• Anonym (Undrar)

    Borde jag vara orolig?

    Jag är seriös och inget troll. 


    Har sett att min fru klär sig i oerhört fina och sexiga underkläder när hon skall ut med vänner, jobbfest, krogen etc.
    Men annars och till vardags är det basic underkläder.

    Har frågat henne om detta, och hon säger att hon vill vara fin utanpå och under kläderna.

    Är detta ett svepskäl eller är det fler kvinnor som gör samma?
    Varningsklocka?

  • Svar på tråden Borde jag vara orolig?
  • Anonym (Snygging)

    Det förstår du väl att hon vill locka män till sig. Sedan vad hon gör med detta det är olika. Kanske är hon på riktigt sugen på att knulla runt (som jag). Eller så vill hon bara spela på sin sexighet.

    Båda alternativen är möjliga såklart.

  • Anonym (sådär)
    Anonym (Man 53 år make) skrev 2022-04-19 14:18:44 följande:
    Inga varningsklockor alls. Men så är jag lyckligtvis den del av befolkningen som inte svartsjuk heller.

    Berätta för henne att du tycker om att hon bär vackra underkläder och att du gärna ser att hon bär dem även hemma när hon inte är ute och roar sig med kompisarna.

    Jag har full förståelse för att hon vill känna sig fin när hon roar sig. 

    Lita på henne.
    Gör du inte det så blir det bara slitsamt för er båda. Förtroende är en viktig del i en relation. Lös det här i den änden istället och låt de vackra underkläderna få komma till användning mer...
    Enligt ditt resonemang borde du inte ta på dig bilbälte när din fru kör bilen för det innebär då att du är kronisk paranoid och är bergsäker på att hon kommer smälla inte att du tar på dig bälte för att du inte alls tror att ni kommer smälla men tar på dig det för att du är medveten om att det SKULLE kunna hända. Och åka runt utan bilbälte och hoppas på det bästa skulle vara något att vara stolt över.

    Förtroende är viktigt för en relation men det du missar att ta med är att förtroende inte är gratis utan någon som ständigt behöver förtjänas från BÅDA sidor för att bibehållas. Det är när man tar varandras förtroende för givet vad man än gör som det går åt skogen. En annan sak som är minst lika viktigt i ett förhållande är kommunikation. Och att sopa saker som oroar en under mattan i ett förhållande och stoppa huvudet i sanden och hoppa på det bästa är sällan ett bra recept. ALLA problem eller potentiella problem i en relation gör man nog bäst i att diskutera med varandra för att skingra eventuella misstankar eller orosmoment.
  • Core
    Anonym (sådär) skrev 2022-04-19 13:47:54 följande:
    Gör något åt din naivitet... bara för att du tar på dig finkallingar när du ska ut så har ju du ingen aning om av vilken anledning TS fru tar på sig sexiga underkläder för du vet ju lika lite som TS vad som rör sig i hennes huvud, eller hur?

    Det är skillnad på tillit och blind tillit, tillit är bra, blind tillit är inte friskt på nåt sätt.
    Bara för att man litar på någon så betyder inte det att man måste blunda och stänga av hjärnan, det går alldeles utmärkt att använda sitt förnuft OCH lita på andra.
    Jag vet inte vad som försiggår i skallen på nån, därför påpekade jag att han är en fjant om det är den endaste indikationen, har du lässvårigheter?

    Och vem med sunt förnuft misstänkliggör, skulle frun gå ut och fula är det hennes val, då åker hon ut. Hur ska TS få henne att inte vara otrogen med bristande tillit då menar du? dra på henne mormorstrosor?

     if you think it you do it stämmer ändå ganska bra, är nån inne på att knulla snett finns det inte en make eller ett par trosor i världen som stoppar det. vem här tjänar på att spekulera i otrohet pga snygga trosor? Svartsjuka, alltiho, befogat eller ej
  • Anonym (sådär)
    Core skrev 2022-04-19 15:33:45 följande:
    Jag vet inte vad som försiggår i skallen på nån, därför påpekade jag att han är en fjant om det är den endaste indikationen, har du lässvårigheter?

    Och vem med sunt förnuft misstänkliggör, skulle frun gå ut och fula är det hennes val, då åker hon ut. Hur ska TS få henne att inte vara otrogen med bristande tillit då menar du? dra på henne mormorstrosor?

     if you think it you do it stämmer ändå ganska bra, är nån inne på att knulla snett finns det inte en make eller ett par trosor i världen som stoppar det. vem här tjänar på att spekulera i otrohet pga snygga trosor? Svartsjuka, alltiho, befogat eller ej
    Ok. så du menar att du vet vad TS fru tänker när hon tar på sig sexiga underkläder?

