• AnnaB90

    Slemproppen gick i v 34+1

    Vill gärna höra hur det gått för er andra som varit i liknande situation!

    Slemproppen gick i tisdags, i v 34+1, efter en hel del molande i ryggen och tryck ner mot ljumskarna.
    Har fått rådet av BM att vila när dessa känningar kommer, vilket de gör ett par gånger om dagen (främst vid ansträngning).
    Än så länge har inget mer hänt, mer är några onda förvärkar.
    Jag födde mitt första barn på beräknat datum med vattenavgång som första tecken.

    Ni som upplevt att slemproppen gått flera veckor innan BF, hur gick det för er? När
    födde ni osv? 


    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Slemproppen gick i v 34+1
  • Anonym (Det hände mig :))

    Mina två sista gick slemproppen i v 34/35 och båda föddes i v 36 
    så hoppas att din lilla kommer snart 

  • AnnaB90
    Anonym (Det hände mig :)) skrev 2022-10-10 07:55:07 följande:

    Mina två sista gick slemproppen i v 34/35 och båda föddes i v 36 
    så hoppas att din lilla kommer snart 


    Stort tack för svar! Spännande, då kan det bli lite när som helst :) Det känns faktiskt som att kroppen gör sig redo mer och för varje dag.

  • Anonym (Det hände mig :))

    Gud va kul, längtar dit :) v 25 för mig nu och det är så långt kvar känns det som 
    uppdatera hur det går sen :)

  • AnnaB90
    Anonym (Det hände mig :)) skrev 2022-10-11 10:10:43 följande:

    Gud va kul, längtar dit :) v 25 för mig nu och det är så långt kvar känns det som 
    uppdatera hur det går sen :)


    Haha ja precis, håller med om att veckorna där runt 25 är rätt sega :) Men om du föder ?som du brukar? har du ju drygt 10 veckor kvar bara :D
    Absolut, ska försöka göra uppdatera!

    Idag var vi på TUL iaf, bebis beräknad till 2667 g idag och följer sin kurva! Skönt det ifall den bestämmer sig för att komma tidigt :)
  • Anonym (Det hände mig :))

    Jag har inte ens tänkt så långt men de är ju inte jätte länge kvar då :) 
    2600 då är den ju klar i princip:) känner du att du vill föda nu eller vill du vänta nån vecka till. 

  • AnnaB90
    Anonym (Det hände mig :)) skrev 2022-10-11 14:33:49 följande:

    Jag har inte ens tänkt så långt men de är ju inte jätte länge kvar då :) 
    2600 då är den ju klar i princip:) känner du att du vill föda nu eller vill du vänta nån vecka till. 


    Ja, helt galet! Har svårt att förstå det, att den är så stor och färdig nu :) Jag själv vägde 2900 när jag föddes dagen efter bf så den lille är ju nästan i samma storlek nu.
    Jag jobbar fortfarande 50 % t.o.m. nästa vecka så det skulle vara skönt att gå på föräldraledighet innan det är dags :) 
    Vi upptäckte dessutom härom dagen att babyskyddet möglat i förrådet så vi behöver hinna köpa ett nytt hehe.

    När har du BF? :)
Svar på tråden Slemproppen gick i v 34+1