• Obalem

    Pco - Provera - Letrozol

    Hej ni som också försöker!

    Jag har precis avslutat min första omgång provera och OJ vilka ömma bröst jag fått... undrar såklart om de är pga tabletterna eller om de kan vara något roligare :D jag tänkte ta ett gravtest senare i veckan men om mensen istället kommer igång så startar jag min första omgång letrozol!

    Är det fler som har Pco? Som kanske äter letrozol? Provera? Som helt enkelt vill följa med i resan mot plus? Alla är såklart välkomna <3

  • Svar på tråden Pco - Provera - Letrozol
  • Obalem
    EllaLo skrev 2020-01-20 16:52:09 följande:

    Men gud så spännande!! Alltså det känns mest som det lutar åt att du är gravid eller?? Ska ni inte ta ett imorgon istället då :o?

    Min story är att jag blev diagnostiserad redan som 17 åring. Åt p-piller för att framkalla mens men fick avsluta dec-17 pga jag har migrän med aura vilket kan leda till en propp. Fick sedan provera för mensen blev oregelbunden, åt det fram till juni-19 började aktivt försöka några månader innan i Jan/feb. Fick egen äl under sommaren sen blev det ett glapp på 50 dagars cykler. Fick då letrozol + ovitrelle :)


    De skulle va helt galet om jag är de innan jag ens börjat med letrozol :o men sååå välkommet!! Ska tala med gubben, han chefar över testen så att jag inte ska spendera alla haha.

    Okej men ändå skönt att du fick diagnos så tidigt så de gick att åtgärda? Och så bra att du fått letrozol och ovitrelle :) heja heja!!
  • EllaLo
    Obalem skrev 2020-01-20 17:07:24 följande:

    De skulle va helt galet om jag är de innan jag ens börjat med letrozol :o men sååå välkommet!! Ska tala med gubben, han chefar över testen så att jag inte ska spendera alla haha.

    Okej men ändå skönt att du fick diagnos så tidigt så de gick att åtgärda? Och så bra att du fått letrozol och ovitrelle :) heja heja!!


    Du kanske helt enkelt behövde en stabilisering med provera :D guuud en sån karl hade jag med behövt, min största utgift = äl test och gravtest haha...

    Jag skulle nästan våga säga att jag tror att du är gravid!! :D uppdatera om du testar imon!

    Jaa jätte skönt, har ändå väldigt höga förhoppningar denna cykel. Hade bra slemhinna och ett fint ägg tillskillnad ifrån förra cykeln, hade ju även ?egen? äl med letro men tog ändå ovitrelle som boost!

    Längtar tills jag kan testa, hade gjort det imorgon om det inte vore för ovitrelle .. :/
  • Obalem
    EllaLo skrev 2020-01-20 17:46:54 följande:

    Du kanske helt enkelt behövde en stabilisering med provera :D guuud en sån karl hade jag med behövt, min största utgift = äl test och gravtest haha...

    Jag skulle nästan våga säga att jag tror att du är gravid!! :D uppdatera om du testar imon!

    Jaa jätte skönt, har ändå väldigt höga förhoppningar denna cykel. Hade bra slemhinna och ett fint ägg tillskillnad ifrån förra cykeln, hade ju även ?egen? äl med letro men tog ändå ovitrelle som boost!

    Längtar tills jag kan testa, hade gjort det imorgon om det inte vore för ovitrelle .. :/


    Haha de var riktigt jobbigt att lämna ifrån sig testen faktiskt! Men han godkände en smygstart imorgon!! ;D

    Åh tror du?! Jag är så nervös nu!!

    Men då är de ju stooor chans :D håller tummarna!
  • EllaLo
    Obalem skrev 2020-01-20 18:11:24 följande:

    Haha de var riktigt jobbigt att lämna ifrån sig testen faktiskt! Men han godkände en smygstart imorgon!! ;D

    Åh tror du?! Jag är så nervös nu!!

    Men då är de ju stooor chans :D håller tummarna!


    Åh spännande!! Är taggad för din skull :D

    Kul båda plussar denna veckan! Är på jobbet nu och har fått en rejäl flytning samt känner lätt molvärk, känns inte lika mycket som mensvärk. Skulle nästan mer säga som jag tränat ett nedre magmuskel pass haha!
  • Obalem
    EllaLo skrev 2020-01-20 20:53:28 följande:

    Åh spännande!! Är taggad för din skull :D

    Kul båda plussar denna veckan! Är på jobbet nu och har fått en rejäl flytning samt känner lätt molvärk, känns inte lika mycket som mensvärk. Skulle nästan mer säga som jag tränat ett nedre magmuskel pass haha!


