• Kortalollo

    Tidiga gravidsymptom. Berätta era!

    Eftersom jag nog läst varenda tråd här om gravidsymptom så kör vi en till. Det är ju så spännande att läsa :)

    Är på bim-6 men kan diffa någon dag. Och har fått ett negativt test på med testlagrets.

    Här är mina symptom:

    *sjukt torr i mun och hals.

    *täppt i näsan, även lite blod i snoret. Mest täppt på natten.

    *molvärk som kommer och går i mage och rygg.

    *lite lättirriterad

    *lite illamående då och då.

    Berätta gärna era!

  • Svar på tråden Tidiga gravidsymptom. Berätta era!
  • Anonym (Jo)

    Vet inte om man kan säga att det är tidiga graviditetssymptom om man inte är gravid ; )

    För mig har det snarare varit avsaknad av menssymptom. Alltså inget sockersug. Ingen vidare matlust. Ingen molvärk osv. Tyckte att brösten kändes lite större vilket de inte har gjort innan mens sedan innan jag var gravid första gången.

  • Anonym (Anna)

    Mina första symtom var:

    *Ömma bröstvårtor (brukar inte ha det annat än vid ägglossning)

    *Förstoppad (väldigt ovanligt för mig)

    *Lätt illamående

  • Anonym (Lina)

    Har varit gravid 4 gånger och mina första symptom har varit konstiga och detaljerade drömmar.. svårt att förklara men de har känts mer verkliga än vad de annars kan va.

    De har alla börjat kring bim- 6-7 och har testat mig efter jag vaknat efter en sån dröm och fått ett plus :)

    Det är först runt och efter bim som de andra symptomen som ömma bröst, molvärk, trötthet har börjat.

  • Jozsan

    Mina symtom nu när jag plussade i våras var:

    Direkt i samband med äl en konstig känsla i ryggslutet, ilande när jag hoppade/ sprang.

    Liiiten blodstrimma 2 dagar efter äl och sedan dunderförkyld.

    Vita lotion flytningar.

  • Anonym (KanInteVänta)

    Hej! Hoppar in här med, behöver få lite stöd. Ska försöka fatta mig kort.

    Provade på äl-test denhär månaden för första gången, fick glad gubbe måndagkväll den 12.7. Så räknar att själva ägget lossnade tisdagen den 13, då fick jag dessutom inte mer utslag på ältest, så en väldigt kort stegring. söndagkväll den 18.7 fick jag världens kramper/ilningar i tjejmagen, kändes nästan som en förlossningsvärk, hade detta i ca en halvtimme sen släppte det. Hade seriöst svårt att andas mellan varven!! Värt att tilläggas, brukar näst intill Aldrig ha mensvärk i magen!! Och sådär ont och sådär tidigt, ända förklaringen som låter rätt så vettigt vore ju att ägget då skulle ha fäst (om man nu kan känna det, idk...)

    Så igårmorn gjorde jag gravtest med rfsu testa tidigt, fick ett svagt streck, det fanns definitivt där, men vääldigt svagt. Idag tog jag ett clearblue, det syntes ett svagt plusstreck men räknar den som negativ efter att ha läst en massa trådar där folk fått falsk positivt på dom testerna. Det var dessutom bara en skugga som jag inte ens fick på bild.

    Räknar med att jag ska ha mens först nästa onsdag 28.7 så jag är ju väldigt tidigt ute, dum som jag är.

    Men har redan känt av illamående, inte spyfärdig, men endå påtagligt, har haft lite ömma, stickande bröst, viöket jag aldrig har i normala fall. Mensvärk i ryggen har jag haft en del. Så alla symptom kan ju tyda på mens, jag vet. Men jag brukar inte känna av nåt sånt förrens strax innan mens.

  • Anonym (KanInteVänta)


    Fick detta idag med ett till rfsu testa tidigt. Tycker att det är aningen starkare än för två dagar sedan, men fortfarande supersvagt och är osäker på färgen, tyckte först att det var rosa, men nu är jag inte säker (mer än 5 minuter har gått). Men jag undrar, är det vanligt att se teststrecket på dessa test fast man inte är gravid? Är så himla osäker dä det r så svagt! Dumma jag som inte kan hålla mig i några dagar till!! ????
  • Anonym (Lina)
    Anonym (KanInteVänta) skrev 2021-07-23 08:24:32 följande:

    Fick detta idag med ett till rfsu testa tidigt. Tycker att det är aningen starkare än för två dagar sedan, men fortfarande supersvagt och är osäker på färgen, tyckte först att det var rosa, men nu är jag inte säker (mer än 5 minuter har gått). Men jag undrar, är det vanligt att se teststrecket på dessa test fast man inte är gravid? Är så himla osäker dä det r så svagt! Dumma jag som inte kan hålla mig i några dagar till!! ????


    Jag ser inget streck tyvärr, kanske vänta några dagar?
Svar på tråden Tidiga gravidsymptom. Berätta era!