• Anonymen1111

    Kan jag ha blivit gravid?

    jag och killen jag träffar hade inte riktigt sex men han var inne i mig lite, inte djupt, mest bara med ollonet tror jag. Läste att man kan bli gravid av försats och blev lite nojig nu då jag är rätt säker på att jag har ägglossning, (får som rå äggvita). Min fråga är om man märker av försatsen? Eller kan det komma utan att det märks? Och även om han mest varit vid slidöppningen, och inte djupt i mig? han har alltså inte kommit i mig.

  • Svar på tråden Kan jag ha blivit gravid?
  • Anonym (Ja)

    Nej, man märker inte av försatsen och ja, man kan bli gravid av den. Faktiskt så kan man bli gravid även om inte ens ollonet är inne, extreeeeemt ovanligt men det finns kvinnor som blivit gravida av att ha sperma bara på utsidan av slidan.

    Använd. Kondom.

  • Anonym (Kimchi)
    Hur tänkte du där? Det där med att känna lite, bara ollonet och han kom inte i mig har gjort så många gravida. Det är ju för tusan basic. Om du dessutom är kring ägglossning. Varför tog du inte ett dagen efter piller om du är så orolig. Använd kondom och eller annat preventivmedel. Sannolikheten är att du inte är gravid men risken finns. 
  • Anonym
    Anonym (A) skrev 2022-02-04 22:19:15 följande:

    Svårt att såga


    Trät är hårt.
  • Anonym (Berit)

    Tyvärr hjälper ju inte dagen efter piller om man har ägglossning. Eftersom pillret skjuter fram ägglossningen.

  • fjanten

    Ärligt talat är oddsen jäkligt låga. Alla män har inte försats ö.h.t., vissa män har, men bara just innan de får sin faktiska utlösning, och några utsöndrar lite försats konstant när de har erektion. Har du någon aning om vilken sort denna man har? Fortsättning på det - försatsen innehåller sällan spermier, oftast bara OM mannen nyligen haft utlösning och inte kissat emellan. Var det så? Och sedan spinner jag vidare lite till här - det krävs oftast (men inte alltid) väldigt många spermier, vissa män klassas ju som sterila när de har få spermier i satsen, så det som är i en regelrätt försats där mannen inte kissat sedan förra utlösningen, är sällan nog ens för att befrukta en kvinna. Han var dessutom inte djupt i dig, så potentiella få spermier som skulle ha kommit i kontakt hade fått kämpa på jäklans bra för att ta sig till ett potentiellt ägg.

    Med andra ord, det KAN hända, men jag skulle bli väldigt förvånad.

  • LillaTjockaBertil
    Anonymen1111 skrev 2022-02-04 21:52:35 följande:
    Kan jag ha blivit gravid?

    jag och killen jag träffar hade inte riktigt sex men han var inne i mig lite, inte djupt, mest bara med ollonet tror jag. Läste att man kan bli gravid av försats och blev lite nojig nu då jag är rätt säker på att jag har ägglossning, (får som rå äggvita). Min fråga är om man märker av försatsen? Eller kan det komma utan att det märks? Och även om han mest varit vid slidöppningen, och inte djupt i mig? han har alltså inte kommit i mig.


    Utifrån vad du beskrivit är det precis som flera andra redan varit inne på osannolikt men inte omöjligt att du blivit gravid.
Svar på tråden Kan jag ha blivit gravid?