• Almcy

    Ännu ett tips

    Hej vänner! Ska få tvillingar. Vad tusan ska de heta? Troligen två killar. Men inte helt säkert. Gillar korta namn så som Alve, Mio och Love. kan  också gilla lite längre namn som har klang likt Eskil, Valter och Vidar. Kan inte höra vad som passar ihop dock och börjar bli galen!! om det är en flicka blir det Mila. Det är bestämt sedan länge. Men dessa pojknamn. Jag blir tokig. Någon som kan hjälpa Till? 

  • Svar på tråden Ännu ett tips
  • spöke

    Kanske blir lättare om du utgår från vilka bokstäver/ljud du gillar, Sen återanvänder du samma bokstav i båda namnen fast på olika ställen. Då låter det som om namnen hör ihop, men de blir inte för lika (som en valpkull). :)

  • trollhona
    Almcy skrev 2022-03-03 22:57:39 följande:
    Ännu ett tips

    Hej vänner! Ska få tvillingar. Vad tusan ska de heta? Troligen två killar. Men inte helt säkert. Gillar korta namn så som Alve, Mio och Love. kan  också gilla lite längre namn som har klang likt Eskil, Valter och Vidar. Kan inte höra vad som passar ihop dock och börjar bli galen!! om det är en flicka blir det Mila. Det är bestämt sedan länge. Men dessa pojknamn. Jag blir tokig. Någon som kan hjälpa Till? 


    Grattis till tvillingarna.

    Om man bara ser till korta namn så finns det många fina. Kanske tex Milo kan vara ett förslag till pojknamn? 
    Tord & Alve
    Lowe & Noah
    Milo & Elias
    Mio & John
    Isak & Aron
    Albin & Hans
    Frej & Stig
    Theo & Noel
    Leo & Elias

    pojknamn som matchar om ni får en av varje,
    Mila & Ivar
    Mila & Lowe
    Mila & Elias
    Mila & Noah
    Mila & Finn

    Flicknamn 
    Mila & Alva
    Mila & Otilia
    Mila & Sarah
    Mila & Marina
    Mila & Leona
    Mila & Ilse
    Mila & Elvy
  • Anonym (Tips)

    Mila & Tove
    Mila & Klara
    Mila & Alma 

    Mila & Topias
    Mila & Nilo
    Mila & Niklas

    Några jag tycker passar :)

  • Anonym (Korta namn)

    Ebbe  Otto Folke Ture Ivar Elis Frej 

Svar på tråden Ännu ett tips