• Kahloromni

    Är jag gravid eller inbillar jag mig? Snälla hjälp..

    God kväll. Jag sitter och är super förvirrad. 
    för 4 dagar sedan ( BIM -6) tog jag ett gravid test (rfsu) 

    jag och sambon ha försökt bli gravida nu i snart 2 år och har tagit test varje måndad och aldrig varit ett synligt streck NÅNSIN förens nu då och jag visade sambon och han såg strecket själv!

    Jag har tagit test nu i 5 dagar (skäms gör jag men jag vet inte vad jag ska tro och vill bara att detta är sant!) 
    varje dag nu har det varit svaga streck, mer synliga och andra dagen mindre synliga men det finns där! 

    I förrgår var de mer ett starkt ( morgon urin ) 
    igår tog jag på eftermiddagen, fick svagt streck då också men nu till de dumma.. när jag tagit ett CB ( på eftermiddagen) så är det negativt.. ska ha bim nu på måndag.. 

    våga inte hoppas eller tro på något om jag är gravid eller inte.. 
    är EXTREMT trött är det ända och är kissnödig ofta och kan knappt hålla mig men tycker det är för tidigt och känna det? 
    snälla hjälp mig om vad jag ska tro..
    KRAM!
  • Svar på tråden Är jag gravid eller inbillar jag mig? Snälla hjälp..
  • nathalie85

    rfsu testa tidigt brukar ge spökstreck,
    eller sp
    man ser var strecket borde sitta? Visa om du hr bild:) swn skall det ju bli starkare iaf varannan dag.

  • Anonym (Helen)

    Förstår att det är tufft, MEN för plånbokens skull... vänta in Bim eller ta ett test 2 dagar efter Bim. Är du gravid så kommer inte mensen, är du inte gravid så kommer den. Så banalt är det.

    skippa Rfsu- de brukar visa spökstreck då de är mindre känsliga än Sb digitala test. 


    Du kan absolut vara gravid, men det kan dessvärre vara pms med- och pms kan variera månad till månad.

    jag vet hur det är att kämpa, vi höll på i 3 år. Det är vidrigt och så psykiskt påfrestande att vänta och hoppas. Därför är så mycket vunnet om du orkar uppehålla dig med annat fram till Bim och koppla bord det tills dagen faktiskt är inne. Annars finns risk att de 14 dagarnas väntan blir en enormt utdragen plåga mellan hopp och misstro.

    Hoppas ni får ert +!

  • Kahloromni

    Har tyvärr inga bilder, har bim imorgon och ska göra ett imon eller på tisdag. 


    men har Alltid använt rfsu så tycker det är konstigt att de visat svagt plus i 4 dagar i rad när jag aldrig fått en syn på streck innan. Sambon har sätt själv också.. allt är så konstigt 

  • nathalie85

    Ta ett nytt på morgonen och visa sen:). Gärna vit bakgrund så synns det bättre! Om strecket bmivit tydligare och starkare, då är du gravid:). 
    Om det tagit två år, har ni utretts?

  • Kahloromni

    Nathalie85 
    vi har mest varit inne och tagit prover osv och allt va okej med oss men så väntar jag ännu på en spolning, hoppas vi lyckats själva och jag slipper spolningen! Är livrädd för den.. haha

Svar på tråden Är jag gravid eller inbillar jag mig? Snälla hjälp..