• klasson1999

    Spotting i vanliga fall?

    Hej.

    Ni som i vanliga fall har spottings. Fick ni spottings när ni blev gravida?

    Jag brukar få spottings 3-4 dagar innan min mens. Idag är jag på bim-1 och har inte fått någon blodfärgad flytning än.

  • Svar på tråden Spotting i vanliga fall?
  • greeneyes
    klasson1999 skrev 2021-08-09 11:35:00 följande:

    Hej, tack för svar :)!

    Vet inte riktigt.. men har har massa flytningar efter ÄL. Mycket stick i tjejmagen. Torr i munnen.

    Men inget mer tror jag haha.

    Det är mest spottingsen jag har reagerat stort på då jag ALLTID får det.

    Vet inte om jag vågar testa imorgon då jag har bim.

    Är sååå nervös och vi vill verkligen.


    Åh så spännande! Stick i tjejmagen - typ som mensvärk - hade jag som tidigt symptom, ca Äl+5. Liksom pirrade/ilade/molade. Sedan ömma bröst från Äl+8 och positivt test äl+9, om jag minns rätt :)
    2007 & 2013
  • greeneyes

    ?sitter för övrigt lite i samma sits. Isf väldigt oplanerat, men inte ovälkommet, då vi är klara sedan länge egentligen. Har haft redig molvärk sedan några dagar, idag lite illamående och undrar om inte brösten börjar ömma? är nog på äl+8 idag, testat neg i morse?

    Galet vad man analyserar alla symptom! ????


    2007 & 2013
  • klasson1999
    greeneyes skrev 2021-08-09 15:05:56 följande:

    ?sitter för övrigt lite i samma sits. Isf väldigt oplanerat, men inte ovälkommet, då vi är klara sedan länge egentligen. Har haft redig molvärk sedan några dagar, idag lite illamående och undrar om inte brösten börjar ömma? är nog på äl+8 idag, testat neg i morse?

    Galet vad man analyserar alla symptom! ????


    Spännande. När har du bim isåfall?

    Har du fått spottings då?

    Ja det är så märkligt med alla symptom. Men det känns lite som att man letar efter symptom också haha.

    Mitt tandkött är också väldigt rött och ömt + munsår. Men det kanske inte har något med graviditet att göra.
  • greeneyes
    klasson1999 skrev 2021-08-09 15:22:27 följande:

    Spännande. När har du bim isåfall?

    Har du fått spottings då?

    Ja det är så märkligt med alla symptom. Men det känns lite som att man letar efter symptom också haha.

    Mitt tandkött är också väldigt rött och ömt + munsår. Men det kanske inte har något med graviditet att göra.


    Inga spottings än, då hade jag varit säker på att jag inte var gravid. Men tror det är nån dag kvar till spottings ändå, brukar komma ca 2-3 dar innan mens.

    Inte helt säker på BIM denna cykel, men tror ÄL 31 juli eller 1 augusti, skulle bli BIM i helgen i s f?
    2007 & 2013
  • greeneyes
    klasson1999 skrev 2021-08-09 15:42:38 följande:

    Nu fick jag en blodblandad flytning såklart . Mensen är på g?


    Åh nej! Men det kan ju vara en nidblödning? Håller tummarna.
    2007 & 2013
  • klasson1999
    greeneyes skrev 2021-08-09 16:53:39 följande:

    Inga spottings än, då hade jag varit säker på att jag inte var gravid. Men tror det är nån dag kvar till spottings ändå, brukar komma ca 2-3 dar innan mens.

    Inte helt säker på BIM denna cykel, men tror ÄL 31 juli eller 1 augusti, skulle bli BIM i helgen i s f?


    Åh du måste uppdatera! Vad spännande
  • klasson1999
    greeneyes skrev 2021-08-09 16:54:47 följande:

    Åh nej! Men det kan ju vara en nidblödning? Håller tummarna.


    Nja.. det tror jag inte. Brukar dock få spottings 3 dagar innan ungefär. Jag är nästan säker på att mensen kommer imorgon. Så fort jag ser spottings vet jag.

