• Anonym (T)

    Ägglossning smärta snart två veckor efter sista blödningsdagen.... hjälp

    Har haft ägglossningvärk till och från i snart över 2 veckor. Började dagen efter min sista blödning. Mina ägglossningstickor var nästan positiva till och från. Den 24:e fick jag ett positivt ägglossningtest, tror jag (Se bild nedan). 

    Har någon varit med om något liknande? Molvärk hela tiden och så länge? Sist jag hade så var när jag var gravid. 

  • Svar på tråden Ägglossning smärta snart två veckor efter sista blödningsdagen.... hjälp
  • Anonym (C)

    Jag hade något liknande. Min mensvärk slutade inte trots att mensen gjorde det utan pågick och fortsatte förbi ägglossningen. Jag sökte på gynakuten och det visade sig att jag var gravid. 

    Läkarens idé ang. Varför jag hade ont sedan mens var att den sista mensen innan graviditet kan vara lite knepig. 

  • Anonym (T)
    Anonym (C) skrev 2022-03-29 20:27:38 följande:

    Jag hade något liknande. Min mensvärk slutade inte trots att mensen gjorde det utan pågick och fortsatte förbi ägglossningen. Jag sökte på gynakuten och det visade sig att jag var gravid. 

    Läkarens idé ang. Varför jag hade ont sedan mens var att den sista mensen innan graviditet kan vara lite knepig. 


    Sista veckan med blödningen hade jag ingen värk, utan smärtan kom helt oväntat dagen efter sista blödningsdagen, kändes ganska intensivt och kändes som jag hade ägglossning redan då. Men var tredje dag kändes som jag hade ägglossning så det blev ju lite klurigt och kände mig som ett stort frågetecken. 
    Åh, hoppas på en graviditet. En av mina första symptom vid förra graviditen var just molvärk som aldrig slutade. 

    Hade du andra symptom? Blev du gravid under mensen?
Svar på tråden Ägglossning smärta snart två veckor efter sista blödningsdagen.... hjälp