• Anonym (TS)

    Detta måste väl vara psykisk misshandel av mitt barn?

    Mitt barn som är 4 år är hos sin pappa varannan helg. Pappan har stor problematik i botten. Vid överlämningen i helgen säger barnet - jag vill inte att pappa ska slå min snuttis nalle som han gjorde sist. Jag förstod då att han skojat med barnet på sitt sjuka sätt och slagit nallen. Jag sa då till pappan att barnet vill inte att du gör så igen. Sen kommer barnet hem på söndagen och säger - pappa slog min nalle igen fast du sa till honom mamma. Sen sa barnet - jag gillar inte min pappa längre. Jag är ledsen mamma.

    Det är väl psykisk misshandel att leka på detta sätt? Att slå hans bästa snuttis. Hela grejen är så sjuk.

  • Svar på tråden Detta måste väl vara psykisk misshandel av mitt barn?
  • Anonym (Gör något)
    Anonym (TS) skrev 2021-10-11 16:51:35 följande:

    Mitt barn som är 4 år är hos sin pappa varannan helg. Pappan har stor problematik i botten. Vid överlämningen i helgen säger barnet - jag vill inte att pappa ska slå min snuttis nalle som han gjorde sist. Jag förstod då att han skojat med barnet på sitt sjuka sätt och slagit nallen. Jag sa då till pappan att barnet vill inte att du gör så igen. Sen kommer barnet hem på söndagen och säger - pappa slog min nalle igen fast du sa till honom mamma. Sen sa barnet - jag gillar inte min pappa längre. Jag är ledsen mamma.

    Det är väl psykisk misshandel att leka på detta sätt? Att slå hans bästa snuttis. Hela grejen är så sjuk.


    Och? Vad tänker du göra nu, polisanmäla?
  • Anonym (V)

    Kanske ej psykisk misshandel. Men inte heller det mest optimala sättet att behandla sitt barn

  • Anonym (A)
    Anonym (V) skrev 2021-10-11 17:00:43 följande:
    Kanske ej psykisk misshandel. Men inte heller det mest optimala sättet att behandla sitt barn
    Håller med
  • Anonym (Teddy)

    Jag anser att det är psykisk misshandel. Det finns ett underliggande hot i handlingen riktad mot barnet. Barn i den åldern förmänskligar ofta sina kramdjur, snuttis och annat. Den representerar en stor trygghet för barnet som pappan gör våld på. Ring soc. Jag hoppas verkligen du får hjälp och stöd därifrån.

    Skulle det funka om kramdjuret stannade hemma hos dig nästa gång? Hemma hos dig är snuttis trygg. Eller är det viktigt för ditt barn att ha med snuttis för att tanka trygghet ifrån?

  • Anonym (Soc.)

    Ja det är psykisk misshandel. Sluta skicka barnet till pappa innan ni fått hjälp.

  • Anonym (tvillingmamma)

    Olämpligt är det definitivt. Om pappan har problematik i botten, förstår jag om du är orolig. Hur är han i övrigt mot sonen? Är det ens lämpligt att sonen är där själv? Det måste vara en smärre mardröm att tvingas lämna sitt barn till en förälder man inte kan lita på. Föräldrar är inte perfekta, vi har också gjort fel, men inte på den nivån.

Svar på tråden Detta måste väl vara psykisk misshandel av mitt barn?