    Hehe tack ;]

    Va sjukt de hade varit!! Hoppas :D

    Nämen, heja kroppen ;)
  • EllaLo
    Obalem skrev 2020-01-20 21:25:19 följande:

    Hehe tack ;]

    Va sjukt de hade varit!! Hoppas :D

    Nämen, heja kroppen ;)


    Godmorgon! Har du testat? Är såå nyfiken ;D

    Min temp va ännu lägre imorse tyvärr, men håller uppe tills BIM!
  • Obalem
    EllaLo skrev 2020-01-21 07:07:55 följande:

    Godmorgon! Har du testat? Är såå nyfiken ;D

    Min temp va ännu lägre imorse tyvärr, men håller uppe tills BIM!


    Hello där! Testet i morse var blank, väldigt väntat. Jag är ändå bara på äl+8/9 är de är 5 dagar innan jag plussa sist :) men hoppet är inte borta! Tempen steg ytterligare idag :D

    Nej va tråkigt att den sjunker :( men de måste inte va ett dåligt tecken heller?
  • Obalem
    Obalem skrev 2020-01-21 07:26:50 följande:

    Hello där! Testet i morse var blank, väldigt väntat. Jag är ändå bara på äl+8/9 är de är 5 dagar innan jag plussa sist :) men hoppet är inte borta! Tempen steg ytterligare idag :D

    Nej va tråkigt att den sjunker :( men de måste inte va ett dåligt tecken heller?


  • EllaLo
    Obalem skrev 2020-01-21 08:26:02 följande:

    Inom tiden tog jag första bilden.

    Sen 10 minuter Efter fick jag detta (bild nr 2)


    Det måste ju ändå räknas? Eller vad är tidsramen för att läsa av ett gravtest? :o jag ser helt klart något på bild 2!

    Nja vet inte... brukar få mens i anslutning till att den sjunker. Dock brukar den sjuka mer tvärt och sen mens. Får se imorgon helt enkelt :) sen blir det test på torsdag om inte mensen har kommit!
  • Obalem

    Det är ju egentligen ogiltigt efter tiden så jag får snällt vänta till fredag för nästa test..

    hur går de för dig?

    Här hände något knasigt i morse, min temp sjönk drastiskt nu kommer de äckelinfo! Men jag hade känslan av att rinner till typ som mens men de var ingen mens utan mycket slemmiga och vita flytningar.. usch! Brösten ömmar fortfarande och en molvärk har tillkommit

  • EllaLo
    Obalem skrev 2020-01-22 07:31:23 följande:

    Det är ju egentligen ogiltigt efter tiden så jag får snällt vänta till fredag för nästa test..

    hur går de för dig?

    Här hände något knasigt i morse, min temp sjönk drastiskt nu kommer de äckelinfo! Men jag hade känslan av att rinner till typ som mens men de var ingen mens utan mycket slemmiga och vita flytningar.. usch! Brösten ömmar fortfarande och en molvärk har tillkommit


    Okej, men inte länge kvar nu! Nu härdar vi! Jag hade precis så igår!!, kändes som det rann till och blev lixom varm/svettig nertill trodde det var mens.

    jag vet inte riktigt hur min kropp bär sig åt annars just nu, min temp är konstig upp och ner. Tror att mensen kan dyka upp ?som den ska? snart...
  • Obalem
    EllaLo skrev 2020-01-22 12:07:34 följande:

    Okej, men inte länge kvar nu! Nu härdar vi! Jag hade precis så igår!!, kändes som det rann till och blev lixom varm/svettig nertill trodde det var mens.

    jag vet inte riktigt hur min kropp bär sig åt annars just nu, min temp är konstig upp och ner. Tror att mensen kan dyka upp ?som den ska? snart...


    Ja detta klarar vi!! Va knasigt att du haft samma :o men efter de så är de naaada..

    va konstigt med tempen :/ hoppas tant röd håller sig ur vägen!
  • EllaLo
    Obalem skrev 2020-01-22 13:09:10 följande:

    Ja detta klarar vi!! Va knasigt att du haft samma :o men efter de så är de naaada..

    va konstigt med tempen :/ hoppas tant röd håller sig ur vägen!


