett? Så ersätter inte ägglossningstest?:)
  • amandakollb
    Anonym (Mia) skrev 2020-05-04 10:40:11 följande:
    Hur är det med det där. Bekräftar den ägglossning efter den har skett? Så ersätter inte ägglossningstest?:)
    ja exakt, den bekräftar ÄL efter att den skett så ersätter inte ÄL-testen tyvärr. Men om man har regelbundna cykler så hjälper den att förutspå när nästa äl kommer och när man kan börja ta äl-tester samt hjälper att bekräfta när äl har varit och när bim blir :) 
  • Anonym (Mia)
    amandakollb skrev 2020-05-04 11:45:27 följande:

    ja exakt, den bekräftar ÄL efter att den skett så ersätter inte ÄL-testen tyvärr. Men om man har regelbundna cykler så hjälper den att förutspå när nästa äl kommer och när man kan börja ta äl-tester samt hjälper att bekräfta när äl har varit och när bim blir :) 


    Juste! Tack:)
  • Längtar efter en bebis

    Inga biverkningar .. första barnet fick pergotim och ovitrille blev gravid på första försök, bebis nr 2 normalt egen hand, bebis 3 Letrozole och sprutan ovitrille blev gravid på första försöket nu kör vi med bebis nr 4 . Har tagit trippel Letrozole nu första kuren och Idag har jag tid för kolla äggblåsorna .. hur gåre för er

  • Anonym (Mia)
    Längtar efter en bebis skrev 2020-05-12 17:06:57 följande:

    Inga biverkningar .. första barnet fick pergotim och ovitrille blev gravid på första försök, bebis nr 2 normalt egen hand, bebis 3 Letrozole och sprutan ovitrille blev gravid på första försöket nu kör vi med bebis nr 4 . Har tagit trippel Letrozole nu första kuren och Idag har jag tid för kolla äggblåsorna .. hur gåre för er


    Kul! Du inger lite hopp! Letrozole och ovitrelle här, ÄL+15 idag.. sist fick jag mens på ÄL+17. Testar efter det men hade negativt ÄL+10 :/
  • Längtar efter en bebis
    Anonym (Mia) skrev 2020-05-12 18:38:30 följande:

    Kul! Du inger lite hopp! Letrozole och ovitrelle här, ÄL+15 idag.. sist fick jag mens på ÄL+17. Testar efter det men hade negativt ÄL+10 :/


    Okeej vilken dos tar du ? Hur många äggblåsorna hade du?

    Håller tummarna för er
Svar på tråden Ovitrelle - bivärkningar