    TS har inte sagt att han tror att frun är otrogen, han undrar OM det skulle kunna vara så. Men du är bergsäker på att det inte är så och det baserar du på vadå?
  • Anonym (sådär)
    Core skrev 2022-04-19 15:33:45 följande:
    Jag vet inte vad som försiggår i skallen på nån, därför påpekade jag att han är en fjant om det är den endaste indikationen, har du lässvårigheter?

    Och vem med sunt förnuft misstänkliggör, skulle frun gå ut och fula är det hennes val, då åker hon ut. Hur ska TS få henne att inte vara otrogen med bristande tillit då menar du? dra på henne mormorstrosor?

     if you think it you do it stämmer ändå ganska bra, är nån inne på att knulla snett finns det inte en make eller ett par trosor i världen som stoppar det. vem här tjänar på att spekulera i otrohet pga snygga trosor? Svartsjuka, alltiho, befogat eller ej
    Precis, varken vi eller TS vet ju vad som pågår och vad hon tänker. Så varför råder du TS att bara ignorera det? 

    Ja ingen kan förhindra en otrohet, vill hon vara otrogen så kommer det hända oavsett. Men det är ju inte detsamma som att stoppa huvudet i sanden eller hur?
    Jag menar om alla stoppade huvudet i sanden och ignorerade allt man tycker verkar konstigt så skulle väl ingen otrohet i världen någonsin avslöjas?
  • Anonym (K)

    Varken svepskäl eller varningsklocka. Guess what - kvinnor tycker om att känna sig attraktiva!!

  • Anonym (jury)
    Anonym (Undrar) skrev 2022-04-13 15:52:46 följande:

    Varningsklocka?


    Ja, om det är obekvämt pikant lingerie och hon aldrig har det på när hon klär upp sig annars.
  • Core
    Anonym (sådär) skrev 2022-04-19 16:05:52 följande:
    Precis, varken vi eller TS vet ju vad som pågår och vad hon tänker. Så varför råder du TS att bara ignorera det? 

    Ja ingen kan förhindra en otrohet, vill hon vara otrogen så kommer det hända oavsett. Men det är ju inte detsamma som att stoppa huvudet i sanden eller hur?
    Jag menar om alla stoppade huvudet i sanden och ignorerade allt man tycker verkar konstigt så skulle väl ingen otrohet i världen någonsin avslöjas?
    Så, vad är ditt råd att göra åt de snygga trosorna då?
  • Anonym (sådär)
    Core skrev 2022-04-19 20:54:54 följande:
    Så, vad är ditt råd att göra åt de snygga trosorna då?
    Ta reda på anledningen till att hon har på sig dem såklart för att få klarhet i om hans oro är befogad eller bara hjärnspöken.

    Det är väl så man gör med alla problem i alla slags relationer. Om du oroar dig över din polare kan ha gjort något dumt mot dig med, låter du det bara vara eller tar du reda på hur det förhåller sig?
  • Anonym (Bengt)

    Härligt att hon bejakar sin kropp, njuter av att vara sexig och vacker. Hon kanske till och med flörtar med någon under kvällen, och blir flörtad med. Då får hon känna sig attraktiv.

    Svartsjuka är en sjukdom. Den botas genom övningar som stärker det egna självförtroendet.

  • Anonym (A)
    Anonym (K) skrev 2022-04-19 16:13:10 följande:
    Varken svepskäl eller varningsklocka. Guess what - kvinnor tycker om att känna sig attraktiva!!
    +1
  • Core
    Anonym (sådär) skrev 2022-04-20 15:16:13 följande:
    Ta reda på anledningen till att hon har på sig dem såklart för att få klarhet i om hans oro är befogad eller bara hjärnspöken.

    Det är väl så man gör med alla problem i alla slags relationer. Om du oroar dig över din polare kan ha gjort något dumt mot dig med, låter du det bara vara eller tar du reda på hur det förhåller sig?
    Men hur menar du att han ska få klarhet i det? Hon kommer ju knappast säga att det är för att få kuk, du hur tänker du dig att det ska spela ut sig?

    bortkastad tid att älta som sagt. Som vuxen man fjantar jag inte runt med polare på det sättet, jag har så klart vänner jag träffar då och då, är det någon jag inte känner att jag vill umgås med så slutar jag, inget mer med det? Och om min enda indikation på att en vän hade kunnat gjort mig besviken var hans färg på kalsongerna, då hade jag sökt mentalvård tror jag
  • Anonym (sådär)
    Core skrev 2022-04-21 16:36:42 följande:
    Men hur menar du att han ska få klarhet i det? Hon kommer ju knappast säga att det är för att få kuk, du hur tänker du dig att det ska spela ut sig?

    bortkastad tid att älta som sagt. Som vuxen man fjantar jag inte runt med polare på det sättet, jag har så klart vänner jag träffar då och då, är det någon jag inte känner att jag vill umgås med så slutar jag, inget mer med det? Och om min enda indikation på att en vän hade kunnat gjort mig besviken var hans färg på kalsongerna, då hade jag sökt mentalvård tror jag
    Exakt hur han ska göra är upp till TS att avgöra, det vi pratar om är OM han ska ta reda på hur det förhåller sig eller inte där du verkar tycka att han inte ska göra det och jag tycker att han ska göra det.

