• Anonym (Ledsen)

    Rosa flytningar

    Hej.
    Är i vecka 6, fick igår lite rosa flytningar på pappret. Kom inget under dag och kväll/natt. Men nu på morgonen så kom det rosa igen. Jag är helt inställd på missfall nu.

    Har lite molvärk bara men ingen större smärta ännu. 

    Hur lång tid tar det innan det startar?
    Kan man gå flera dagar med små blödningar?
    Hur har det varit för er som varit i samma sits.

    Tacksam <3

  • Svar på tråden Rosa flytningar
  • Anonym (Ledsen)
    svansmamman skrev 2022-02-16 09:18:38 följande:
    Fy vad tråkigt att läsa, jag beklagar verkligen! Jag minns själv känslan och den kan verkligen sänka en totalt. Nu vet jag inte vad anledningen är till varför det skulle vara sista gången du lyckas bli gravid, men jag tänker på dig och hoppas att du snart mår bättre!  // Hjärta
    Tack rara!
    Ja känner mig så depp. Bröt samman en stund.
    :(
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (t) skrev 2022-02-16 09:26:10 följande:
    Nej vad tråkigt :(, beklagar! Men varför tänker du att det är sista gången?
    Tack snälla. 

    Har haft problem med att bli gravid pga autoimmun sjukdom (sköldkörtel). Plus att jag är 35, så det bidrar också.  Klockan tickar. 
  • Anonym (t)
    Anonym (Ledsen) skrev 2022-02-16 13:00:58 följande:
    Tack snälla. 

    Har haft problem med att bli gravid pga autoimmun sjukdom (sköldkörtel). Plus att jag är 35, så det bidrar också.  Klockan tickar. 
    Jag är också äldre men jag är inte så orolig över det. Visst, det kanske är svårare men det går. Den graviditeten som slutade i missfall för mig kom till på fem försök och det tycker jag är ganska bra ändå. Jag tror inte det är kört för dig! Har du fått medicin för sköldkörteln? 
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (t) skrev 2022-02-16 13:33:59 följande:
    Jag är också äldre men jag är inte så orolig över det. Visst, det kanske är svårare men det går. Den graviditeten som slutade i missfall för mig kom till på fem försök och det tycker jag är ganska bra ändå. Jag tror inte det är kört för dig! Har du fått medicin för sköldkörteln? 
    Skönt!  Jag känner stressen när jag läser all statistik..
    Ja, det är ju bra! 
    Ja det har jag fått.  Jag hoppas du har rätt att det finns ändå hopp för en ny graviditet.

    Jag hoppas vi plussar snart då igen :)
  • Anonym (t)
    Anonym (Ledsen) skrev 2022-02-16 13:43:32 följande:
    Skönt!  Jag känner stressen när jag läser all statistik..
    Ja, det är ju bra! 
    Ja det har jag fått.  Jag hoppas du har rätt att det finns ändå hopp för en ny graviditet.

    Jag hoppas vi plussar snart då igen :)
    Japp, vi ska börja försöka nu igen till helgen :) lycka till hos gyn! Du får gärna skriva hur det gått, man blir så engagerad i sånt här när man själv gått igenom det. 
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (t) skrev 2022-02-16 13:54:15 följande:
    Japp, vi ska börja försöka nu igen till helgen :) lycka till hos gyn! Du får gärna skriva hur det gått, man blir så engagerad i sånt här när man själv gått igenom det. 
    Härligt! Jag hoppas ni får ett plus snart och då kommer allt gå fin fint!

    Tack, ska uppdatera när jag kollat upp det.
     
    Tog ett gravtest jag hade hemma, digitalt. Stod gravid 1-2 veckor fortfarande. Fast jag snart går in i vecka 7.   Så tänker att det då avstannat där men kommer ut nu.

    Ååh vill bara få börja om nu!
  • Anonym (Ledsen)

    Det kom nu ut en stor klump, som en hinna med något i typ. Såg lite ut som en miniatyr moderkaka.
    Hoppas nu allt kommit ut och blödningen inte vara allt för länge.  Så man förhoppningsvis kan testa igen om ett tag.

