• Emelie987

    Ingen ägglossning

    Hej 


     


    Jag och min kille har varit tillsammans i 4 år och är nu sugna på att skaffa barn. Jag har regelbunden mens men verkar ej ha någon ägglossning. Jag kollar min ägglossning 3 dagar efter mens tills att mensen kommer för att säkerhetskälla att jag inte har haft någon ägglossning. Använder digitala clearblue testen, samt tar min temp. Trots ingen ägglossning har jag huggande smärta i ena sidan av livmodern samt svag mensvärk under tiden jag skulle haft ägglossning. Börjar bli orolig , vi har haft oskyddat sex nu i ett år och inget har hänt (och ingen ägglossning) 


     


    Nu är min fråga : då jag bara är 19 år finns det någon som kan ta emot mig ? ( tex gyn eller liknande )Uppfattar det själv som man inte får hjälp att kolla upp det innan jag blir 23-25 år ?  Vill kolla så allt ser bra ut och veta varför jag inte har någon ägglossning samt kolla upp varför jag ändå har hugg och smått mensvärk under tiden jag skulle haft ägglossning. 


     


    Seriösa svar önskas ! 


  • Svar på tråden Ingen ägglossning
  • Anonym (I)

    Hej,
    förstår att det känns jobbigt. 


    jag tycker absolut du ska prata med ungdomsmottagning och se vad de säger, om de kan hjälpa dig kolla upp det eller om du ska kolla hos en gynekologmottagning. Som du skriver får ni nog ingen hjälp att skaffa barn men du borde ju kunna få hjälp att kolla så allt är som det ska. Tryck på din oro om att nåt är fel och att du har ont.
    Tex kan ju pcos göra att man inte ägglossar.
    något som är väldigt ovanligt men existerar är ju att man inte har några äggstockar. Så prata med dem och Säg att du är rädd att nåt är fel. Det behöver ju absolut inte vara det men jag tänker att det är större anledning till undersökning om du tror nåt är fel än att du vill bli gravid fortare. 


    Jag har haft vänner som haft cystor som bara har behövts tas bort och sen har de blivit gravida, och andra som gjort ivf och då blivit gravida på första försöket. Så även om det känns tufft och jobbigt nu så kommer det komma en tid när du sitter där med ditt barn, oavsett på vilket sätt det går till. 


    hoppas verkligen det löser sig för dig. Hjärta

  • Mojsan09

    Ett annat enkelt sätt att ta reda på om du faktiskt ägglossar är att du börjar mäta din temperatur varje morgon och skaffar någon app där du trackar detta, tex Fertility friend. Om du får en temperaturstegring i lutealfasen så vet du att du har ägglossat.

  • Anonym (I)
    Mojsan09 skrev 2022-05-12 16:16:41 följande:

    Ett annat enkelt sätt att ta reda på om du faktiskt ägglossar är att du börjar mäta din temperatur varje morgon och skaffar någon app där du trackar detta, tex Fertility friend. Om du får en temperaturstegring i lutealfasen så vet du att du har ägglossat.


    Hon skrev att hon tempar...
Svar på tråden Ingen ägglossning