• tugidaq

    Clearblue digital, fel svar?

    Hej!

    Jag skulle fått min mens igår. Testade igår med såna vanliga billiga små stickor. Visade väldigt svagt positivt. Min man såg inget sa han (Men han var stensäker på att det ska vara 2 lika tydliga linjer, försökte förklara att det kan va knappt synbart och ändå positivt, men det gick inte in-_- )men jag såg en svag andra linje.

    Testade med clearblue digital idag, visade inte gravid.

    Så min fråga är, vad är er erfarenhet av digitalt test? Har det visat inte gravid även då ni varit gravida? Känner mig så gravid så blev förvånad att det stod inte gravid. Men man kan ju bli skengravid så klart xD

  • Svar på tråden Clearblue digital, fel svar?
  • Anonym (Sofia)

    Mina digitala test har alltid visat gravid när jag varit gravid.

    Men vänta några dagar och ta ett nytt test om mensen inte kommer.

  • tugidaq
    Anonym (Sofia) skrev 2021-12-20 18:25:26 följande:

    Mina digitala test har alltid visat gravid när jag varit gravid.

    Men vänta några dagar och ta ett nytt test om mensen inte kommer.


    Har beställt hem test så jag har i veckan om mensen inte dyker upp :) digitalt test har fungerat förr när jag varit gravid. Men läste någonstans att de inte var lika känsliga som många andra test. Man blir så förvirrad när testen visar olika.
  • fjanten

    Testat svagt men fullt synligt positivt med billiga stickor från 11 dagar efter ägglossning. Testat positivt på digitalt test 10 dagar efter ägglossning. Har jag INTE fått positivt på endera typ av test på ägglossning +10 eller +11 dagar har jag inte varit gravid, tyvärr. Vet du med säkerhet när du hade ägglossning?

  • Anonym (Sofia)
    tugidaq skrev 2021-12-20 19:18:20 följande:

    Har beställt hem test så jag har i veckan om mensen inte dyker upp :) digitalt test har fungerat förr när jag varit gravid. Men läste någonstans att de inte var lika känsliga som många andra test. Man blir så förvirrad när testen visar olika.


    Känsligheten för Cb digital ligger på 25 mlU/ml och det är vad många graviditetstest ligger på.

    Men jag vet att det finns mer känsliga test som tex mäter redan 10 mlU/ml.

    Lycka till!
  • tugidaq
    fjanten skrev 2021-12-20 19:28:27 följande:

    Testat svagt men fullt synligt positivt med billiga stickor från 11 dagar efter ägglossning. Testat positivt på digitalt test 10 dagar efter ägglossning. Har jag INTE fått positivt på endera typ av test på ägglossning +10 eller +11 dagar har jag inte varit gravid, tyvärr. Vet du med säkerhet när du hade ägglossning?


    Vet inte exakt på dagen men vet ju de dagar jag hade fertilt sekret. Va ca 12 dagar sen. Har 3 barn sen innan och har med alla de 3 testat runt BIM svagt på såna teststickor. Därför jag blev så konfunderad. Men får se om mensen dyker upp imorgon, har haft molvärk till o från ett par dagar nu. Men också svårt att skilja från "gravidmensvärk". Med första hade jag sån "mensvärk" så jag grät mig igenom nätterna första veckorna. Så man vet aldrig vad man ska gå på för symtom :,)
  • tugidaq
    Anonym (Sofia) skrev 2021-12-20 19:31:31 följande:

    Känsligheten för Cb digital ligger på 25 mlU/ml och det är vad många graviditetstest ligger på.

    Men jag vet att det finns mer känsliga test som tex mäter redan 10 mlU/ml.

    Lycka till!


    Ja det stämmer säkert :) löste i en del gamla trådar bara att flera inte kunnat plussa med digitalt test försen senare! Så blev lite nyfiken :)
  • fjanten
    tugidaq skrev 2021-12-20 21:14:22 följande:

    Vet inte exakt på dagen men vet ju de dagar jag hade fertilt sekret. Va ca 12 dagar sen. Har 3 barn sen innan och har med alla de 3 testat runt BIM svagt på såna teststickor. Därför jag blev så konfunderad. Men får se om mensen dyker upp imorgon, har haft molvärk till o från ett par dagar nu. Men också svårt att skilja från "gravidmensvärk". Med första hade jag sån "mensvärk" så jag grät mig igenom nätterna första veckorna. Så man vet aldrig vad man ska gå på för symtom :,)


    Nej, det är ju svårt att skilja på snart-mens-symtom och gravidsymtom innan man fått ett positivt test. Jag brukar tvärtom inte ha ett enda symtom innan en faktisk graviditet (men däremot brukar jag bli inlagd runt vecka 6+ för att jag kräkts så mycket under en veckas tid då....). Medan jag ofta mått illa tidigt - när det visat sig att jag inte varit gravid (gick alldeles nyss igenom en misslyckad IVF-omgång). Så man ska nog ta alla tecken (eller avsaknad av tecken) med en nypa salt!