  • Anonym (t)
    Anonym (Ledsen) skrev 2022-02-16 16:09:14 följande:

    Det kom nu ut en stor klump, som en hinna med något i typ. Såg lite ut som en miniatyr moderkaka.
    Hoppas nu allt kommit ut och blödningen inte vara allt för länge.  Så man förhoppningsvis kan testa igen om ett tag.


    vad tråkigt :(. Men ändå bra att det kom ut av sig självt. precis som du beskriver det var det för mig. Jag blödde bara ett par dagar och vissa kan försöka igen efter bara några veckor. Till mig sa dom att jag skulle ta en gravtest efter 3 veckor men jag väntade bara en vecka för jag var så säker. Hoppas allt går bra!
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (t) skrev 2022-02-17 10:13:15 följande:
    vad tråkigt :(. Men ändå bra att det kom ut av sig självt. precis som du beskriver det var det för mig. Jag blödde bara ett par dagar och vissa kan försöka igen efter bara några veckor. Till mig sa dom att jag skulle ta en gravtest efter 3 veckor men jag väntade bara en vecka för jag var så säker. Hoppas allt går bra!
    Ja det är tråkigt! Kan ju göra något åt det tyvärr. 
    Jag har knappt haft någon blödning sen "klumpen" kom ut. Nu är det bara lite lite rosa/brunt.
    Fick en tid för undersökning om en vecka. De kunde svara på om det garanterat är ett mf. Tyckte det verkade oklart, i med att jag inte blött så mycket eller haft några kramper. 

    Men magkänslan säger att det är det. 

    Ska bli skönt att få veta, så allt kommit ut osv. 

    Var ditt gravtest negativt en vecka efter? 

    Stor kram till dig! 
  • Anonym (t)
    Anonym (Ledsen) skrev 2022-02-17 10:22:03 följande:
    Ja det är tråkigt! Kan ju göra något åt det tyvärr. 
    Jag har knappt haft någon blödning sen "klumpen" kom ut. Nu är det bara lite lite rosa/brunt.
    Fick en tid för undersökning om en vecka. De kunde svara på om det garanterat är ett mf. Tyckte det verkade oklart, i med att jag inte blött så mycket eller haft några kramper. 

    Men magkänslan säger att det är det. 

    Ska bli skönt att få veta, så allt kommit ut osv. 

    Var ditt gravtest negativt en vecka efter? 

    Stor kram till dig! 
    ja precis, det visade att jag inte hade någon pågående graviditet längre. Då kunde jag andas ut och veta att allt var ute. Jag vill så gärna bli gravid! Blir man det denna månad så hinner man ju få barn i år^^

    Jag vet att det känns tungt nu, jag var extremt ledsen men nu är jag lättad över att kunna få börja om. Hade jag haft flera missfall hade det känts värre. Det är ju jättetråkigt att det är så vanligt med mf. Jag tror att vi båda kommer få ett till plus i år :). jag äter D-vitamin och folsyra samt vanliga vitaminer också. Det var när jag började ta väldigt mycket d-vitamin(och rosenrot) som vi fick plus, men det behöver ju inte finnas något samband men jag tänker inte chansa utan fortsätter äta det den här gången med.

    Många kramar!
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (t) skrev 2022-02-17 10:47:13 följande:
    ja precis, det visade att jag inte hade någon pågående graviditet längre. Då kunde jag andas ut och veta att allt var ute. Jag vill så gärna bli gravid! Blir man det denna månad så hinner man ju få barn i år^^

    Jag vet att det känns tungt nu, jag var extremt ledsen men nu är jag lättad över att kunna få börja om. Hade jag haft flera missfall hade det känts värre. Det är ju jättetråkigt att det är så vanligt med mf. Jag tror att vi båda kommer få ett till plus i år :). jag äter D-vitamin och folsyra samt vanliga vitaminer också. Det var när jag började ta väldigt mycket d-vitamin(och rosenrot) som vi fick plus, men det behöver ju inte finnas något samband men jag tänker inte chansa utan fortsätter äta det den här gången med.

    Många kramar!
    Ja, förstår verkligen det!
    Jag hoppas du får ett plus denna månad.
    Bebis 2022 :)

    Kanske ska testa D vitamin och rosenrot då. 
    Hoppas på tur! 
Svar på tråden Rosa flytningar