• Tiffany

    Fött prematurt

    Någon som fött prematurt här? I vilken vecka? Hur länge stannade ni på sjukhus? Hur har det gått för barnet?

    Jag ligger själv inne på sjukhus med risk att föda när som helst, är bara i v24+6

  • Svar på tråden Fött prematurt
  • Anonym (Grawch)

    Jag har fött två barn prematurt, dock inte kring den vecka du är i nu utan någon månad senare. Vi bodde på neonatalen i två månader och hade sedan hemsjukvård. Nu är de båda friska och jättehärliga barn, dock lite mindre än övriga barn då det blir en uppförsbacke att växa ikapp fullgångna barn. Min ena sondmatas fortfarande och får tillväxthormon, men annars är de som vilka andra barn som helst.

    Varför riskerar du att föda redan nu? Förstår att det är mycket tankar och funderingar. Sänder dig styrkekramar

  • OupaOupa

    Åh vilken tuff situation! Jag blev inlagd i veckan 21 och förlöst v 26. Vår neoresa blev efter omständigheterna väldigt bra även om det är den mest utmanande erfarenhet jag har varit med om.

    Idag är vårt mirakel 2 år, växer och utvecklas, är lite sen med det mesta men är frisk och pigg.

    Tips är att gå med i Extremprematur- Föräldragrupp på Facebook, där kan du finna mycket stöd och information.

    Håller tummarna för att allt går så bra som möjligt för dig och liten <3

  • Ebo88

    Jag känner en del som har fött extrem prematur och prematur (jag själv har gjort det men min historia är inte bra)

    Däremot så känner jag som sagt en del och många har det gått rätt bra för. Neotiden är tuff men kan sluta lyckligt. En av de yngsta jag vet föddes i v.23+2 och han är 2år idag, fullt frisk och allt. Dom låg på neo till v.35 tror jag och sen hade dom hemsjukvård. Jag är med i en grupp på Facebook där kvinnor riskerar att föda för tidigt. Vårt senaste barn fick jag i v.34+1 och är gravid igen i v.18+4. Har cerklage för att minska risken att föda för tidigt.

Svar på tråden Fött prematurt