• Mitsu8

    En nysning

    Alltså jag fattar milda symptom på förkylning. Men om ett barn bara nyser 2 gånger på kvällen eller så.. hur är det? Hemma för det?

  • Svar på tråden En nysning
  • Elle N

    En tillfällig nysning kan vara kopplad till andra saker, typ allergi, damm eller liknande.

    Se hur barnet verkar i morgon... upprepade nysningar = stanna hemma om ej Övertygad om att det är allergi.

    En nysning = fundera över när ni dammade/dammsög/bytte lakan sist. Verkar barnet friskt, ej snorigt, ej några andra symtom, skulle jag inte reagera på en nysning.

  • Mitsu8
    Elle N skrev 2020-04-02 01:52:52 följande:

    En tillfällig nysning kan vara kopplad till andra saker, typ allergi, damm eller liknande.

    Se hur barnet verkar i morgon... upprepade nysningar = stanna hemma om ej Övertygad om att det är allergi.

    En nysning = fundera över när ni dammade/dammsög/bytte lakan sist. Verkar barnet friskt, ej snorigt, ej några andra symtom, skulle jag inte reagera på en nysning.


    Det var ett bra svar.

    Det blev det flera nysningar och lite hosta. Även täppt näsa nu också.. Jag tycker det är svårt att avgöra på morgonen, när man håller på att göra sig iordning och allt sånt.

    Något damm finns så mycket av hemma just nu då vi är mitt uppe i försäljning av våran bostad. Så har städat mycket på sistone..haha

    Om inte förkylning så är det katten mitt barn reagerar på. Fast man har inte hosta vid allergi ?
  • Elle N

    Nej, hosta är nog ovanligt. Däremot har jag själv upplevt ont i halsen pga. allergi.

    Ok, men då låter det som ett stanna-hemma-fall.

    Nysningarna kanske är katt som du säger, men hosta, då är det bra att stanna hemma!

    Förstår att det är svårt på morgonen, men låter som att du lyckas hålla koll trots kaoset, bra jobbat!

Svar på tråden En nysning