• Anonym (TröttPåLivet)

    Svenska sjukvården är ett skämt /utvecklat missbruk

    Hej.
    Vet inte riktigt vart jag skall börja, 
    men jag åkte in akut i somras för gallstensanfall och problem med gallblåsan och opererat mig akut för jag haft problem i flera månader med anfall och hade tid för bokad läkartid i nu i november.

    Dom plockade bort den, vaknade upp, dagen efter så hade jag fått gulsot och problem med lever på köpet.

    Låg inne i 2månader och blev råpumpad med morfin som utvecklas till ett drogberoende, fått mycket tabletter utskrivna och har fortfarande problem med gallan, så snittar på 2 dagar inlagd varannan vecka, har träffat över 40 läkare  sedan Juli och ingen vet vad som är fel, kan inte heller gå en dag utan att ta dessa opiater som smärtlindrar min anfall..

    Har aldrig haft några beskymmer tidigare, aldrig tagit droger, sjukdommar eller legat inlagd.

    Enda sättet för mig att bli av med dessa mega anfall är att åka in och få flytande morfin i blodet, har provat allt dom skrivit ut till mig....

    Vafan skall jag göra? 

    Ska också är 35år gammal, utom som helst underliggande sjukdommar eller dylikt. Man ser andra som kommit in opererat sig och sedan fått åka hem efter 2-3 dagar.

    värsta av allt att dom inte ens kan medge att dom har gjort fel.

    Orkar snart inte mer , att inte kunna äta, sova och jobba på detta.

  • Svar på tråden Svenska sjukvården är ett skämt /utvecklat missbruk
  • Anonym (A)
    Anonym (Amabella) skrev 2021-11-23 03:29:13 följande:
    Du skrev att de inte är läkarens fel och att inte läkaren har tvingat i TS morfin.

    Som patient ska man kunna lita på att läkaren vet bäst och gör rätt. Det är inte patientens ansvar.
    Stämmer 100 %. Det är fortfarande inte läkarens/sjukvårdens fel att ts blivit beroende. Det finns också bipacksedlar, ifall man som patient vill vara säker på att undvika vissa biverkningar. Då kan man låta bli att ta medicinen.
  • LadyJane
    Anonym (A) skrev 2021-11-23 12:37:26 följande:
    Stämmer 100 %. Det är fortfarande inte läkarens/sjukvårdens fel att ts blivit beroende. Det finns också bipacksedlar, ifall man som patient vill vara säker på att undvika vissa biverkningar. Då kan man låta bli att ta medicinen.
    Hur menar du att du inte är ansvarig för det du gör, dina egna beslut och vad du gör med din egen kropp?

    Skyller du alltid allt på andra även i andra situationer?
  • Anonym (A)
    LadyJane skrev 2021-11-23 13:24:31 följande:
    Hur menar du att du inte är ansvarig för det du gör, dina egna beslut och vad du gör med din egen kropp?

    Skyller du alltid allt på andra även i andra situationer?
    Nu skrev du till helt fel person.
  • LadyJane
    Anonym (A) skrev 2021-11-23 13:25:54 följande:
    Nu skrev du till helt fel person.
    Nej, jag responderade på ditt inlägg. (Kontrollera för säkerhets skull vem jag citerade)

    Kan du besvara det nu?
    Hur menar du att du inte är ansvarig för det du gör, dina egna beslut och vad du gör med din egen kropp?

    Skyller du alltid allt på andra även i andra situationer?
  • Anonym (A)
    LadyJane skrev 2021-11-23 13:31:12 följande:
    Nej, jag responderade på ditt inlägg. (Kontrollera för säkerhets skull vem jag citerade)

    Kan du besvara det nu?
    Hur menar du att du inte är ansvarig för det du gör, dina egna beslut och vad du gör med din egen kropp?

    Skyller du alltid allt på andra även i andra situationer?
    Ok, men då får du läsa IGEN för jag har inte sagt nånting av det du påstår, utan helt tvärtom. Det jag säger om och om igen är att det inte är sjukvårdens fel om ts blir beroende.
  • Anonym (A)
    LadyJane skrev 2021-11-23 13:31:12 följande:
    Nej, jag responderade på ditt inlägg. (Kontrollera för säkerhets skull vem jag citerade)

    Kan du besvara det nu?
    Hur menar du att du inte är ansvarig för det du gör, dina egna beslut och vad du gör med din egen kropp?

    Skyller du alltid allt på andra även i andra situationer?
    Det jag svarade på var Amabella (som säger i princip samma sak som mig):

    Det är inte läkarens fel
    Läkaren har inte tvingat i ts morfin
    Man ska kunna lita på sin läkare.

