• Agek

    Besiktning

    Vad kan man göra om man är missnöjd med besiktningen av lägenhet som det är tänkt man skall flytta till? Det är jättemycket klabbjobb föregående hyresgäst orsakat, men som hyresvärden verkar ha godkänt! Jag är i chock över hur fanken det kunnat gå igenom besiktningen! ?????? Jag har lämnat in en lista till hyresvärden med alla skavanker jag noterat, och krävt ny besiktning. Vad kan jag göra mer om de säger samma sak igen?

  • Svar på tråden Besiktning
  • Jemp

    Vill du att de ska åtgärda eller dokumentera?

    Du ska själv kunna skicka in en lista med skavanker så att du inte blir ersättningsskyldig. Att få dem att ersätta mer än minimum eller sin egen standard är nog desto svårare.

  • Agek
    Jemp skrev 2021-11-02 18:36:42 följande:

    Vill du att de ska åtgärda eller dokumentera?

    Du ska själv kunna skicka in en lista med skavanker så att du inte blir ersättningsskyldig. Att få dem att ersätta mer än minimum eller sin egen standard är nog desto svårare.


    Jag vill att de skall åtgärda! Det ser ut som en jäkla knarkarkvart :( Klickgolv lagt av förre hyresgäst som definitivt inte är standardmässigt. Klabb med färg i taket och golvlister helt felsågade... Man får ju renovera själv om man gör det fackmannamässigt och i neutrala färger, och det har han inte gjort
  • Anonym (Tips från coachen)

    Hoppas att du flyttat in nyligen för du måste dokumentera detta NU! Ta massor med bilder, gärna så datum syns också. Hör av dig till hyresvärden och kräv ev att saker åtgärdas, men i vilket fall att det ska antecknas för förra gästens besiktning.

  • Agek
    Anonym (Tips från coachen) skrev 2021-11-02 20:42:29 följande:

    Hoppas att du flyttat in nyligen för du måste dokumentera detta NU! Ta massor med bilder, gärna så datum syns också. Hör av dig till hyresvärden och kräv ev att saker åtgärdas, men i vilket fall att det ska antecknas för förra gästens besiktning.


    Har inte flyttat in ännu. Har lämnat en lista till hyresvärden med allt jag noterat. Men tänker om det finns något sätt att få dem att åtgärda detta trots att de inte anmärkt på det i besiktningen. Jag har sagt till om att jag vill ha en ny besiktning
  • Anonym (Tips från coachen)
    Agek skrev 2021-11-02 21:21:46 följande:
    Har inte flyttat in ännu. Har lämnat en lista till hyresvärden med allt jag noterat. Men tänker om det finns något sätt att få dem att åtgärda detta trots att de inte anmärkt på det i besiktningen. Jag har sagt till om att jag vill ha en ny besiktning
    Ja du kan alltid försöka få dem att åtgärda som sagt, så där ska det inte behöva se ut! Gnäll ordentligt. Så där ska det inte vara om det ska vara nygjort.
Svar på tråden Besiktning