• Anonym (Lite osäker på honom)

    Han vill inte ha vaginalsex

    Har träffat en kille ett tag. Han är bisexuell säger han. Han vill bara ha oralsex och analsex, och smeka mig med fingrarna vaginalt. Men han vill inte alls köra vaginalt.
    Skön sex men jag saknar den sista biten.
    Är det vanligt att bi-killar har den preferensen?
    Tror ni det är avtändande för honom om jag ber om mer. 
    Jag kan inte bli gravid så det är ingen rädsla för det. 

  • Svar på tråden Han vill inte ha vaginalsex
  • Anonym (Fia)

    Verkar inte kunna citera dig Tukt. 

    Det hjälper TS såtillvida att eftersom de flesta av oss i berget av vaniljsexare är i en överdådig majoritet och TS kille avvikande så kommer hon ha väldigt lätt att finna en man som möter hennes behov med glädje, på det sätt hon vill ha sex. Han finns garanterat (säkert många!) bland alla dessa fina män därute. 

    Att TS ställer frågan tolkar jag som "ska det verkligen vara så här" och svaret på den frågan är är, Nej, det ska det verkligen inte. Dina behov är viktiga TS (!!!) vill jag säga till henne.

    Han är inte norm (det är han som är avvikande) och det är positivt (fördel) för TS. 

    Tycker att TS kille ska få leta vidare, han lär få kämpa länge innan han hittar någon som nöjer sig med det han erbjuder. Han förtjänar inte generösa TS. (Klart han kommer springande, han får inte det han vill någon annanstans). 

  • Tukt
    Anonym (Bi42) skrev 2022-04-19 18:22:27 följande:

     


    Men du försöker med den motsatta vinkeln. 


    "För den normativa delen av hetrosexuella vaniljsexare tycks i bland det där med vaginal penetration vara målet med typ allt. Ett berg av honung och diamanter som ska bestigas till vilket pris som helst. Det är det inte."


    Att den normativa delen inte har en aning. D.v.s avviker. 
    Men TS vet kanske bäst själv? Den normativa delen också, faktiskt. Du får gärna leva utan vaginalt, tycka det är pest, men det det gör inte att andra tycker så. 


    Fast det här handlar väl ändå inte om vad jag vill. Utan att komma med input på TS problem.
    Och min input är just att om det finns normativa värderingar som påverkar, så är det något man kanske kan jobba med, genom att ta in olika tankar och åsikter. Något TS också höll med mig om i mitt första inlägg.
  • Anonym (Ann)

    Suck. Ännu en kille som inte inser att sex är ömsesidigt. Han vill ha, inte ge. Sluta tolerera såna snubbar.

  • Anonym (Bi42)
    Tukt skrev 2022-04-19 20:55:57 följande:
    Fast det här handlar väl ändå inte om vad jag vill. Utan att komma med input på TS problem.
    Och min input är just att om det finns normativa värderingar som påverkar, så är det något man kanske kan jobba med, genom att ta in olika tankar och åsikter. Något TS också höll med mig om i mitt första inlägg.

    Nej.


    "Jag saknar ändå att han undviker vaginalt penetration."


    Är inte att hålla med. 


    Och jo, det handlar om att du talar om hur TS och andra ska känna runt vaginalt. Det har du ju fått både återciterat och bemött. 

  • Tukt
    Anonym (Bi42) skrev 2022-04-19 21:40:28 följande:

    Nej.


    "Jag saknar ändå att han undviker vaginalt penetration."


    Är inte att hålla med. 


    Och jo, det handlar om att du talar om hur TS och andra ska känna runt vaginalt. Det har du ju fått både återciterat och bemött. 


