• backen15

    Phuket eller krabi

    Är inte dags riktigt än och resa men när det blir, vilket tycker ni man ska välja ni som varit i Thailand? Krabi eller Phuket? Har 3 barn på 7, 11 och 13 år:)

  • Svar på tråden Phuket eller krabi
  • mammabitch

    Om det nu överhuvud taget går att åka nu i år (tveksamt) så är ju Phuket betydligt större och det finns olika typer av turistorter från party till lugnare ställen .Krabi är fint ,men kanske lite väl lugnt för större barn, det beror på vad ni vill göra?

  • LadyJane

    Pandemin kommer att pågå i många år därför att alltför många vägrar vaccinera sig.
    När restriktionerna väl är släppta så kommer läget vara så totalt annorlunda att det inte går att jämföra med hur det såg ut innan pandemin.

  • Anonym (kr)
    backen15 skrev 2021-02-01 10:28:47 följande:

    Varför? Har du varit där?


    Ja. Och har vänner som varit på båda ställena, alla har föredragit Krabi. Visserligen är det 10 år sedan, men jag skulle ta Krabi igen om jag åkte.
  • backen15
    LadyJane skrev 2021-02-01 11:15:05 följande:

    Pandemin kommer att pågå i många år därför att alltför många vägrar vaccinera sig.

    När restriktionerna väl är släppta så kommer läget vara så totalt annorlunda att det inte går att jämföra med hur det såg ut innan pandemin.


    Har inte tänkt att åka De närmsta månaderna men man måste ser möjligheterna;)
  • LadyJane
    backen15 skrev 2021-02-01 12:38:03 följande:
    Har inte tänkt att åka De närmsta månaderna men man måste ser möjligheterna;)
    Som jag sa. Eftersom så många vägrar vaccinera sig kommer pandemin hålla på i flera ÅR. Vi kommer ha nedstängning och restriktioner i flera ÅR.

    Det som var innan pandemin är helt förändrat därför att otroligt många små företag har eller komemr att gå i konkurs.
Svar på tråden Phuket eller krabi