• edolf

    Förlossning och restriktioner.

    Hur har ni som fött barn under det här året, med restriktioner på BB för pappan, upplevt de första dagarna under och efter förlossningen? Särskilt er med första barnet...

    Jag har BF i december och inga lättnader i restriktionerna ännu vilket känns väldigt tråkigt både för mig och pappan.

    Hur kan vi planera för att underlätta så mycket som möjligt för mig som kommer vara ensam på BB? Har ni några tips?

  • Svar på tråden Förlossning och restriktioner.
  • Snurranfian

    Det verkar vara väldigt olika på olika sjukhus. Jag födde i september och min man fick vara på BB. Dock fick han inte lämna sjukhuset och komma tillbaka. Är du säker på att han inte får bara med på BB?

  • edolf
    Snurranfian skrev 2020-11-01 18:50:23 följande:

    Det verkar vara väldigt olika på olika sjukhus. Jag födde i september och min man fick vara på BB. Dock fick han inte lämna sjukhuset och komma tillbaka. Är du säker på att han inte får bara med på BB?


    Ja här i Halland är de väldigt tydliga med att det bara är mamman och barnet som får vara kvar på BB. Partnern får bara vara med under den aktiva fasen av förlossningen. Han har inte fått vara med på ett enda besök hos BM, inte ens ultraljuden.
  • nattfjäril89

    Bf i december jag också och här får pappan inte vara med på BB/patienthotell heller just nu, endast i undantagsfall har de sagt. Min partner har inte heller varit med på några besök eller ultraljud vilket är väldigt tråkigt. 

  • Snurranfian
    edolf skrev 2020-11-01 18:59:25 följande:

    Ja här i Halland är de väldigt tydliga med att det bara är mamman och barnet som får vara kvar på BB. Partnern får bara vara med under den aktiva fasen av förlossningen. Han har inte fått vara med på ett enda besök hos BM, inte ens ultraljuden.


    Tungt! Samma gällde här med UL och BM besök, men alltså inte på förlossning och BB. Bor i Västernorrland.
  • Snurranfian
    edolf skrev 2020-11-01 18:59:25 följande:

    Ja här i Halland är de väldigt tydliga med att det bara är mamman och barnet som får vara kvar på BB. Partnern får bara vara med under den aktiva fasen av förlossningen. Han har inte fått vara med på ett enda besök hos BM, inte ens ultraljuden.


    Tungt! Samma gällde här med UL och BM besök, men alltså inte på förlossning och BB. Bor i Västernorrland.
Svar på tråden Förlossning och restriktioner.