    Testa igen om några dagar om du inte får någon mens. Annars är det ju bättre lycka nästa cykel!
  • tugidaq
    fjanten skrev 2021-12-20 21:42:18 följande:

    Nej, det är ju svårt att skilja på snart-mens-symtom och gravidsymtom innan man fått ett positivt test. Jag brukar tvärtom inte ha ett enda symtom innan en faktisk graviditet (men däremot brukar jag bli inlagd runt vecka 6+ för att jag kräkts så mycket under en veckas tid då....). Medan jag ofta mått illa tidigt - när det visat sig att jag inte varit gravid (gick alldeles nyss igenom en misslyckad IVF-omgång). Så man ska nog ta alla tecken (eller avsaknad av tecken) med en nypa salt!

    Testa igen om några dagar om du inte får någon mens. Annars är det ju bättre lycka nästa cykel!


    Ja men det är just det dom är grejen . Brukar känna exakt "nu år mensen på gång". Men denna gång kände jag "det känns inte som vanligt". Var inte planerat utan vi råkade slarva en gång. Har blivit gravid på ppiller en gång och de andra 2 var planerade och blev till på 1a försöket. Vi var egentligen klara med 3 men nu blev jag typ lite glad att mensen är sen, min man blev först panikslagen men sen sa han Ja okej blir de så blir de. Men helst vill han inte just nu.
  • tugidaq
    tugidaq skrev 2021-12-21 07:36:17 följande:

    Ja men det är just det dom är grejen . Brukar känna exakt "nu år mensen på gång". Men denna gång kände jag "det känns inte som vanligt". Var inte planerat utan vi råkade slarva en gång. Har blivit gravid på ppiller en gång och de andra 2 var planerade och blev till på 1a försöket. Vi var egentligen klara med 3 men nu blev jag typ lite glad att mensen är sen, min man blev först panikslagen men sen sa han Ja okej blir de så blir de. Men helst vill han inte just nu.


    Försten tråkigt att höra att det inte lyckades <3 hoppas ni får erat plus snart ! <3
  • svansmamman

    Digitala test har alltid visat gravid när jag varit det. Vidare kommer ju gravidsymptom först när HCG börjar produceras och om det du känner är gravidsymptom borde ett digitalt cb kunna detektera en eventuell graviditet. Därmed inte sagt att du inte är gravid, men det låter konstigt att det du känner är gravidsymptom om ett test med känslighet om "25 HCG" inte känner av det. 

    Jag säger som övriga, vänta ett par dagar och testa med ett nytt CB digital. De "manuella" stickorna är förrädiska och kan ge sken av svaga streck trots att testet inte är positivt. 

    Jag håller tummarna för dig! Glad

  • tugidaq
    svansmamman skrev 2021-12-21 07:52:57 följande:

    Digitala test har alltid visat gravid när jag varit det. Vidare kommer ju gravidsymptom först när HCG börjar produceras och om det du känner är gravidsymptom borde ett digitalt cb kunna detektera en eventuell graviditet. Därmed inte sagt att du inte är gravid, men det låter konstigt att det du känner är gravidsymptom om ett test med känslighet om "25 HCG" inte känner av det. 

    Jag säger som övriga, vänta ett par dagar och testa med ett nytt CB digital. De "manuella" stickorna är förrädiska och kan ge sken av svaga streck trots att testet inte är positivt. 

    Jag håller tummarna för dig! 

    //

    Jag har ett bråck på magmunnen och varken graviditet har magen börjat bråka på samma sätt innan jag kunnat testa positivt. Jag får en viss smärta i mellangärdet som inte går över. Sen brukar illamåendet och kränkningarna komma först i v 6 typ :)

    Men ska vänta några dagar. Mensen kan ju vara på gång! Hade en tjej i min klass som testade negativt med digitalt test fram till v 20!


  • svansmamman
    tugidaq skrev 2021-12-21 12:03:08 följande:
    Ahaaa när du skrev skengravid trodde jag det var klassiska gravidsymptom. Men då förstår jag! Att inte testa positivt förens så sent är dock extremt ovanligt och får nog ses som ett unikum. Men hur som haver, jag håller tummarna! Glad
Svar på tråden Clearblue digital, fel svar?