• Anonym (Maria)

    Stress pga ålder?

    Börjar känna mig väldigt stressad att skaffa barn då jag fyllde 31 år i år. min sambo är yngre än mig och därför inte stressad. Börjar det ?gå utför? för kvinna  redan vid 31 års ålder och bör jag känna mig stressad redan nu? 

  • Svar på tråden Stress pga ålder?
  • Anonym (Nix)

    Finns ingen anledning till stress alls. Studier har visat att 90% av alla kvinnor som får första barnet vid 32 hinner få 3 barn om de vill. Efter 35 sjunker fertiliteten, men de flesta är ändå fertila tills minst 40. 

  • Anonym (Molly)

    Stressa inte. Men vill du ha flera så börja nu. Jag fick min första vid 29 och andra vid 34. Jag hade velat ha fler och önskar väl att jag hade skaffat tvåan vid 32 eller så.

  • Anonym (X)

    Inom vilken tidsperiod vill din sambo skaffa barn? 

  • Anonym (Ja)

    Jag hade varit otroligt stressad om jag varit 31 och inte ens börjat försöka skaffa barn än. Man vet aldrig hur lång tid det kan ta och sedan ska du vara gravid i 9 mån plus hinna skaffa syskon till barnet år senare. Man vill ju inte vara en för gammal mamma ? 

  • Anonym (Maria)
    Anonym (X) skrev 2022-07-24 19:17:36 följande:

    Inom vilken tidsperiod vill din sambo skaffa barn? 


    Han vill börja försöka om typ 1-2 år. 
  • Anonym (Maja)

    Hur länge har ni varit tillsammans? säg att du verkligen  vill ha barn nu och att det kan ta tid. Jag själv blev gravid vid 35, det är försent för första barnet! nu blir hon troligtvis utan syskon

  • Anonym (K)

    Du kan säga att du kan vänta ett år till.Sen är det dags för dig.

Svar på tråden Stress pga ålder?