• Jojjecp124

    Gravid eller inte?

    Hej alla!

    Behöver eran hjälp att tolka min kropp ????

    Jag och min sambo hade sex 5 dagar innan, två dagar och dagen innan ägglossning (han blev tyvärr sjuk på själva ägglossningsdagen)

    Hade inte en tanke på att det skulle tagit sig då vi var tvungna att avbryta dom två gångerna närmast ägglossningen. Men sen på bim -10 började jag få svag mensvärk, molande träningsvärk som drog ner mot ljusnande och blygdbenet. Efter några dagar började jag även få ont i ryggslutet och höfterna. Min sambo skämtade om att dom förberedde sig för senare förlossning haha. Började även få symptom som lätt illamående, lätt irriterad, tydligare ådror på brösten och tyckte dom såg lite annorlunda ut. Även extremt svullen mage. Tyckte de va konstigt att få de redan på bim -8

    Försökte inte tänka mer på de och stressa upp mig inför eventuell BIM.

    Jag har väldigt regelbunden menscykel på 27 dagar med ens mens som varar 3 dagar.

    Hade bim 5/8. Dagen innan BIM fick jag en liten rosa flytning för att den på natten bli mer som mensblod. Brukar även få extrem mensvärk så jag knappt kan stå men det blev aldrig så illa. Blödde ?som vanligt? första dagen för att sen på kvällen (knappt ett dygn senare) börja avta och de kom mer rosa flyttningar med lite blod i. Igår (1.5-2 dagar senare) slutade de tvärt och de va inte ens en droppe rosa eller blod liknande flytning. Till nu idag på fm började de blöda igen, inte mycket men vill ändå ha ett tros skydd på. Har fortfarande svag mensvärk som drar ner mot blygdbenet och ljumskarna samt höften på vänster sida, även fått tydligare ådror igen (tyckte att dom försvann några dagar) små prickar på vårtgårdarna, små vita prickar på bröstvårtorna samt en mörk ring runt vårtgårdarna

    Blir helt knäpp på mig kropp och vill bara förstå den haha. Har inte heller tagit något grav test så jag tänkte att det vart kört denna månad men kanske ska göra de ändå om min så kallade ?mens? var en genombrotts blödning.

    Ledsen för extremt långt inlägg men känner mig väldigt ensam och blir som sagt lite galen på min kropp och alla symtom. Kan även tillägga att vi inte aktivt försöker men bebben vore väldigt välkommet då vi ska börja försöka i höst. Så letar inte massa symtom.

    Va tycker ni? Är det någon idé att köpa test eller ska jag vänta och se hur min nästa mens blir?

  • Svar på tråden Gravid eller inte?
  • Jag är bara jag

    BIM-10 är 4 dagar efter äl och då kan man inte ha symptom. Ägget har inte ens fäst då. Det är nöd och näppe det fäst BIM-8 heller. Symptom får man då hcg blir ganska så högt. Det tar ett tag. Så allt du känt är nåt annat. Ägglossning, vanlig pms eller vad som. Däremot är det ju möjligt att du är gravid- det säger jag inget om och du får testa för att veta. Men symptom så himla tidigt är som sagt 100% omöjligt.

Svar på tråden Gravid eller inte?