• Anonym (Kvinn 29)

    Ska jag göra abort?

    Hej!

    Jag har träffat en kille i 6 månader, vi har varit KK men träffats mer o mer seriöst. Vi är vell ett par (umgås var och varannan dag) men samtidigt har vi inte bekräftat detta för varandra. Jag vet heller inte om jag är speciellt kär i honom. Han har själv väldigt svårt att bli kär och jag tror det är därför jag inte heller blir det (har annars lätt för att bli kär). Nu råkade jag bli gravid.... vi är båda snart 30. Vi tänkte direkt abort, men de tar emot lite i mitt hjärta. Samtidigt känns relationen inte 100. Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Ska jag göra abort?
  • Anonym (Caroline)
    Anonym (Abort) skrev 2020-09-27 20:11:06 följande:

    Om du behåller så missar du chansen att få en trygg kärnfamilj med en man du verkligen älskar och som älskar dig.

    Om du behåller så kommer ditt barn inte växa upp i en kärnfamilj med två föräldrar som älskar varandra och har en trygg relation.

    Det kan självklart bli jättebra och underbart även om du behåller också! Men jag som har två barn med världens bästa make och pappa skulle aldrig vilja ge ett barn något annat. Det är fantastiskt att kunna ge sina barn den bästa pappan och mest kärleksfulla familjen, heltid :)


    Alla träffar faktiskt inte den rätte,eller så träffar de för sent för att bilda familj.Men det är bäst med två lyckliga föräldrar som älskar varandra livet ut.
  • Anonym (Kvinn 29)

    Killen jag träffat är ju en sjukt stabil kille med stor fin familj. Kan inte tänka mig en bättre pappa eller förutsättningar på det sättet. Men ja... känslorna ska ju finnas. Jag har känt mig kär men han har svårt att känna så så jag har också stängt av lite.

  • Anonym (Anonym 29)

    Hur har det gått TS?

    Är i samma sits. Vi är ett par men tvivlar på mina känslor. Du och jag är dessutom lika gamla och det är mycket ålder som gör att jag tvekar på abort. Vem vet hur lång tid det kommer ta att hitta mr right?

  • Anonym (Kvinn 29)
    Anonym (Anonym 29) skrev 2021-02-05 09:18:17 följande:

    Hur har det gått TS?

    Är i samma sits. Vi är ett par men tvivlar på mina känslor. Du och jag är dessutom lika gamla och det är mycket ålder som gör att jag tvekar på abort. Vem vet hur lång tid det kommer ta att hitta mr right?


    Jag gjorde abort... de va ändå ganska jobbigt psykiskt: och jag har enorm barnalängtan nu!! Det satte igång något. Jag längtar efter att bli gravid igen men vill ha lite saker ordnat först. Tar examen i sommar vill gärna ha ett fast jobb etc. Jag o killen är fortf ihop iaf. Vad tänker ni?
  • Anonym (Anonym 29)
    Anonym (Kvinn 29) skrev 2021-02-25 14:48:46 följande:

    Jag gjorde abort... de va ändå ganska jobbigt psykiskt: och jag har enorm barnalängtan nu!! Det satte igång något. Jag längtar efter att bli gravid igen men vill ha lite saker ordnat först. Tar examen i sommar vill gärna ha ett fast jobb etc. Jag o killen är fortf ihop iaf. Vad tänker ni?


    Jag förstår dig exakt. Känner samma, men är i vecka 10 nu och kommer fortsätta graviditeten. Tänker att skulle det ta slut mellan oss så blir det ju så, varken första eller sista som har delad vårdnad... får ändå stundvis panik av vad jag gett mig in på men vet att jag skulle bli knäckt av abort. Sjukt dilemma
  • Anonym (Abort)
    Anonym (Anonym 29) skrev 2021-02-26 10:32:41 följande:

    Jag förstår dig exakt. Känner samma, men är i vecka 10 nu och kommer fortsätta graviditeten. Tänker att skulle det ta slut mellan oss så blir det ju så, varken första eller sista som har delad vårdnad... får ändå stundvis panik av vad jag gett mig in på men vet att jag skulle bli knäckt av abort. Sjukt dilemma


    Jag hade fått sjukt mycket panik och blivit knäckt om jag missade barnets halva uppväxt pga delad vårdnad. Bara tanken på att sitta hemma varannan jul, varannan födelsedag medan barnet är med en styvmamma, pappa och ev nya syskon. Kanske för att jag aldrig upplevt särkullsfamiljen.. kanske är det okey. Men för mig vore det en mardröm att inte vara med barnet heltid.
  • Anonym (...)
    Anonym (Abort) skrev 2021-02-26 12:46:03 följande:
    Jag hade fått sjukt mycket panik och blivit knäckt om jag missade barnets halva uppväxt pga delad vårdnad. Bara tanken på att sitta hemma varannan jul, varannan födelsedag medan barnet är med en styvmamma, pappa och ev nya syskon. Kanske för att jag aldrig upplevt särkullsfamiljen.. kanske är det okey. Men för mig vore det en mardröm att inte vara med barnet heltid.
    Så du missar hellre hela uppväxten? Man har aldrig några garantier för att det håller med barnets pappa oavsett hur bra utgångsläget är..
  • Anonym (Abort)
    Anonym (...) skrev 2021-02-26 17:01:46 följande:

    Så du missar hellre hela uppväxten? Man har aldrig några garantier för att det håller med barnets pappa oavsett hur bra utgångsläget är..