    Fy vilken besvikelse. Känns som om det aldrig kommer ta sig.
  • greeneyes
    klasson1999 skrev 2021-08-09 17:21:23 följande:

    Nja.. det tror jag inte. Brukar dock få spottings 3 dagar innan ungefär. Jag är nästan säker på att mensen kommer imorgon. Så fort jag ser spottings vet jag.

    Fy vilken besvikelse. Känns som om det aldrig kommer ta sig.


    Men så trist! Kanske hade ett befruktat ägg som inte fäste? Med tanke på symptomen? Då kanske nästa månad är din tur, håller tummarna!
    2007 & 2013
  • klasson1999
    greeneyes skrev 2021-08-09 17:30:56 följande:

    Men så trist! Kanske hade ett befruktat ägg som inte fäste? Med tanke på symptomen? Då kanske nästa månad är din tur, håller tummarna!


    Det är bara att ta nya tag! :) Tack för de peppande orden
  • Anonym (Jo!)

    Har ett barn och ett missfall.

    Med mitt barn kom spottings ett par dagar senare än vanligt. Sen höll det i sig i drygt två månader, sjukt drygt men vad gör det <3 så ge inte upp bara för att du får spottings! :D

  • klasson1999
    Anonym (Jo!) skrev 2021-08-09 18:59:47 följande:

    Har ett barn och ett missfall.

    Med mitt barn kom spottings ett par dagar senare än vanligt. Sen höll det i sig i drygt två månader, sjukt drygt men vad gör det <3 så ge inte upp bara för att du får spottings! :D


    Beklagar missfallet.

    Hmm okej! Hur menar du med ett par dagar senare? Var det liksom innan bim eller efter?

    Jag fick min nu under eftermiddagen. Nästa gång jag var på toa kom ingenting på pappret. Men nu börjar mensvärken träda fram <3
  • Anonym (Jo!)
    klasson1999 skrev 2021-08-09 19:16:18 följande:

    Beklagar missfallet.

    Hmm okej! Hur menar du med ett par dagar senare? Var det liksom innan bim eller efter?

    Jag fick min nu under eftermiddagen. Nästa gång jag var på toa kom ingenting på pappret. Men nu börjar mensvärken träda fram <3


    Tack :)

    Ett par dagar senare än vanligt. Brukar ha spottings ca. 5 dagar innan mens och då fick jag runt bim-3 istället. Så innan bim alltså. :) hade även lite mensvärk (som ju visade sig vara växtvärk). :)
  • klasson1999
    Anonym (Jo!) skrev 2021-08-09 21:28:49 följande:

    Tack :)

    Ett par dagar senare än vanligt. Brukar ha spottings ca. 5 dagar innan mens och då fick jag runt bim-3 istället. Så innan bim alltså. :) hade även lite mensvärk (som ju visade sig vara växtvärk). :)


    Hmm intressant, min spotting är ju också ?2 dagar sen? haha. Som sagt brukar ha det 3-4 dagar innan och nu får jag det dagen innan.

    Jag har torkat mig ca 3 gånger efter och inget har kommit.

    Jag uppdaterar imorgon på om mensen dyker upp.
  • Anonym (Jo!)
    klasson1999 skrev 2021-08-09 22:14:21 följande:

    Hmm intressant, min spotting är ju också ?2 dagar sen? haha. Som sagt brukar ha det 3-4 dagar innan och nu får jag det dagen innan.

    Jag har torkat mig ca 3 gånger efter och inget har kommit.

    Jag uppdaterar imorgon på om mensen dyker upp.


    Hur går det? Någon mens i sikte?
  • klasson1999
    Anonym (Jo!) skrev 2021-08-10 11:21:21 följande:

    Hur går det? Någon mens i sikte?


    Tack för du frågar. Mensen forsade ner imorse. Väldigt krossande.

    Det är bara att ta nya tag igen.. ;-(
  • Anonym (Jo!)
    klasson1999 skrev 2021-08-10 12:32:16 följande:

    Tack för du frågar. Mensen forsade ner imorse. Väldigt krossande.

    Det är bara att ta nya tag igen.. ;-(


    Åh vad tråkigt, känner med dig? hoppas att nästa månad är er månad.
Svar på tråden Spotting i vanliga fall?