• malle75

    Mellanblödningar o kopparspiral??

    Satte in en kopparspiral på efterkontrollen för ca 2 mån sedan. Har haft blodiga flytningar ofta sedan dess. Lite molande värk oxå. Kan detta rätta till sig typ när mensen kommer igång igen? Känner inte trådarna men dom kan väl krypa upp? Har haft kopparspiral förut men då funkade de inte. Någon som oxå haft flera gånger? Vill ju att de ska funka skönt o ha hormoner.

  • Svar på tråden Mellanblödningar o kopparspiral??
  • Hannajo

    Bm fick justera min efter tre månader, det var trådarna som gjorde att jag blödde, hon böjde dem. Sen slutade det mellanblöda.

  • LillaMy78

    Tycker att du ska kolla så att den sitter som den ska. Trådarna ska INTE försvinna, du ska inte ha molvärk. Jag hade småblödningar så gott som dagligen i 8mån (!), var på koll, bm sa att man inte ska blöda så länge. MEN efter bm-besöket försvann mellanblödningarna...

  • astri

    Jag småblödde i närmare ett år och hade ont i magen när jag hade min kopparspiral - det visade sig att den inte satt fast.

  • Saga2

    Min fungerar alldeles utmärkt och nu har jag snart haft den i 4 år. Jag hade som du, oregelbunden mens i början men det fixade sig efter ett tag.
    kram saga

  • mammagbg

    Jag har haft kopparspiral i två omgångar. Första gången fick BM klippa trådarna lite efter ca två veckor, det var de som gett små blodstänk...

  • malle75

    Tack för era svar o så. Fick tillbaka mensen nu så vi får se hur de blir med mellanblödningarna nu hoppas de blir bättre.

  • Eofrysina

    Jag hade kopparspiral jätttelänge, men med tiden fick jag en hel del mellanblödningar i mitten av månaden. En del får tydligen sådana problem, men jag tyckte till slut att det var lite tröttsamt.

  • jobrika

    Ang. kopparspiralen: är det någon som fått mensen som en brun flytning med kopparspiralen?

    Jag hade i så fall "mensen" (har inte riktig koll på vilket datum den ska komma) i tre dagar och då som bruna flytningar. Jättekonstigt! Är det normalt? Fler som råkat ut för detta?

  • malle75

    Min mens började så men de va bara första dagen sen kom floden. Men annars har jag haft bruna flytningar sen jag satte in den till o från.=(

  • mammagbg

    Min mens "börjar" alltid med bruna stänk nån dag eller två nu när jag har spiral sen kommer den "vanliga" röda...

  • Elin5555

    Det kan vara bra att besöka en barnmorska om man nyss satt in spiralen och har mellanblödningar. Det kan ha blivit infekterat.

Svar på tråden Mellanblödningar o kopparspiral??