    En abort i v 10 är inte att förlora ett barn för mig. Jag lider hellre själv genom en blödning än att se barnet åka fram och tillbaka till en man som inte är den bästa möjliga mannen/pappan. Hellre att jag lider än att mitt barn lider.Garantier finns aldrig. Men det finns förutsättningar som ger väldigt bra chanser till livslång familj. I vissa grupper så är skilsmässor väldigt ovanligt :) Medan det i andra grupper är väldigt sällsynt att man håller ihop( unga, outbildade eller familjer med särkullsbarn)
  • Anonym (Anonym 29)
    Anonym (Abort) skrev 2021-02-26 12:46:03 följande:

    Jag hade fått sjukt mycket panik och blivit knäckt om jag missade barnets halva uppväxt pga delad vårdnad. Bara tanken på att sitta hemma varannan jul, varannan födelsedag medan barnet är med en styvmamma, pappa och ev nya syskon. Kanske för att jag aldrig upplevt särkullsfamiljen.. kanske är det okey. Men för mig vore det en mardröm att inte vara med barnet heltid.


    Jag förstår dig. Tänker också sånt... gick in i vecka 11 idag. Tanken på abort finns fortfarande men jag kommer inte klara det. Gjort tre aborter innan plus ett missfall så det är väl mycket det som spökar och blir avgörande för mig. Det finns aldrig något rött eller fel, man får utgå från sig själv :) i vilken vecka valde du att avbryta? Ska till barnmorskan på onsdag och tanken att jag fortfarande kan välja abort gör mig lugn. Känner mig hemsk.
  • Anonym (Caroline)
    Anonym (Anonym 29) skrev 2021-02-28 09:55:46 följande:

    Jag förstår dig. Tänker också sånt... gick in i vecka 11 idag. Tanken på abort finns fortfarande men jag kommer inte klara det. Gjort tre aborter innan plus ett missfall så det är väl mycket det som spökar och blir avgörande för mig. Det finns aldrig något rött eller fel, man får utgå från sig själv :) i vilken vecka valde du att avbryta? Ska till barnmorskan på onsdag och tanken att jag fortfarande kan välja abort gör mig lugn. Känner mig hemsk.


    Gör inte abort om det känns fel.Veckorna går fort och magen börjar växa snart.
  • Anonym (Fanny)

    Nej gör inte abort. Vet att det låter klyshit men man ångrar sällan ett barn, bara aborter. Jag har gjort en abort för 6 år sen och tänker nästan dagligen på hur det barnet skulle vara idag om jag inte tagit bort det.

  • Anonvm
    Anonym (Anonym 29) skrev 2021-02-28 09:55:46 följande:
    Gjort tre aborter innan....... Ska till barnmorskan på onsdag och tanken att jag fortfarande kan välja abort gör mig lugn. Känner mig hemsk.
    Försök att inte ta detta dömande nu.

    Men hur kommer det sig att du redan vid 29år ålder (mitt antagande baserat på valt nickname) redan genomgått 3 aborter och nu blivit oplanerat gravid en 4de gång?

    Blir du ofta våldtagen?, har du svårt att förstå hur preventivmedel fungerar?, anser du själv att du tar ansvar över din fertilitet?
  • Anonym (Anonym 29)
    Anonvm skrev 2021-02-28 10:39:30 följande:

    Försök att inte ta detta dömande nu.

    Men hur kommer det sig att du redan vid 29år ålder (mitt antagande baserat på valt nickname) redan genomgått 3 aborter och nu blivit oplanerat gravid en 4de gång?

    Blir du ofta våldtagen?, har du svårt att förstå hur preventivmedel fungerar?, anser du själv att du tar ansvar över din fertilitet?


    Ursäkta men är du ofta dum i huvudet? Vad vet du om varför någon väljer att göra abort eller varför någon blir gravid?.

    Första aboeten 14 år, visste inte bättre. 2 aborten p-piller. 3 aborteb fosterfel. Tycker du själv att ditt inlägg är trevligt?.
  • Anonym (Anonym 29)
    Anonym (Fanny) skrev 2021-02-28 10:22:52 följande:

    Nej gör inte abort. Vet att det låter klyshit men man ångrar sällan ett barn, bara aborter. Jag har gjort en abort för 6 år sen och tänker nästan dagligen på hur det barnet skulle vara idag om jag inte tagit bort det.


    Jag kommer inte göra abort det är mest paniken som pratar och ger mig den tanken. Annars hade jag gjort det mkt tidigare. Jag är säker på att det i slutändan kommer bli bra :) :)
Svar på tråden Ska jag göra abort?