    Bortkastad tid vet man ju inte om det är förrän man tagit reda på om det är sant eller ej, För om det är sant så är det ju väldigt väl investerad tid, eller hur?

    Dessutom är väl att få klarhet i saker alltid bättre än att gå runt och grubbla, så varför skulle det vara bortkastad tid?

    Vuxna människor som hellre stoppar huvudet i sanden är konfronterar verkligheten ser jag inte som direkt mogna. Att leka struts känns inte som ett rationellt beteende utan något sjukligt som är mer befogat för mentalvård. Borde inte vuxna människor kunna klara av att hantera verkligheten utan att leka struts?

    Polare kan man säkert dumpa bara på en misstanke, en partner är nog svårare, speciellt om man har barn tillsammans. Dock känns ju även det som rätt dumt för en misstanke behöver ju inte stämma. Är det inte då bättre att man tar reda på om det det stämmer eller bara är ett missförstånd?
  • Core
    Anonym (sådär) skrev 2022-04-21 17:05:53 följande:
    Exakt hur han ska göra är upp till TS att avgöra, det vi pratar om är OM han ska ta reda på hur det förhåller sig eller inte där du verkar tycka att han inte ska göra det och jag tycker att han ska göra det.

    Bortkastad tid vet man ju inte om det är förrän man tagit reda på om det är sant eller ej, För om det är sant så är det ju väldigt väl investerad tid, eller hur?

    Dessutom är väl att få klarhet i saker alltid bättre än att gå runt och grubbla, så varför skulle det vara bortkastad tid?

    Vuxna människor som hellre stoppar huvudet i sanden är konfronterar verkligheten ser jag inte som direkt mogna. Att leka struts känns inte som ett rationellt beteende utan något sjukligt som är mer befogat för mentalvård. Borde inte vuxna människor kunna klara av att hantera verkligheten utan att leka struts?

    Polare kan man säkert dumpa bara på en misstanke, en partner är nog svårare, speciellt om man har barn tillsammans. Dock känns ju även det som rätt dumt för en misstanke behöver ju inte stämma. Är det inte då bättre att man tar reda på om det det stämmer eller bara är ett missförstånd?

     


    Jag är nog den mest konfrontativa människan av de jag känner och jobbar med, men bara när det finns något att konfrontera.
    Jag säger bara att det finns inget att bygga åtal på här, ingen rätt att snoka och misstänkliggöra på de grunderna. men visst, det är jag. Hade jag, eller min fru för den delen, behövt stå till svars för sådana futtigheter hade vi separerat för länge sedan, men jag förstår att alla är olika. Är man tillsammans med en likasinnad kanske det är legitimt att göra en grej av, men här skulle det fan aldrig gå.

    Hade hon doftat herrparfym eller kommit  hem fyra på morgonen hade jag ställt henne mot väggen direkt och frågat vad fan som försiggår, men inte för att hon väljer snyggare underkläder när hon går ut. 

  • Anonym (Tror följande)

    Jag tror att anledningen att hon har på sig dem är "ifall jag skulle träffa någon och vänstra" inte "jag skall vänstra med någon". Hon planerar inte att göra det, men vill vara förberedd ifall det skulle ske.

    Den skillnaden gör att hon lättvindigt kan säga saker som "jag vill känna mig fin" och avfärda makens frågor. Hade det vart att hon planerar att vänstra hade nog försökt dölja det, blivit arg när hon blivit konfronterad eller reagerat annorlunda.

  • Anonym (Camilla)

    Kan det vara så att hon gör sig fin för att få känna sig fin när hon träffar väninnorna. Klär sig fint inifrån och ut. Bara känslan för en själv att ha snygga underkläder är rätt så härligt. Ge henne komplimanger istället. Säg att hon gärna får ha läckra underkläder mer ofta. 

  • Anonym (A)
    Anonym (Camilla) skrev 2022-04-22 11:11:39 följande:
    Kan det vara så att hon gör sig fin för att få känna sig fin när hon träffar väninnorna. Klär sig fint inifrån och ut. Bara känslan för en själv att ha snygga underkläder är rätt så härligt. Ge henne komplimanger istället. Säg att hon gärna får ha läckra underkläder mer ofta. 
    Mycket möjligt.
Svar på tråden Borde jag vara orolig?