• Anonym (MF)

    Missfall eller inte- hur vet man?

    Hej på er!

    Jag plussade onsdag 6 sept på bim -1. En vecka senare började jag att blöda ( v. 5), alltså i onsdags. Blödde som en vanlig mens för mig (blöder ganska lite)  och det kom en del klumpar i form av koagulerat blod (som det gör vid en vanlig mens). Men jag har inte haft någon stor klump som kommit eller något som sett ut som en hinnsäck. Blödningen slutade i lördags kväll, så den varade knappt fyra dagar. 

    Vet att det är omöjligt för er att svara på om det är ett mf eller inte. Och jag vet att det lutar åt att jag har haft ett mf, men jag tycker att en del symtom fortfarande är kvar som illamående, yrsel och ökad hunger och ett jävla humör (typ som att hormonerna löper bananas- ena stunden arg, andra ledsen sedan kärleksfull osv. ). Det drar även i brösten. Innan blödningen hade jag ondare i bröstvårtorna, men det har släppt sedan jag började blöda. 

    Men hur gör jag för att ta reda på om det var ett mf eller inte? Hade tänkt att bara vänta ut ägglossningen, men blir så otålig när jag tycker att det känns som att jag fortfarande är gravid (även om jag vet att chansen är liten). Jag vill veta NU! Kan man få reda på det på något vis? Kan de ens se något på ett VUL så här tidigt? 

    Hur har ni gjort ni som fått blödningar i tidig grav? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-10-18 11:44
    Glömde skriva att jag inte har haft något ont alls. Inte ens den minsta mensvärk.

  • Svar på tråden Missfall eller inte- hur vet man?
  • Anonym (4)

    Mina tidiga m.f har gjort ganska ont och det har kommit mer blod än vid vanlig mens inkl. lite större klumpar. Ingen tvekan alltså. Med första barnet blödde jag ganska mycket v.7 och trodde det var m.f igen, men det var det inte. Skillnaden då var att blodet var klarrött, inga klumpar och "rent" blod. Sen kom mer och mer symptom också, men helt bekräftat blev det inte förrän jag gjorde VUL v.13. V.8 är det tidigaste man kan göra VUL för att få ett klart besked. Då ska nämligen hjärtat synas. 

    Så tyvärr går det inte veta nu. Du kan möjligen skicka in hcg-prov till Werlabs med jämna mellanrum för att se om det ökar eller försvinner, men det är rätt dyrt.

    Jag håller en tumme trots allt! 

Svar på tråden Missfall eller inte- hur vet man?