• Kritask

    Bröllop i slutet av september

    Hej,

    Jag och min sambo ska gifta oss i slutet av september. Jag har varit lugn och nöjd med tanken på att mina ansvarsområden so far är lösta.

    Idag nämnde min sambo att det kan vara en bra idé att ha någon form av kappa till brudklänningen eftersom bröllopet är under hösten. I Göteborg (även känt som Blöteborg).

    Min brudklänning är utan rygg med tunna spetsärmar.

    Tips på kappor att ha till? Eller vart man kan kolla? Vill helst ha något som kan användas som finkappa vid fler tillfällen. Inte svart och helst inte vit eftersom jag har en förmåga att få oförklarliga fläckar ????

  • Svar på tråden Bröllop i slutet av september
  • Barbro45

    Lång eller kort klänning? Kommer det att bli en lång promenad utomhus? I Göteborg kan det ju både regna och blåsa samtidigt annars skulle det väl räckt med ett stort vacker paraply. om det är för kylan räcker det kanske med en stor schal i lämplig färg, ett betydligt billigare alternativ.


    Om du har en lång klänning kan det se lite konstigt ut med en vanlig kappa. Det är lättare att hitta en kappa som passar om du har en kort klänning.
    En sån här kanske? Lyser upp, du syns i höstrusket, ett annorlunda snitt som passar till fest.
    www.bonprix.se/produkt/figursydd-kappa-pink-svart-moenstrad-905283/&promo=%20Mäntel&typ=PLA&anbieter=GoogleShoppingc_NK&aktion=Shopping_CSS_similar_NK&version=&matchkey=85907974717_90528395%2336&gclid=EAIaIQobChMIppijidbr6gIVhaSyCh3Dbg8NEAQYBCABEgIEKfD_BwE

  • Kritask

    Tack för tipset! Ska kolla upp det ????

    Är lite inne på att ha en virkad sjal och kombinera med paraply. Kommer ha en lång klänning. Har du tips på vart man kan hitta virkade sjalar så mottages det tacksamt!

  • Barbro45
    Kritask skrev 2020-08-03 22:42:30 följande:

    Tack för tipset! Ska kolla upp det ????

    Är lite inne på att ha en virkad sjal och kombinera med paraply. Kommer ha en lång klänning. Har du tips på vart man kan hitta virkade sjalar så mottages det tacksamt!


    Vilken bra idé. Blev nyfiken på var man kan få tag på såna. En snabb googling och det enda man får träff på är garn och virkmönster. Du har kanske annat att göra än att sätta dig och virka. Finns det en äldre släkting som är bra på att virka, kan ju bli en bröllopspresent. 


    hittade dock en på blocket, dessutom i Göteborg. Finns kanske kvar. https://www.blocket.se/annons/gavleborg/sjal/90848224

Svar på tråden Bröllop i slutet av september