• Anonym (ts)

    Duktig på katter?

    Jag har haft en inneboende ett tag. Denne person hade med sig sin katt som efter ett par månader blev lite kompis med min katt.

    Den personens katt löpte och gick mest runt och "skrek" dygnet runt.

    Nu vill min f.d kompis att våra katter ska få träffas ibland. Jag är tveksam till om det är bra?

    Vad tror ni?

  • Svar på tråden Duktig på katter?
  • Anonym (myself)

    Katter egentligen har inget behov i andra kattkompisar, framför allt inte för en lekdate. Vad är syftet med dessa träffar?

  • Anonym (.)

    Varför är inte katten kastrerad?
    Är din katt kastrerad?
    Om de inte är det bör de inte träffas nej.
    Annars beror det på katternas behov av sällskap.

    Tamkatter är kolonilevande djur. De är inte flockdjur som hundar och inte solitära djur som björn. De lever i kolonier, löst sammanbunden grupp av djur.
    Men självklart finns det tamkatter som föredrar att leva ensamma men de allra flesta mår bra av sällskap av en annan katt.

  • Anonym (.)
    Anonym (myself) skrev 2020-09-15 11:49:06 följande:
    Katter egentligen har inget behov i andra kattkompisar, framför allt inte för en lekdate. Vad är syftet med dessa träffar?
    De allra flesta har behov av kattsällskap.
  • Anonym (Anonym)

    Larvigt. Om katterna inte bor ihop längre finns ingen anledning att de ska fortsätta träffas. Om du är bekymrad att din katt är ensam kan du själv skaffa en till.

  • Anonym (ts)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-09-15 12:03:04 följande:

    Larvigt. Om katterna inte bor ihop längre finns ingen anledning att de ska fortsätta träffas. Om du är bekymrad att din katt är ensam kan du själv skaffa en till.


    Jag är inte det minsta bekymrad. Min katt blev så stressad av att den andra katten led hela tiden. Min katt är kastrerad, öronmärkta och mycket välskött/omhändertagen,han är mycket mer harmonisk och verkar må bättre nu. F.d kompisens katt har inget av det, ändå hotar ägaren att anmäla mig för vanskötsel av min katt. Störd i huvudet - på riktigt!
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (ts) skrev 2020-09-15 12:24:38 följande:
    Jag är inte det minsta bekymrad. Min katt blev så stressad av att den andra katten led hela tiden. Min katt är kastrerad, öronmärkta och mycket välskött/omhändertagen,han är mycket mer harmonisk och verkar må bättre nu. F.d kompisens katt har inget av det, ändå hotar ägaren att anmäla mig för vanskötsel av min katt. Störd i huvudet - på riktigt!
    Nej jag tänkte mest iom att förslaget kom upp i en tidigare kommentar. Men då vet du ju, tacka bara nej. Men vadå, din f.d. kompis har alltså varit inneboende hos dig, hotar dig med anmälan men vill ändå att era katter ska umgås...? Fattar jag dig rätt då? För en sån människa skulle jag bara be dra åt helvete direkt.
  • Anonym (ts)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-09-15 12:26:58 följande:

    Nej jag tänkte mest iom att förslaget kom upp i en tidigare kommentar. Men då vet du ju, tacka bara nej. Men vadå, din f.d. kompis har alltså varit inneboende hos dig, hotar dig med anmälan men vill ändå att era katter ska umgås...? Fattar jag dig rätt då? För en sån människa skulle jag bara be dra åt helvete direkt.


    Du har fattat exakt rätt. Jag bad personen dra åt helvete redan då när jag kastade ut idioten från mitt hem för ett tag sen.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (ts) skrev 2020-09-15 12:31:45 följande:
    Du har fattat exakt rätt. Jag bad personen dra åt helvete redan då när jag kastade ut idioten från mitt hem för ett tag sen.
    Haha och nu kommer hen och vill ha kattdejt?? :D Är människan på riktigt?? Påminn om att ni har sagt upp bekantskapen och att du inte vill ha med den att göra.
  • neverpreggo
    Anonym (ts) skrev 2020-09-15 12:24:38 följande:
    Jag är inte det minsta bekymrad. Min katt blev så stressad av att den andra katten led hela tiden. Min katt är kastrerad, öronmärkta och mycket välskött/omhändertagen,han är mycket mer harmonisk och verkar må bättre nu. F.d kompisens katt har inget av det, ändå hotar ägaren att anmäla mig för vanskötsel av min katt. Störd i huvudet - på riktigt!

    Varför frågeställningen? Du vet att dina katt inte skulle må bra av det och vill inte träffa personen.


     


    Klart att det finns katter som kan träffas ibland men då mer långvarigt än en "dejt".

  • Anonym (myself)
    Anonym (.) skrev 2020-09-15 11:58:45 följande:
    De allra flesta har behov av kattsällskap.
    Nej, det är just det, de kan bo tillsammans och tåla varandra, men ändå föredrar de sällskap av människor än sina artfränder.
  • Anonym (.)
    Anonym (myself) skrev 2020-09-15 12:50:21 följande:
    Nej, det är just det, de kan bo tillsammans och tåla varandra, men ändå föredrar de sällskap av människor än sina artfränder.
    Det var det mest faktaresistenta jag läst idag.
  • Dexter dot com
    Anonym (ts) skrev 2020-09-15 12:31:45 följande:
    Du har fattat exakt rätt. Jag bad personen dra åt helvete redan då när jag kastade ut idioten från mitt hem för ett tag sen.
    Varför funderar du ens på detta om du tycker personen är en idiot? Det är oftast oerhört stressande för en katt att transporteras runt i en bur till nya miljöer och träffa andra katter den inte lever ihop med så det var ett korkat förslag av din fd kompis.
Svar på tråden Duktig på katter?