• Rebecca786

    Bisolvonmetoden/knep för graviditet

    Hej!

    Vet att det finns många trådar om bisolvonmetoden men har bara läst trådar som har ett par år på nacken. Därav undrar jag om det finns någon i ?nutid? som skulle vilja berätta sina erfarenheter kring denna metod eller har några andra metoder man skulle kunna prova.

    Vi har försökt nu i 6 månader (vet att det inte länge egentligen) men man blir ju knäpp när det enda man vill är att bli gravid..

    Vet att det inte finns så mycket forskning kring bisolvon mm. Men roligt att få läsa andras tankar/erfarenhet kring sånt här :)

  • Svar på tråden Bisolvonmetoden/knep för graviditet
  • Bessan91
    Rebecca786 skrev 2020-11-23 15:34:06 följande:

    Bessan91 Hur går det för dig??


    Jag fick tyvärr min mens :( gick inte så bra men jag kör igen nu BIM 12/12, men jag ska inte testa ÄL eller ngt vet ungefär när jag har så vi ska mysa på och testa om det funkar .

    Hur går det för dig ?? =D
  • Bessan91
    Rebecca786 skrev 2020-11-23 15:34:06 följande:

    Bessan91 Hur går det för dig??


    Jag fick tyvärr min mens :( gick inte så bra men jag kör igen nu BIM 12/12, men jag ska inte testa ÄL eller ngt vet ungefär när jag har så vi ska mysa på och testa om det funkar .

    Hur går det för dig ?? =D
  • Rebecca786
    Bessan91 skrev 2020-11-23 19:38:29 följande:

    Jag fick tyvärr min mens :( gick inte så bra men jag kör igen nu BIM 12/12, men jag ska inte testa ÄL eller ngt vet ungefär när jag har så vi ska mysa på och testa om det funkar .

    Hur går det för dig ?? =D


    Va tråkigt :(

    Jag har bim på söndag så vi får se. Dock testade jag inte ägglossningen och brukar ha ganska mycket känningar när den är på gång men hade inte det denna gången så vet inte exakt när jag hade ägglossning, den kan väl bli lite svajig av rosenrot?

    Vi får se helt enkelt. Har väldigt ömma bröst men det brukar jag kunna få innan mensen.
  • linnean21

    Vi väntar på vårt + nu, 5:e försöket, vi testade med bisolvon förra månanden men lät bli att göra de nu. Jag kände att de varken gjorde bu eller bä, men de var väl kul att testa med besvikelsen blev desto större när man typ la alla kort på att de skulle gå med hjälp av det och så gjorde det inte det.. de är nog roligt om de funkar även om de känns för osannolikt att bara en hostmedicin skulle trolla sig till det känner med dig att du fick mens, marken försvinner under en, även om man ?bara? försökt 6 månader! Jag tror längtan är lika stor oavsett. Kram kämpa på, vi är fler med dig!

  • Bessan91
    Rebecca786 skrev 2020-11-24 08:20:52 följande:

    Va tråkigt :(

    Jag har bim på söndag så vi får se. Dock testade jag inte ägglossningen och brukar ha ganska mycket känningar när den är på gång men hade inte det denna gången så vet inte exakt när jag hade ägglossning, den kan väl bli lite svajig av rosenrot?

    Vi får se helt enkelt. Har väldigt ömma bröst men det brukar jag kunna få innan mensen.


    Ja precis den kan ju bli de , jag tog ingen rosenrot denna månaden , vi kör på med Bisolvon får hur det går.

    Har du vågat testa ngt ännu ? Alltså gravtest eller skall du hålla dig ?

    Spännande håll oss uppdaterade =)
  • Rebecca786
    Bessan91 skrev 2020-11-24 11:15:45 följande:

    Ja precis den kan ju bli de , jag tog ingen rosenrot denna månaden , vi kör på med Bisolvon får hur det går.

    Har du vågat testa ngt ännu ? Alltså gravtest eller skall du hålla dig ?

    Spännande håll oss uppdaterade =)


    Ja okej! Får se hur jag gör ifall mensen kommer. Har apiforce hemma också ifall man ska prova det kanske eller bara bisolvon.

    Har inte testat ännu, har två tester hemma.. får se om jag kan hålla mig annars kanske jag testar på fredag. :)
  • Rebecca786
    linnean21 skrev 2020-11-24 08:23:16 följande:

    Vi väntar på vårt + nu, 5:e försöket, vi testade med bisolvon förra månanden men lät bli att göra de nu. Jag kände att de varken gjorde bu eller bä, men de var väl kul att testa med besvikelsen blev desto större när man typ la alla kort på att de skulle gå med hjälp av det och så gjorde det inte det.. de är nog roligt om de funkar även om de känns för osannolikt att bara en hostmedicin skulle trolla sig till det känner med dig att du fick mens, marken försvinner under en, även om man ?bara? försökt 6 månader! Jag tror längtan är lika stor oavsett. Kram kämpa på, vi är fler med dig!


    Ja verkligen så är det ju. Men har tänkt att det kanske inte skadar att prova liksom. Åt du det från mens till äl? :)

    Ja det känns ju som en evighet. Speciellt när man trodde att det skulle gå så fort..

    Lycka till för dig, kramis
  • Bessan91
    Rebecca786 skrev 2020-11-24 18:22:40 följande:

    Ja okej! Får se hur jag gör ifall mensen kommer. Har apiforce hemma också ifall man ska prova det kanske eller bara bisolvon.

    Har inte testat ännu, har två tester hemma.. får se om jag kan hålla mig annars kanske jag testar på fredag. :)


    Oh va spännande!! Hoppas verkligen det tagit sig =D

    Lyckokramar!!
  • linnean21
    Rebecca786 skrev 2020-11-24 18:25:37 följande:

    Ja verkligen så är det ju. Men har tänkt att det kanske inte skadar att prova liksom. Åt du det från mens till äl? :)

    Ja det känns ju som en evighet. Speciellt när man trodde att det skulle gå så fort..

    Lycka till för dig, kramis


    Precis! Ja jag tog från mensen första dag till då jag fick positivt ÄL test, typ 3 veckor!
  • Ssandra

    Någon som vill vara med i min privata grupp (ingen kan se att gruppen existerar om man inte är inbjuden i den) på facebook för oss som försöker bli gravida? Där vi kan diskutera allt med varann i resan mot plusset? Skriv pm till mig med namn Och beskrivning på hur din profilbild ser ut! :)

  • Rebecca786

    Hej!!

    Jag plussade i måndags. Åt apiforce denna månaden innan ägglossning, vet inte om det var det eller bara en slump!

    Hur går det för er?

  • malin10

    Efter 9 försök utan lyckat resultat testade vi bisolvon från mensens sista dag till ägglossning, blev gravid det försöket och är nu gravid i v.30:)
    Jag tipsade min kompis och hennes partner som jag visste försökt ett tag dem med, ägglosningen efter var dem också gravida och hon är nu i v.25:)
    Sen om bisolvonmetoden funkar eller om det sjukt nog är sammanträffande kan jag inte svara på. 

Svar på tråden Bisolvonmetoden/knep för graviditet