• gurkan86

    Gastric bypass 2021

    Hallå!

    Jag har letat så mycket efter information som passar mig, men inte mycket svår kommer fram. Jag skickade in en remiss om en gastric bypass i mars och fick den godkänd. 18 Maj var jag med i ett informations möte via en app då det var distans möte pga covid. Under mötet uttryckte sig läkaren att vi som deltog i det mötet och tackar ja till en operation skulle förmodligen bli opererade någonstans i Oktober. Jag fick hem papper några dagar efter mötet som skulle fyllas i om man tackar ja till en operation. Skickade in dom med en gång då jag helhjärtat beslutat mig för en operation. Nu till mitt problem, jag har fortfarande inte fått något individuellt möte inbokat som man ska ha. Efter det mötet blir man kontaktad om ett datum för operations datum. Detta är i Jönköpings landsting, kirurgen i värnamo. Sedan sista anteckning i mina journaler den 20e Maj har jag alltså inte hört något. Någon med lite erfarenhet kring detta? Är jag tjatig om jag ringer och frågar? Är så fruktansvärt slitsamt att gå ovetandes ????.

  • Svar på tråden Gastric bypass 2021
  • Ellie

    Du kan ju ringa och fråga men mest troligt beror det på hur läget är med Covid. Jag vet att i Göteborg har det inte gjorts några GBP-operationer sedan 1,5 år tillbaka. Vet inte hur det är i Jönköping, men på många ställen är det fortfarande helt stopp för planerade ingrepp. Bara akutsjukvård.

  • gurkan86

    Tack för ditt svar!

    Här i Jönköping har operationen gjorts det senaste året, mer att det blivit lite längre väntetider under covid. Får helt enkelt ringa och fråga ????.

  • 100wfs

    Det kan ju vara så enkelt som att du inte fått höra något mer för att det är sommar :) 

  • gurkan86

    Ja men absolut är det säkert en anledning. Kände bara att tiden springer iväg och om dom räknar med att vi som var med i mötet ska få en operation i oktober så borde det viktiga läkarsamtalet vara inte allt för långt borta. Jag är en tänkare så har svårt för the unknown ibland ????. Vill hålla ut och vänta på ett svar, men är livrädd att jag missas eller att min tid försvinner på posten ????.

  • Kaaaa595959

    Jag jobbar med smärtpatienter. De som gjort GBP har alla fått enorma komplikationer efteråt att operationen inte varit värd .. vissa har TPN nu eller återgått vikten. Eller så kan de inte gå på toaletten ordentligt.

    Snälla tänk en eller två gånger innan ni gör denna operation. De som utför den är vinstindrivande(privata) och kan ge dig svåra komplikationer för all framtid. 

  • NessaB

    Jag har fått svar nu precis innan jul att det blir op i februari, jag ringde och frågade på kirurgavdelningen och då hade dem inte någon op inplanerad. Dock så ringde dem efter bara några dagar med erbjudande om en op-tid ????

Svar på tråden Gastric bypass 2021