• Anonym (Help)

    Yrsel och illamående vid mens.

    Kort och gott fick jag positivt gravtest i förrigår. Negativt igår. 
    Hursom kom mensen idag som beräknat.
    Men jag mår så illa sen igår. Va hundra på att jag va gravid pga positivt test och rejält illamående. 
    Men nu när mensen som för övrigt är normal kom så mår jag ännu så sjukt illa och känner mig lite yr. 

    Gissar på kemisk graviditet pga det positiva testet, men är det normalt att fortsätta må såhär illa och yrslig? Någon som varit med om samma? 

    Jag letar inte tecken på graviditet då jag vet att det är kört, vill bara höra om det är vanligt att må såhär vid en eventuell kemisk graviditet eller tidigt missfall? 
    Eftersom jag testat negativt efter det positiva borde väl hormonerna försvunnit snabbt och då med symptomen?

  • Svar på tråden Yrsel och illamående vid mens.
  • svansmamman
    Anonym (Help) skrev 2022-01-31 16:49:58 följande:
    Yrsel och illamående vid mens.

    Kort och gott fick jag positivt gravtest i förrigår. Negativt igår. 
    Hursom kom mensen idag som beräknat.
    Men jag mår så illa sen igår. Va hundra på att jag va gravid pga positivt test och rejält illamående. 
    Men nu när mensen som för övrigt är normal kom så mår jag ännu så sjukt illa och känner mig lite yr. 

    Gissar på kemisk graviditet pga det positiva testet, men är det normalt att fortsätta må såhär illa och yrslig? Någon som varit med om samma? 

    Jag letar inte tecken på graviditet då jag vet att det är kört, vill bara höra om det är vanligt att må såhär vid en eventuell kemisk graviditet eller tidigt missfall? 
    Eftersom jag testat negativt efter det positiva borde väl hormonerna försvunnit snabbt och då med symptomen?


    Precis som du själv verkar vara inne på kommer gravidsymptom till följd av att hormonet HCG börjar produceras i kroppen, dvs samma hormon som gravtest reagerar på. Med tanke på att det senaste gravtestet visat negativt betyder det att du inte har tillräckligt med HCG för att det ska ge utslag, vilket även tyder på att de symptom du känner inte lär komma från hormonet HCG och är därmed inga gravidsymptom.

    Är du helt säker på att det första testet du tog faktiskt visade positivt? Det är lätt att se streck som inte är riktiga och därmed luras att testet är positivt fastän det inte är det. Det skulle givetvis även kunna vara fråga om en kemisk graviditet eller ett riktigt tidigt missfall. Även vid mina tidigaste missfall har inte gravtest börjat visa negativt förens efter blödningens början, men jag är ju på inget sätt ett facit. 
  • Anonym (Help)
    svansmamman skrev 2022-02-01 07:58:21 följande:
    Precis som du själv verkar vara inne på kommer gravidsymptom till följd av att hormonet HCG börjar produceras i kroppen, dvs samma hormon som gravtest reagerar på. Med tanke på att det senaste gravtestet visat negativt betyder det att du inte har tillräckligt med HCG för att det ska ge utslag, vilket även tyder på att de symptom du känner inte lär komma från hormonet HCG och är därmed inga gravidsymptom.

    Är du helt säker på att det första testet du tog faktiskt visade positivt? Det är lätt att se streck som inte är riktiga och därmed luras att testet är positivt fastän det inte är det. Det skulle givetvis även kunna vara fråga om en kemisk graviditet eller ett riktigt tidigt missfall. Även vid mina tidigaste missfall har inte gravtest börjat visa negativt förens efter blödningens början, men jag är ju på inget sätt ett facit. 
    Jodå. Fick flera svaga (pe och lloyds testa tidigt)och ett tydligt positivt (lloyds testa tidigt) därefter svagt (cb vanliga) och negativt digitalt.
  • Anonym (Help)

    Tog ett nytt test nu. Blödit sen igår men börjsr redan avta. 
    Tydligen hormoner kvar trots allt så de förklarar väl måendet. 

  • Anonym (Help)

    Bilden är oredigerad förresten. Är bara mobilen som skuggar lampan.

  • svansmamman
    Anonym (Help) skrev 2022-02-01 13:50:26 följande:

    Tog ett nytt test nu. Blödit sen igår men börjsr redan avta. 
    Tydligen hormoner kvar trots allt så de förklarar väl måendet. 

    //


    Jag ser tyvärr inget positivt streck på bilden, men det kanske bara är upplösningen. RFSUs testa ofta-test är mindre känsliga än cb digital så om cb digital visat negativt är nog även RFSUs det, om nu inte koncentrationen i urinen diffat väldigt mycket vid de två testtillfällena. 
Svar på tråden Yrsel och illamående vid mens.