    Och om du hade läst det andra jag skrivit tidigare hade du fattat min ståndpunkt, istället för att påstå att JAG sagt att man inte har ansvar för sin kropp eller vad man stoppar i den. TVÄRTOM. 
  • Anonym (ont)
    Anonym (Io) skrev 2021-11-23 11:49:31 följande:
    Kan ej hålla med
    försökte få ångestdämpande utskrivet pga svår ångest. Fick ett nej. trots att jag har ej allvarlig ångestdiagnos och problematik sedan långt bak i barndomen, Fick inte ens prova. Och då har jag aldrig ens smakat alkohol eller testat att röka i hela mitt liv. Dåligt.
    Verkligen konstigt att du inte fick utskrivet ångestdämpande tycker att den medicinen skrivs ut i tid och otid. Jag lider av Fibromyalgi och alla läkare jag träffat sen över 50 år tillbaka har försökt få mig att börja äta ångestdämpande, men Jag Vägrar ta emot denna medicin för jag har smärta inte ångest.
  • Anonym (Amabella)
    Anonym (A) skrev 2021-11-23 12:37:26 följande:

    Stämmer 100 %. Det är fortfarande inte läkarens/sjukvårdens fel att ts blivit beroende. Det finns också bipacksedlar, ifall man som patient vill vara säker på att undvika vissa biverkningar. Då kan man låta bli att ta medicinen.


    Om man har blivit ordinerad en medicin kan man inte strunta i att ta den. Man får ju medicin av en anledning. För att bli frisk och för att må bra.
  • Anonym (H)

    Läs på om opiatepedemin. Det är ett faktum att otroligt många utvecklat ett missbruk via vården. Du får göra som i USA och stämma läkemedelsbolaget.

  • Anonym (Nnn)
    LadyJane skrev 2021-11-23 06:40:36 följande:

    Ja? Det kan man.

    Det går inte att skriva ut de mängder TS pratar om. Apoteken reagerar nämligen på sådant. Läkare kan helt enkelt inte skriva ut hur stora mängder narkotikaklassade som helst utan att riskera legitimationen och det är inget någon läkare riskerar frivilligt.

    De här begränsningarna har gjort att det faktiskt är svårt att få tillräckligt smärtstillande efter tex opertationer utan många skickas hem med endast Alvedon.


    Eh jo, de begår misstag som alla andra och NEJ, apoteket har aldrig reagerat eller ifrågasatt. Jag fick imovane 7,5 utskrivet VARJE månad, 100 pack! Och jag fick dubbla kartonger med Lyrica 300 mg VARJE månad. Efter en överdos så upptäcktes misstaget
  • LadyJane
    Anonym (Nnn) skrev 2022-01-03 11:42:15 följande:
    Eh jo, de begår misstag som alla andra och NEJ, apoteket har aldrig reagerat eller ifrågasatt. Jag fick imovane 7,5 utskrivet VARJE månad, 100 pack! Och jag fick dubbla kartonger med Lyrica 300 mg VARJE månad. Efter en överdos så upptäcktes misstaget
    Eh? Jo, apotek reagerar. Ofta. De skrev om det för någon vecka sedan, missade du det?

    jag pratar inte om dig specifikt utan har en generell diskussion vilket framgår tydligt att texten jag skriver. Du å andra sidan försöker göra generella sanningar av din lilla verklighet. Sånt gör bara intelligensbefriade antivaxxers, något jag antar att du inte är. Jag gör dig bara uppmärksam på hur du argumenterar, att det blir fel och varför, hur du framställer dig själv, vilket jag utgår från att du inte är elelr vill.
  • Anonym (Nnn)
    LadyJane skrev 2022-01-11 09:57:28 följande:
    Eh? Jo, apotek reagerar. Ofta. De skrev om det för någon vecka sedan, missade du det?

    jag pratar inte om dig specifikt utan har en generell diskussion vilket framgår tydligt att texten jag skriver. Du å andra sidan försöker göra generella sanningar av din lilla verklighet. Sånt gör bara intelligensbefriade antivaxxers, något jag antar att du inte är. Jag gör dig bara uppmärksam på hur du argumenterar, att det blir fel och varför, hur du framställer dig själv, vilket jag utgår från att du inte är elelr vill.
    Hmm märkligt att apoteket aldrig anmärkte på mina uttag då. Haha har du inget bättre än att komma med istället för nåt löjligt antivaxxare skit? Vad har det ens med saken att göra? Försöker du visa på nåt löjligt sätt att du vet bäst genom att dra in vaccin i diskussionen? Besserwisser beteende och härskarteknik trams om jag får säga min mening 
Svar på tråden Svenska sjukvården är ett skämt /utvecklat missbruk