    Helt sjukt, är i chock jag plussade idag?? Hade negativt i torsdags och sen har jag varit dunder sjuk några dagar och tänkte att mensen va sen pga det, kom bruna spottings söndag-måndag sedan inget mer. Köpte tester idag och det visar +, till och med 2-3 veckor på digital? :O
  • Obalem
    EllaLo skrev 2020-01-29 16:57:24 följande:

    Helt sjukt, är i chock jag plussade idag?? Hade negativt i torsdags och sen har jag varit dunder sjuk några dagar och tänkte att mensen va sen pga det, kom bruna spottings söndag-måndag sedan inget mer. Köpte tester idag och det visar +, till och med 2-3 veckor på digital? :O


    Åh grattis!!!! :D

    Lycka till!
  • EllaLo
    Obalem skrev 2020-01-30 19:37:05 följande:

    Åh grattis!!!! :D

    Lycka till!


    Tack såå mycket <3

    Hur har det gått för dig?
  • Obalem
    EllaLo skrev 2020-02-02 06:24:43 följande:

    Tack såå mycket <3

    Hur har det gått för dig?


    Här var de segt... fick vänta 10 dagar efter provera innan mensen drog igång! Men nu är de fjärde dagen letrozol så nu är det bara att hålla tummarna :D
  • MammaMia87

    Jag har pcos äter provera och letrozole . Denna månad tog jag även ovitrelle. Någon som vill hjälpa mig med mina frågor????

    Hade 2 äggblåsor eller cystor (27-29 mm) i måndags. Tog ovitrelle senare samma dag. Fick kraftig smärta förra onsdagen. Gjorde vul på fredagen som visade vätska samt att cystorna/äggblåsorna spruckit. Läkaren kan ej säga om det var cystor eller äggblåsor som sprack :/ någon som kan hjälpa mig att tyda min temp?

    Sjunker och höjer tempen sig om en cysta spricker med ? Någon som fått cystor med letrozole ? Elller så stora äggblåsor ????

    Stiger progesteron om en cysta spricker? Eller bara om äggblåsa spricker?

  • EllaLo
    MammaMia87 skrev 2020-02-09 16:15:27 följande:

    Jag har pcos äter provera och letrozole . Denna månad tog jag även ovitrelle. Någon som vill hjälpa mig med mina frågor????

    Hade 2 äggblåsor eller cystor (27-29 mm) i måndags. Tog ovitrelle senare samma dag. Fick kraftig smärta förra onsdagen. Gjorde vul på fredagen som visade vätska samt att cystorna/äggblåsorna spruckit. Läkaren kan ej säga om det var cystor eller äggblåsor som sprack :/ någon som kan hjälpa mig att tyda min temp?

    Sjunker och höjer tempen sig om en cysta spricker med ? Någon som fått cystor med letrozole ? Elller så stora äggblåsor ????

    Stiger progesteron om en cysta spricker? Eller bara om äggblåsa spricker?


    Hmm svåra frågor.. Om jag utgår ifrån mig själv har jag aldrig fått så stora äggblåsor. Mina har varit på 18 mm vid VUL och så har min gyn sagt att de bör växa till några dagar till. Tror de växer 1-2 mm om dagen och jag har fått vänta 2-3 dagar tills jag får omslag på äl stickor och sedan boosta med ovitrelle.

    Om jag förstått det rätt brukar äggblåsor spricka av sig själv om strax efter 20 mm, därav tror jag att du kanske hade cystor Eftersom din läkare även nämnde vätska. Ur egen erfarenhet hade jag en cykel där letro inte fungerande som önskat varpå gyn såg vätska i livmodern, att något redan hunnit spricka. Jag tolkade det som att den cykeln var eller blev misslyckad.

    Men som sagt svåra frågor, bästa är nog att fråga din läkare :)
  • Obalem
    MammaMia87 skrev 2020-02-09 16:15:27 följande:

    Jag har pcos äter provera och letrozole . Denna månad tog jag även ovitrelle. Någon som vill hjälpa mig med mina frågor????

    Hade 2 äggblåsor eller cystor (27-29 mm) i måndags. Tog ovitrelle senare samma dag. Fick kraftig smärta förra onsdagen. Gjorde vul på fredagen som visade vätska samt att cystorna/äggblåsorna spruckit. Läkaren kan ej säga om det var cystor eller äggblåsor som sprack :/ någon som kan hjälpa mig att tyda min temp?

    Sjunker och höjer tempen sig om en cysta spricker med ? Någon som fått cystor med letrozole ? Elller så stora äggblåsor ????

    Stiger progesteron om en cysta spricker? Eller bara om äggblåsa spricker?


    Tyvärr så har jag ingen erfarenhet eller kunskap i ämnet :( hoppas verkligen du fått hjälp och svar från läkare!
Svar på tråden Pco - Provera - Letrozol