• Spökplumpan

    Ägglossningstest gravid?

    Min mens är några dagar sen, vilken den aldrig är. Jag känner inga tydliga gravidsymptom (varit gravid tre gånger), men fick utslag på äl-sticka. Ska den vara starkare för att det ska kunna vara tecken på graviditet eller räcker det med att det blir ett rosa streck?

    Om mensen inte kommit imorgon så ska jag köpa gravtest.


  • Svar på tråden Ägglossningstest gravid?
  • Anonym (Doll)

    Jag har uppfattat det så att man kan få positivt äl test vid graviditet, ett positivt test innebär dock att båda strecken är lika starka. Ditt äl test är inte positivt, men du kan ju såklart vara gravid ändå!

  • assistent 13

    Jag gjorde äl test efter att slutat med p piller, då viste jag ju inte nör ägglossning skulle komma och den är ju innan mensen. Den var positivt 3 dagar i rad , tyckte de var lite konstigt så tog ett grav test och jag var gravid. Efter ul visade sig att jag redan var i v 10 .  Så förväntar du mens snart eller är sen och tar äl test som är plus finns chans att du är gravid. 

  • Anonym (Meja)

    Jag hade inget grav-test hemma när jag skulle testa en gång, var några dagar över tiden. Tog ett äl-test bara på skoj och de va väldigt starka streck som kom upp. Tog grav-test ett par dagar senare och var gravid.

    om mensen är några dagar sen så min spontana tanke att strecket borde vara starkare om det är en graviditet men det enda som med säkerhet kan avgöra det är ju ett graviditetstest. Har för mig oxå att mensen ingång kan ge utslag på äl-test. 


    Lycka till och hoppas det är en graviditet om det är de du önskar. 

  • Spökplumpan

    Lyckades hitta svar och de sa samma som ni, att äl-stickan måste visa positivt för att det ska kunna vara graviditet. 


    Tack för alla svar. Jag får köpa ett gravtest. 

  • Anonym (hej)

    Du håller stickan upp och ner :) Men om du hade vänt stickan åt rätt håll och det vänstra strecket (testlinjen) hade varit så mycket starkare än den högra (kontrollinjen) då hade det kunnat vara ett tecken på graviditet. 

    Att man får två streck på ÄL-test är jättevanligt, det har man ungefär hela tiden. Det är när två streck är lika starka som man har ett positivt ÄL-test eller om man ser att ett test är starkt för att sedan bli svagare dagen efter. 

  • Anonym (sara)
    Spökplumpan skrev 2022-06-21 10:21:08 följande:
    Ägglossningstest gravid?

    Min mens är några dagar sen, vilken den aldrig är. Jag känner inga tydliga gravidsymptom (varit gravid tre gånger), men fick utslag på äl-sticka. Ska den vara starkare för att det ska kunna vara tecken på graviditet eller räcker det med att det blir ett rosa streck?

    Om mensen inte kommit imorgon så ska jag köpa gravtest.


     


    Det måste nog vara starkare utslag tänker jag. Jag ska ha mens om ca 4 dagar tror jag(lite oklart efter missfall) men jag kollade med äl-sticka och själva teststrecket dök upp första och var väldigt starkt positivt, starkare än kontrollstrecket. 

    Jag kan dock inte se hur det kan vara såå positivt om jag nu skulle vara gravid då strecken på gravtest brukar vara svagare ibörjan. Men det kanske är annorlunda om man är gravid och kollar med Äl-test? Tänker att mest troligt att det är mens på g. 
    Hoppas du är gravid :) Uppdatera gärna när du vet
  • Anonym (M)


    Såhär såg mitt ä-test ut när jag var gravid :)
Svar på tråden Ägglossningstest gravid?