    Det blir en smula larvigt att sitta och klippa och klistra. Men så här svarade TS på mitt inlägg...vi tar det igen i repris:
    Tack för ett breddat perspektiv.
    Ja vi har skön  sex länge varje gång. Han ger mig multipla orgasmer. Jag saknar ändå att han undviker vaginalt penetration.
    Ska ta upp det fint, som jag fått råd här. 
    Det räcker rätt bra för mig, och jag tänker inte infinna mig i de homofoba tongångar som ganska tidigt infann sig i tråden.
  • Anonym (Bi42)
    Tukt skrev 2022-04-19 22:14:44 följande:
    Det blir en smula larvigt att sitta och klippa och klistra. Men så här svarade TS på mitt inlägg...vi tar det igen i repris:
    Tack för ett breddat perspektiv.
    Ja vi har skön  sex länge varje gång. Han ger mig multipla orgasmer. Jag saknar ändå att han undviker vaginalt penetration.
    Ska ta upp det fint, som jag fått råd här. 
    Det räcker rätt bra för mig, och jag tänker inte infinna mig i de homofoba tongångar som ganska tidigt infann sig i tråden.

    Så hon höll inte med. 


    Homofoba tongångar hittar du ju på. Några tänkte att han kanske var mer homo än bi och föredrog rumpan av den anledningen. Det är inte homofobiskt att tro det. Du försöker omvänd och ful retorik igen. 


    För även om det nu skulle vara homofoba tongångar har det ju noll med dina svar att göra. En bortom usel ursäkt för svammel. 


     

  • Tukt
    Anonym (Bi42) skrev 2022-04-19 22:20:43 följande:

    Så hon höll inte med. 


    Homofoba tongångar hittar du ju på. Några tänkte att han kanske var mer homo än bi och föredrog rumpan av den anledningen. Det är inte homofobiskt att tro det. Du försöker omvänd och ful retorik igen. 


    För även om det nu skulle vara homofoba tongångar har det ju noll med dina svar att göra. En bortom usel ursäkt för svammel. 


     


    Som jag skrev tidigare. Jag gav mina råd till TS, du tycker inte om dessa och kallar dom svammel. Du ser inte den illa dolda homofobin i tråden.
    Men nu är det inte dig jag diskuterar med. 
    Jag förstår inte ens vad du vill. Jag har aldrig sagt att TS inte vill ha penetration. Jag har get alternativa synsätt. Bland annat att fokusera på det som TS tycker är bra. Synsätt du stör dig på.
    Och med det önskar jag god natt. Du får slutrepliken och kan välja att göra den till ännu ett påhopp. Det bjuder jag på.
  • Anonym (Bi42)
    Tukt skrev 2022-04-19 22:31:24 följande:
    Som jag skrev tidigare. Jag gav mina råd till TS, du tycker inte om dessa och kallar dom svammel. Du ser inte den illa dolda homofobin i tråden.
    Men nu är det inte dig jag diskuterar med. 
    Jag förstår inte ens vad du vill. Jag har aldrig sagt att TS inte vill ha penetration. Jag har get alternativa synsätt. Bland annat att fokusera på det som TS tycker är bra. Synsätt du stör dig på.
    Och med det önskar jag god natt. Du får slutrepliken och kan välja att göra den till ännu ett påhopp. Det bjuder jag på.

    Men du gav inte råd till TS, det är ju det som är vad jag och andra vänder oss mot. Du har talat om att vaginalsex inte är målet och att annat är är viktigare och mer upphetsande och satt dig över alla som faktiskt anser det. Det fobiska står du själv för.. Vaginal- och vaniljsexofobi. 


    Nu har det citerats och förklarats för dig flera gånger och du ser det ändå inte?


    Och anledningen att du skrev så fobiskt är den grasserande homofobin i tråden ;)


    "För den normativa delen av hetrosexuella vaniljsexare tycks i bland det där med vaginal penetration vara målet med typ allt. Ett berg av honung och diamanter som ska bestigas till vilket pris som helst. Det är det inte.


    För många, vare sig man är bisexuell eller inte, så finns det andra saker som känns viktigare och mer upphetsande än vaginal penetration."
  • Anonym (Lite osäker på honom)

    TS här. 
    Jag tog upp det med honom ikväll. Han sa att han tycker vaginal penetration är över reklamerade och inte alls lika skönt som anal och oral. Blev lite konstig stämning men jag stog på mig. Så nu har vi haft det.

    Får väl se om jag skrämt bort honom nu. 
    Men då får jag leta vidare.
    God natt. 

