• DBenji

    Hjälp mig jag vet inte vad jag ska göra

    Hej alla,

    Jag vet inte riktigt vart jag ska börja men jag har kört fast.

    Jag har varit varit tsm med vi fru i snart 10år varav 4år som gifta snart.

    Vår relation har alltid varit bråk. Sen dag 1.

    Idag har vi en barn på 3 år och jag hatar min fru.

    Jag har inga som helst känslor för henne. Jag undviker henne så gott det går. Jag kan knappt ha sex med henne. Jag får nästan tvinga mig sj till att komma genom att fantisera om annat.

    Jag vill skiljas men kan inte. Jag kan inte vara så själviskt mot min dotter så jag biter ihop varje dag men hatet bygger på.

    En annan sak som tär på mig är att jag jobbat sen jah var 16år och idag bor jag i mitt drömhus som jag visonerat för mina barn. Jag har betalat hela handpenningen på över 2mil och vid en skilsmässa ryker detta hus. Det som tär på mig att för att nå där jag är idag har ja även tagit mkt hälsoskador. Blev utbränd i tidig ålder pga att jag jobbade trippelt under 2års tid. Jag fick högt blodtryck och tappat en del glädje i livet. Jag skulle aldrig göra om detta om ja fick backa bandet.

    Så jag vill inte skiljas primärt pga dottern men även för att det tar emot att behöva sälja huset å ge bort halva till någon jag hatar samt inte lagt en krona på att köpa huset. Bara glidit in på en räkmacka. Hon betalar räkningar men det är fort 2mil+ av mina pengar här.

    Hur gör man? Någon som känner igen sig?

  • Svar på tråden Hjälp mig jag vet inte vad jag ska göra
  • Anonym (wow)

    Handpenning på över två mille... så ett hus på ca 20 mille utan att skriva papper som skyddade dig när ni har grälat sedan dag ett.....


    Det var ju inte så smart. Du borde ju, om du haft råd till ett sånt hus, ha minst en advokat som hjälper dig. Prata med hen om hur ni kan skriva äktenskapsförord även i detta skede och se vad du kan göra där... 


    Mitt råd är dock att inte stanna med någon du inte älskar. Din dotter märker att hennes föräldrar inte mår bra tillsammans och kan i slutändan skada ett barn mer än en skilsmässa.... 

  • Anonym (41)
    Anonym (wow) skrev 2020-05-11 02:30:21 följande:

    Handpenning på över två mille... så ett hus på ca 20 mille utan att skriva papper som skyddade dig när ni har grälat sedan dag ett.....

    Det var ju inte så smart. Du borde ju, om du haft råd till ett sånt hus, ha minst en advokat som hjälper dig. Prata med hen om hur ni kan skriva äktenskapsförord även i detta skede och se vad du kan göra där... 

    Mitt råd är dock att inte stanna med någon du inte älskar. Din dotter märker att hennes föräldrar inte mår bra tillsammans och kan i slutändan skada ett barn mer än en skilsmässa.... 


    Just så. Håller med om detta.
  • StevenDiese

    Du får se det som att din frus del av huset ger din fru Ekonomisk möjlighet att ge din dotter ett bra boende De veckor du inte henne.

    Och man kan ha det bra i en lägenhet med.

  • Anonym (Kvinna 39)

    Du får planera för att köpa ut din fru.

    En annan möjlighet är ett öppet förhållande. Det finns fördelar för er båda att stanna i relationen, alltså rent krasst ekonomiskt, och naturligtvis för er dotter. Om ni vuxna klarar av att dela utrymme men med mer frihet så är det bra för henne.

    Med tanke på alla bråk måste ni så klart gå i familjeterapi, annars är det bara skilsmässa som gäller. Då spelar det ingen roll hur öppen relation man har om man inte ens kan bete sig normalt mot varandra. Just nu skadar det er dotter mer än allt annat.

  • Anonym (Tyui)

    Har du försökt prata med henne? Tala om att du inte har det bra i förhållandet, och tala om saker som stör dig? Kanske skriva ett brev?

    Min man avskydde mig under en period, utan att jag visste varför. Han sade inget men planerade för att "fly" från mig. En dag stack han. Jag blev oerhört arg. Inte främst för min skull, utan för att han stack från dottern. Jag sade att han fick självklart skilja sig, men han skulle själv berätta för dottern att han skulle flytta. Tillslut skällde han ut mig för allt han upplevt dåligt. Efter det kändes det lättare för honom och vi kunde prata. Vi löste problemen och har det bra, sedan 8 år tillbaka.

  • Barbro45
    DBenji skrev 2020-05-11 01:38:03 följande:

    Hej alla,

    Jag vet inte riktigt vart jag ska börja men jag har kört fast.

    Jag har varit varit tsm med vi fru i snart 10år varav 4år som gifta snart.

    Vår relation har alltid varit bråk. Sen dag 1.

    Idag har vi en barn på 3 år och jag hatar min fru.

    Jag har inga som helst känslor för henne. Jag undviker henne så gott det går. Jag kan knappt ha sex med henne. Jag får nästan tvinga mig sj till att komma genom att fantisera om annat.

    Jag vill skiljas men kan inte. Jag kan inte vara så själviskt mot min dotter så jag biter ihop varje dag men hatet bygger på.

    En annan sak som tär på mig är att jag jobbat sen jah var 16år och idag bor jag i mitt drömhus som jag visonerat för mina barn. Jag har betalat hela handpenningen på över 2mil och vid en skilsmässa ryker detta hus. Det som tär på mig att för att nå där jag är idag har ja även tagit mkt hälsoskador. Blev utbränd i tidig ålder pga att jag jobbade trippelt under 2års tid. Jag fick högt blodtryck och tappat en del glädje i livet. Jag skulle aldrig göra om detta om ja fick backa bandet.

    Så jag vill inte skiljas primärt pga dottern men även för att det tar emot att behöva sälja huset å ge bort halva till någon jag hatar samt inte lagt en krona på att köpa huset. Bara glidit in på en räkmacka. Hon betalar räkningar men det är fort 2mil+ av mina pengar här.

    Hur gör man? Någon som känner igen sig?


    Snälla TS, skilj er. Nuvarande situation skadar er dotter mer än något annat. Ska din dotter växa upp i ett hem med sådan stämning mellan föräldrarna? Hon känner av det, tro inget annat. Ska er relation bli en förebild för henne kring hur en kärleksrelation ska vara? Vill du henne så ont.?


    Du hatar din fru och får tvinga dig till att ha sex med henne, varför gör du det?
    Dina tidigare val när det gäller din hälsa, din ekonomi gör att du idag känner att du sitter fast, du kan inte göra om dina val utan du får acceptera situationen som den är.
    Bestäm vad som är viktigast för dig. Din dotters uppväxt? Ditt hus? 

  • Anonym (Annie)

    Hata är, för mig, ett väldigt starkt ord. Hatar man någon så liknar jag det med pesten, det spelar ingen roll vad som händer med den människan.

    Det är ju hemskt att du hatar din fru och att du väljer och leva med henne.

    Hade det däremot varit att ni glidit ifrån varandra och stör sig för mycket på vissa saker hos partnern så har jag full förståelse att det är svårt att lämna när man har barn tillsammans. Men den nivån upplever inte jag att du har, utan du hatar henne. Så varför ens fundera kring dessa saker...

Svar på tråden Hjälp mig jag vet inte vad jag ska göra