• Anonym (Maken)

    Vill att hon blir gravid med en annan man

    Jag och  min fru har ett bra och lyckligt liv, vi har ett barn och hon vill ha ett till.

     Sen ett halvår tillbaka har vi ett öppet äktenskap då hennes sexlust är högre än min. Jag är dock monogam. Hon träffar en kille som är 12 år yngre än henne. Hon är 36.

     Nu  har jag fått en idé på hjärnan och det är att jag  vill se henne bli gravid av hennes älskare.

    Borde jag nämna det för henne? Vad tror ni det skulle ske om så blev fallet ?

     

  • Svar på tråden Vill att hon blir gravid med en annan man
  • Glinda från Oz

    Som andra säger är det inte schyst mot barnet, eftersom så många andra sagt det tänker jag inte upprepa den biten.


    Hoppas du har koll på det juridiska, älskaren blir barnets juridiska pappa vilket betyder att han har rättigheter medan du inte har det. Skiljer du och din fru er har du ingen rätt till barnet alls. Det är också speciella arvsregler kring särkullbarn. Varför tror du att din fru och älskaren tycker det här vore en bra idé?

  • Anonym (Du blir bonusförälder)

    Det som kommer ske är att du blir bonuspappa åt barnet förutsatt att du och din fru inte skiljer er. 

    Att vara bonusförälder är mycket mer komplicerat än att vara juridisk/biologisk förälder. Jag har varit båda och tycker att bonusförälder rollen är mycket svårare. Detta trots att vi vuxna (föräldrar och bonusföräldrar) haft näst intill konfliktfria relationer. Dessutom blir det juridiska med arv, vem får skriva på vilka papper, vem får resa med barnen utomlands mm också komplicerat. Jag rekommenderar att ni satsar på insemination eller adoption istället om du av någon anledning inte kan skaffa fler biologiska barn.

  • Postman

    Ja att nämna det för henne är ju en bra början för att få veta vart hon står i frågan. Är hon positivt till det är det ju bara att köra på. Säger hon nej då vet du och kan lägga det till handlingarna.

  • Anonym (Krångligt)

    Det vore ju att krångla till det rätt ordentligt helt i onödan, av de skäl som redan nämnts. Tänk på dina barn och gör inte ert liv besvärligare än det behöver vara. Bekymmer brukar de flesta av oss få förr eller senare ändå. 

  • SthlmsKillen

    Jag tror inte någon av oss behöver bli förbannad, det här kommer aldrig att hända. Det som dock kommer att hända är som en annan konmentede; din fru kommer lämna dig för sin älskare OM hon skulle bli gravid med honom.

    Du får göra dig bekväm med tanken på att ditt barn kommer ha en bonuspappa. 🙏

  • Anonym (M)
    SthlmsKillen skrev 2022-08-30 12:27:39 följande:

    Varför skulle barnet ta skada om det är från en annan man men blir älskad av familjen? Blir ett adopterat barn mindre älskad eller barn från spermadonator? Jag tycker ni är alltför hårda mot TS. 


    Det enda jag kan reagera på är om du kommer klara av livet ut att barber är en annan mans?


    Du har inga barn va?
    Även adopterade barn och barn från spermadonator undrar vem deras biologiska föräldrar är, varför man inte kunde skaffa barn som andra och varför man ville ha dem. Lycka till med att förklara att det är för att han blev kåt av det som barnet har fått ett komplicerat familjeliv. 
  • Anonym (Mrs Robinson)

    Detta är en riktigt dålig idé.
    Jag är själv en mogen och stabilt gift kvinna som har en ung kille som älskare. Din fru är fortfarande relativt ung så risken att du förlorar henne fullständigt är överhängande. Du är redan nu ute på mycket hal is tror jag. 


    Själv är jag i en annan sits då jag är mycket äldre än min unge ?pojkvän? och fler barn är helt uteslutet, men jag kan tänka mig in i hur din fru eventuellt kan resonera.
    Om tänder av att hon är med en annan, njut av det meningar att du snart kan stå ensam om du fortsätter u denna riktningen.
    Lycka till.

  • Anonym (Ylva)

    Ni är så fruktansvärt hårda mot TS
    barnet kommer vara glad och tacksam att de blev sånna omständigheter. För annars hade han/hon inte blivit till. måste ju varit just den gången samt barnet kan endast blivit till just de ögonblicket av just den mamman och pappan. Alla barn är unika och så lär barnet tänka sen 

  • Anonym (Haha)
    Anonym (Ylva) skrev 2022-09-09 02:46:36 följande:

    Ni är så fruktansvärt hårda mot TS
    barnet kommer vara glad och tacksam att de blev sånna omständigheter. För annars hade han/hon inte blivit till. måste ju varit just den gången samt barnet kan endast blivit till just de ögonblicket av just den mamman och pappan. Alla barn är unika och så lär barnet tänka sen 


    Du skämtar va?!
  • Anonym (Haha)

    😤 Går ju fan inte att citera de flesta inläggen här på FL, någon som vet vad det kan bero på?? 

    Personligen så tycker jag att det är konstigt och lite sjukt med polygami och jag förstår det inte alls! Men det är bara min personliga åsikt och jag lägger mig inte i andras val. 
    Men att dessutom dra in barn i sådana sjuka relationer är egoistiskt, minst sagt! Hur vet man att barnet INTE far illa av det? Tänk att växa upp i ett hem där alla ligger med alla! Och eftersom barn och tonåringar kan vara intoleranta mot allt avvikande så är väl risken ganska stor att de barnen blir rejält retade, mobbade eller utfrysta i skolan!  

    Hur kan man vara okej med att den man är gift med har en annan vid sidan om en själv??  Då har jag svårt att tro att man är gift av kärlek!  Såna som TS vet antagligen inte vad kärlek är och har kanske aldrig ens varit kär. 

  • Anonym (A)
    Anonym (Haha) skrev 2022-09-09 04:50:48 följande:
    😤 Går ju fan inte att citera de flesta inläggen här på FL, någon som vet vad det kan bero på?? 

    Personligen så tycker jag att det är konstigt och lite sjukt med polygami och jag förstår det inte alls! Men det är bara min personliga åsikt och jag lägger mig inte i andras val. 
    Men att dessutom dra in barn i sådana sjuka relationer är egoistiskt, minst sagt! Hur vet man att barnet INTE far illa av det? Tänk att växa upp i ett hem där alla ligger med alla! Och eftersom barn och tonåringar kan vara intoleranta mot allt avvikande så är väl risken ganska stor att de barnen blir rejält retade, mobbade eller utfrysta i skolan!  

    Hur kan man vara okej med att den man är gift med har en annan vid sidan om en själv??  Då har jag svårt att tro att man är gift av kärlek!  Såna som TS vet antagligen inte vad kärlek är och har kanske aldrig ens varit kär. 
    Håller med
Svar på tråden Vill att hon blir gravid med en annan man