• Anonym (Lisa)

    Fortfarande lite bruna flytningar... äl på gång? Tecken?

    Hade ett missfall för 2 veckor sedan, blöder fortfarande sparsamt och brunt- förmodligen slutet nu. Kan man få ägglossning nu eller kommer det typiska symptom när det är på gång? Har lite värk på sidan men ingen ägglossningflytning.

  • Svar på tråden Fortfarande lite bruna flytningar... äl på gång? Tecken?
  • Anonym (4)

    Det där är så olika. Överlag kan man säga att det är vanligare och mer troligt att få äl ungefär när man brukar direkt efter väldigt tidiga m.f. Men i vart fall äl öht cykeln direkt efter. Vid senare m.f och då man blöder länge är det ganska vanligt att äl uteblir. Gjorde det för mig efter MA v.11. Jag blödde 2,5 vecka, sen tog det 4 veckor till innan mensen kom. Cykeln därpå hade jag äl som vanligt.

  • Mandyyy

    Jag har blivit gravid två gånger 2 veckor efter missfall. Utan att få mens tillbaka då. 
    Så visst kan man få ägglossning ca 2 veckor efter mf.   Jag tror dock jag bara blödde lite smått ca en vecka efter missfallen. 

  • Anonym (Lisa)
    Mandyyy skrev 2022-02-18 10:22:51 följande:

    Jag har blivit gravid två gånger 2 veckor efter missfall. Utan att få mens tillbaka då. 
    Så visst kan man få ägglossning ca 2 veckor efter mf.   Jag tror dock jag bara blödde lite smått ca en vecka efter missfallen. 


    Där ser man... men när du hade äl efter MF, hade du typiska symptom, som värk och äggvite flytningar? Förlåt om jag skriver så, sitter här och funderar på vad för symptom som dyker upp efter ett MF och hur man ska avgöra... kram
  • Mandyyy
    Anonym (Lisa) skrev 2022-02-18 16:23:14 följande:
    Där ser man... men när du hade äl efter MF, hade du typiska symptom, som värk och äggvite flytningar? Förlåt om jag skriver så, sitter här och funderar på vad för symptom som dyker upp efter ett MF och hur man ska avgöra... kram
    Jag minns inte riktigt. Var några år sedan. 
    Men tänkte att en vecka efter sista blödningen, så körde vi på bara. Trodde aldrig det skulle bli något så fort. Fick en chock när jag plussade och trodde det fortfarande var rest hormoner. Jag tyckte det var onödigt att ens skriva in mig på mvc. Men min barnmorska sa att vi gör ett vul. Och mycket riktigt så var där en liten bebis.
     :)

    Sägs ju att det ska vara lättare att bli gravid efter missfall. Har nyligen haft missfall så hoppas på det.
    Lycka till!
Svar på tråden Fortfarande lite bruna flytningar... äl på gång? Tecken?