• Undran3

    Gravidsymtom negativt test

    Hej. Jag vet att jag förmodligen är lite dålig på is i magen men behöver lite pepp. - ska nog ringa min barnmorska i slutet på månaden och höra mig för.

    Jag slutade med mina p-piller mitt i en karta pga jag och sambon vill bli gravida. Detta var den 21/7. Vi har haft mycket samlag sen dess och både samma dag och dagen efter p piller stopp. Har ännu ej fått någon mens alls. Den 2 augusti får jag en STOR nästan genomskinlig geleklump som jag måste dra ut ur underlivet. (Läste på lite och började fundera om de var ägglossning förstod att vissa får det några dagar innan och vissa när ägglossning är slut) för att vara lite säker passade vi på att hoppas på att de var en ägglossning o på g och hade samlag dessa dagar.

    Nu har jag snart i en vecka haft helt hårda bröstvårtor som varit väldigt ömma och gått över till att om jag klämmer på brösten så ömmar det. Inte jätte ont som bröstvårtorna me ändå väldigt märkbart. Dessutom har jag haft molande värk vänstersida mest men även mitten och höger långt ner i magen.. men ingen mens. Testade mig idag i och med att jag inte vet när min BIM är - så idag 12e augusti är det alltså 3 veckor sedan första oskyddade samlaget. Vad tror ni? Är det bara kroppen som spelar ett spratt eller tog jag test för tidigt? Tog både cb tidiga test och deras digitala. Inte ens nära på gravid. Suck. Är verkligen imponerad över alla som kämpat länge med barn, man vill ju det händer direkt när man bestämmer sig ????

  • Svar på tråden Gravidsymtom negativt test
  • Anonym (E)

    Jag tror det är din kropp som spelar dig ett spratt. Din kropp har precis blivit av med de där hormonerna och börjar nu återställa sig till något slags normalläge, och många tjejer kan få känsliga bröst/vårtor mellan ÄL och mens.

    Hade du varit gravid så hade det gett utslag på stickan redan för en vecka sedan. Du är inte gravid.

  • Anonym (E)

    Alltså, om du hade blivit gravid för två eller tre veckor sedan hade det gett utslag nu.

  • Anonym (Hanna)

    Det är svårt att känna efter symptom innan bim eftersom symptomen innan mens och vid graviditet är så lika.

    Många får ömma bröst, molvärk, hunger, trötthet, ilska, uppsvälldhet pga mensen.

  • Undran3

    Förmodligen är det kanske bara mens på g. Men tänkte inte att jag är gravud från 3 veckor tillbaka utan snarare när jag fick min "slemklump" var vid jag läst att många fått den ca 2 dagar innan ägglossning. Och vi hade samlag kring dessa dagar - var mer fundersam om man kan få symtom redan en vecka efter ägglossning.

    Meen...time will tell????

  • Anonym (Spiral)

    Hej ts.

    Jag fick vänta 6 veckor efter att jag tog ut min spiral innan mensen kom. Dryg väntan, men tyvärr inte så mkt att göra åt.

    Om geleklumpen kom för en vecka sedan borde ju mensen komma om en vecka om du inte är gravid tänker jag...

Svar på tråden Gravidsymtom negativt test