• Anonym (Man35)

    Jag minns verkligen inte

    Hej.

    Han börja med att säga min pappa som jag inte träffat sen jag var 4år var en dubbelmördare. Han lever dock inte idag.

    Jo det e så att jag är en man med hög moral och pliktrogenhet.

    Jag arbetar på universitet och har en fru sen några år.

    Ända sen jag var barn har jag nån gång per år blivit anklagad för saker jag inte gjort.

    Säker jag inte har minnen av över huvud taget.

    Det kunde va att en lärare gett mig en onödigt hård tillrättavisning för ett litet bus som barn till att hens bil i samma veva blir stenad samma dag.

    En gång i tonåren dumpade min första riktiga flickvän mig för en annan kille i vårt kompisgäng. Kort därefter hade han dubbla blåtiror och undvek mig likt pesten.

    Rykten om att jag är inte någon man leker med började spridas i vår lilla stad.

    Allt detta trodde jag inte på förens jag blev motbevisad.

    En granne som råkade köra in i min bil på parkeringen fick sin ruta krossat och inspelat på övervaknings film. Det var tro ser eller ej jag som utförde gärningen.

    Bad miljoner gånger om ursäkt o skyllde på alkohol o betalade grannen. Sen kontaktade jag läkare o psykolog.

    Berättade sanningen. Tog tester i minne och demens men de var negativt. Fick en fjuttig bipolär diagnos som jag känner inte stämmer alls.

    Fick häromdagen en kommentar av min fru som gav mig rysningar in i själen. Vi kollade på nyheterna om en man som gjort kvinnor illa. Jag sa nått i stil med att män som slår kvinnor inte bör få gå fria. Då så sa hon ifall de gäller alla män utom mig o jag blev upprörd o frågade vad hon menade.

    Då sa hon att jag ett par gånger under vår relation tagit stryptag på henne under samlag som lett till avbrutet sex och stort bråk. Samt att jag vid ett tillfälle hade puttat henne hået in i väggen.

    Hon vet inte om min hemlighet eller psykiska åkomma och jag måste ta upp det me henne idag.

    Inte ens läkare tror mig och kan komma med en förklaring.

    Jag e ingen badguy och minns helt ärligt inte.

    En gång förlorade jag En flickvän som sett mig kyssa hennes väninnan på en fest.

    Men jag hade ju.inte gjort det o var länge bitter på henne.

    Men nu vet jag inte vad jag ska tro.

    Mvh

  • Svar på tråden Jag minns verkligen inte
  • Anonym (psykssk)

    Minns inte, eller "minns inte".... skillnaden på dom två är markant.

    Du är oerhört farlig och bör söka vård omgående!

  • Anonym (...)

    Att vara bipolär är ingen fjuttig diagnos...

    Och ja är du hypomanisk eller manisk och går runt omedicinerad kan du göra sånna saker.

    Min pappa som är bipolär har sagt och menat det att han hatar mig. Men han minns inte det tydligen.

    Du verkar ha problem med din impuls när du blir arg. Sök hjälp igen.

  • Anonym (farligt)

    Har alla dessa händelser (i alla fall i vuxen ålder) samband med att du druckit, ens väldigt lite, alkohol?

    Har du fått medicinering för bipolaritet nu? Har det hänt även efter detta?

  • Anonym (Tips från coachen)

    Det måste vara skrämmande att upptäcka sånt om sig själv, speciellt som du inte kan förhindra det! Du måste fortsätta söka dig till vården! Det känns som att de bara sopar detta under mattan nu, du behöver ju behandling. Har du berättat om alla de där tillfällena du tar upp nu, t ex grannen? Det finns ju bevis på iaf.

  • Anonym (***))
    Fick häromdagen en kommentar av min fru som gav mig rysningar in i själen. Vi kollade på nyheterna om en man som gjort kvinnor illa. Jag sa nått i stil med att män som slår kvinnor inte bör få gå fria. Då så sa hon ifall de gäller alla män utom mig o jag blev upprörd o frågade vad hon menade.

    Då sa hon att jag ett par gånger under vår relation tagit stryptag på henne under samlag som lett till avbrutet sex och stort bråk. Samt att jag vid ett tillfälle hade puttat henne hået in i väggen.

    Så din fru har alltså inte pratat med dig om detta någon gång sedan det hände?
    Verkar konstigt...
  • Anonym (hm)

    Låte rlite konstigt att din fru inte skulle ha tagit upp det tidigare.

    Dock finns det de som får minnesluckor när de är maniska eller psykotiska, man brukar dock inte glömma allt runt händelsen.

  • Anonym (farligt)

    Kanske TS startar en sådan här tråd för att ha något att visa upp vid framtida rättegång?

    Förlåt TS, om det verkligen stämmer att du inte minns något alls. Då hänvisar jag till frågorna i mitt förra inlägg. Medicinerar du för bipolariteten? Har detta inträffat när du druckit alkohol?

Svar på tråden Jag minns verkligen inte