  • Svennebanan75

    Låter lite konstigt faktiskt, fittan är ju minst lika skön som oralt eller analt iaf om man är bi. Hade han varit gay hade jag fattat grejen med att rata fittan.

  • Anonym (Fia)

    TS, jag hoppar nästan jämfota av glädje här. Starkt av dig att stå på dig! 

    Ett par sista frågor;
    Skönare för vem? 
    Överskattat av vem? 
    Vem är han att säga att vaginalt sex är överskattat för kvinnan? 
    Skulle du någonsin föreslå att ni struntar i att blanda in hans kuk i sexet för att sex med en kuk är överskattat? 
    Varför har han inte brytt sig om vad som är viktigt för dig? Varför tänder han inte på att du tänder? 

    Du är viktig TS. Dina behov ska respekteras och också uppskattas av den man som får glädjen och privilegiet att komma nära dig. 

    Det stora problemet här är egentligen inte vaginalt eller inte utan vilja eller ovilja att se till och att möta dina behov. Har han gjort så inom sex så är det sannolikt så att du kan se liknande tendenser på andra områden. 

    Jag önskar dig ett fantastiskt sexliv och att du i framtiden är i en relation som du känner ger dig det du önskar och behöver på alla plan. Med honom eller någon annan. 

  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Lite osäker på honom) skrev 2022-04-19 23:41:13 följande:

    TS här. 
    Jag tog upp det med honom ikväll. Han sa att han tycker vaginal penetration är över reklamerade och inte alls lika skönt som anal och oral. Blev lite konstig stämning men jag stog på mig. Så nu har vi haft det.

    Får väl se om jag skrämt bort honom nu. 
    Men då får jag leta vidare.
    God natt. 


    Ni har haft det...men du skrev inte mycket om hur det var? Vi är nyfikna? Det måste väl ändå ha framgått om han inte gillade det alls, eller om det var ok.

    Och hur var det för dig?
  • Anonym (Fia)

    Och för framtiden. Ts, du ska inte alls (inte ens en gnutta) behöva känna obehag för att du efterfrågar och vill att han bryr sig om vad du vill. Han borde efterfråga och möta dina behov för att han vill det. För att du är viktig för honom. Utan att du slår näven i bordet. När någon ger för att de vill känner man sig sedd och älskad. Och så bör det vara i en relation. Kom ihåg det. *Skickar styrka och omtanke*. 

  • Anonym (Ann)
    Anonym (Lite osäker på honom) skrev 2022-04-19 23:41:13 följande:

    TS här. 
    Jag tog upp det med honom ikväll. Han sa att han tycker vaginal penetration är över reklamerade och inte alls lika skönt som anal och oral. Blev lite konstig stämning men jag stog på mig. Så nu har vi haft det.

    Får väl se om jag skrämt bort honom nu. 
    Men då får jag leta vidare.
    God natt. 


    Överreklamerade för VEM? Är sexet bara för honom?
    Vilket stolpskott.
  • Anonym (A)
    Anonym (Fia) skrev 2022-04-20 12:47:25 följande:
    Och för framtiden. Ts, du ska inte alls (inte ens en gnutta) behöva känna obehag för att du efterfrågar och vill att han bryr sig om vad du vill. Han borde efterfråga och möta dina behov för att han vill det. För att du är viktig för honom. Utan att du slår näven i bordet. När någon ger för att de vill känner man sig sedd och älskad. Och så bör det vara i en relation. Kom ihåg det. *Skickar styrka och omtanke*. 
    Håller med
  • Anonym (Lite osäker på honom)

    Någon frågade hur sexet var. Jag har ju haft vaginalsex förr (med andra) men det var jätteskönt. Vi har så vild och omväxlande sex så detta blve ännu mer av det goda.
    Mer detaljer vill jag inte ge för det finns ett gäng kåta (patetiska gubbar gissar jag) här på Familjeliv som börjar ge slimmiga kommentar så fort någon tjej delar med sig lite lite av sitt sexliv."whow", "berätta mer", dig skulle man ha" osv... 

    Tack ni som gett bra input och fina råd som stärkt mig. Utan det hade jag nog inte vågat.

Svar på tråden Han vill inte ha vaginalsex