• Torslan

    Inga symptom i första trimestern - orolig!

    Hej!
    Jag är gravid i vecka 6+5. Det är min femte graviditet och jag har två levande barn. Med dem (och med min son som tyvärr föddes stilla i vecka 20) har jag varit riktigt illamående vid det här laget. Vid mitt MA kände jag mig inte gravid alls.


    Är alltså i vecka 6+5 idag och känner mig knappt gravid alls. Såg hjärtaktivitet på ultraljud nu på förmiddagen och mättes till 6+3.


    Är jätterädd för att vi kommer att få missfall igen just för att jag inte mår illa än. Med vårt tidigare MA såg vi också hjärtaktivitet för att en vecka senare få veta att graviditeten avstannat i vecka 8+6... 

    Hur har det varit för er? Någon med erfarenhet av att må väldigt illa i tidigare graviditeter för att sen inte må illa alls(eller att illamåendet kommit senare) och ändå få en frisk bebis? 

  • Svar på tråden Inga symptom i första trimestern - orolig!
  • Milhist

    Visserligen  gravid med första barnet och ej haft nåt missfall men jag var ej illamående i början, hade knappt bågra symptom överhuvudtaget. Är nu i v. 31. 
    Var övertygad i början om att det skulle vara nåt fel för man hör bara om alla med symptom men man ska komma ihåg att det är vanligt med inga eller få symptom! Varje graviditet är unik, även hos samma kvinna. Håller tummarna för att det kommer gå bra för dig! 

  • MagganTop

    Jag hade tvärtom, när jag fick MA så hade jag alla tänkbara symtom, magen växte tillochmed. När jag däremot fick min son därefter hade jag inga graviditetssymtom alls knappt. Så symtom behöver inte betyda nånting. Tänk att du väntar barn istället och inte missfall Hjärta och njut av att inte ha illamående Flört

  • Torslan
    MagganTop skrev 2022-06-09 14:21:39 följande:

    Jag hade tvärtom, när jag fick MA så hade jag alla tänkbara symtom, magen växte tillochmed. När jag däremot fick min son därefter hade jag inga graviditetssymtom alls knappt. Så symtom behöver inte betyda nånting. Tänk att du väntar barn istället och inte missfall  // Hjärta och njut av att inte ha illamående Flört


    Tack! Jag försöker, men det är svårt eftersom jag haft mycket symptom med alla mina friska barn och inga med mitt MA. Men en dag i taget..
  • Anonym (Julia)

    Jag har aldrig haft något missfall, men är gravid med fjärde barnet, har dock bara två levande barn. Men har mått mindre och mindre illa för varje graviditet. Den här senaste kan jag räkna på en hand hur många gånger jag mått illa. Så tänker att alla graviditeter är olika. Men förstår din oro.

  • Torslan
    Anonym (Julia) skrev 2022-06-09 21:20:44 följande:

    Jag har aldrig haft något missfall, men är gravid med fjärde barnet, har dock bara två levande barn. Men har mått mindre och mindre illa för varje graviditet. Den här senaste kan jag räkna på en hand hur många gånger jag mått illa. Så tänker att alla graviditeter är olika. Men förstår din oro.


    Tack! Jag hoppas att det stämmer för mig med. 
Svar på tråden Inga symptom i första trimestern - orolig!