• Annssi

    Underhållstöd

    Jag undrar, kan man se eller ringa till fk för att kolla om pappan till barnet betalar in underhållstöd som man ska? Jag vet att efter 6 månader så kommer fk skicka ut brev ifall pappan har skött inbetalningarna. Men jag vill inte veta av honom och är rädd för att fk inte kommer hjälpa något mer. Därför hoppas jag väl lite på att han inte har skött dem. Eller slutar fk hjälpa till?

  • Svar på tråden Underhållstöd
  • Magical
    Annssi skrev 2021-06-06 15:08:36 följande:

    Jag undrar, kan man se eller ringa till fk för att kolla om pappan till barnet betalar in underhållstöd som man ska? Jag vet att efter 6 månader så kommer fk skicka ut brev ifall pappan har skött inbetalningarna. Men jag vill inte veta av honom och är rädd för att fk inte kommer hjälpa något mer. Därför hoppas jag väl lite på att han inte har skött dem. Eller slutar fk hjälpa till?


    Du måste ringa FK och fråga dem hur det gör. Ret generellt slutar de ju då, om han skött det, men om du och pappan inte kan hantera detta själva så behöver ju FK få veta det. Bättre då att du ringt och förvarnat. 
  • Drottningen1970

    Nej. De lämnar inte ut dessa uppgifter. Det är mellan honom och FK, fram tills den dagen då de eventuellt anser att han kan betala direkt till dig.

  • Aryzza

    Om han inte betalar hamnar skulden till slut hos kronofogden så du kan ju ringa dit om du kan hans personnummer. Vet dock inte hur snabbt FK lämnar över skulderna, det kan nog dröja ett par månader.

Svar på tråden Underhållstöd