• Go o gla

    Någon mer i väntans tider? Vecka 40

    Undrar om det finns någon mer halvdesperat blivande mamma därute som bara väntar på att dagen D skall komma?

    Själv har man BF på fredag men inga större indikationer på att det är nära. Slemmisen går lite då och då och har förvärkar om kvällarna men inget som indikerar att det är dagar bort och inte veckor... zzz

  • Svar på tråden Någon mer i väntans tider? Vecka 40
  • Steffqw

    Här är en till 🥰 har bf på lördag. Har haft lite sammandragningar och mensvärk men inget me. Är första barnet och tror jag kommer gå över tiden.

    Jobbar du eller ledig? Är det din första?

  • Go o gla

    Kul man inte är ensam men hoppas vi båda slipper vänta allt för länge. 


    Jag är hemma (semester sen en vecka tillbaka) och planerar inte att gå tillbaka innan förlossningen även om det blir fördröjt. 


    Detta är barn nr 6 och senaste två har kommit med ca 1.5 års mellanrum så födda 2020, 2021 och nu denna 2022. De andra är äldre (15,14,11 år). 


    Förra fick jag hinnsvepning så hon kom lite innan BF men denna gången har jag ingen tid förrän på fredag, kommer be om det då och håller tummarna de går med på det för har han inte kommit innan vill jag göra vad jag kan för att undvika igångsättning.

    Själv? Hemma eller jobbar du fortfarande? Här går dagarna åt att chilla och pilla lite lätt tills småttingarna kommer hem från dagis och gör fullt hus. Men måste medge det känns segt att bara sitta och vänta på att något skall hända?


     

  • Steffqw
    Go o gla skrev 2022-10-10 12:16:41 följande:

    Kul man inte är ensam men hoppas vi båda slipper vänta allt för länge. 


    Jag är hemma (semester sen en vecka tillbaka) och planerar inte att gå tillbaka innan förlossningen även om det blir fördröjt. 


    Detta är barn nr 6 och senaste två har kommit med ca 1.5 års mellanrum så födda 2020, 2021 och nu denna 2022. De andra är äldre (15,14,11 år). 


    Förra fick jag hinnsvepning så hon kom lite innan BF men denna gången har jag ingen tid förrän på fredag, kommer be om det då och håller tummarna de går med på det för har han inte kommit innan vill jag göra vad jag kan för att undvika igångsättning.

    Själv? Hemma eller jobbar du fortfarande? Här går dagarna åt att chilla och pilla lite lätt tills småttingarna kommer hem från dagis och gör fullt hus. Men måste medge det känns segt att bara sitta och vänta på att något skall hända?


     


    Ja skönt att höra det finns fler 🥰

    wow 6 kids, vad kul! Då vet du iaf vad du har att vänta dig. Jag blev faktiskt erbjuden hinnsvepning nu på torsdag pga att bebis är en aning stor och rekommendera inte gå över 2 veckor iaf. Men jag kommer nog tacka nej och be om hinnsvepning när jag gått över tiden. Vill avvakta och se om det kan komma igång av sig själv.


    Jag håller med det är segt att vänta. Jag är hemma min andra vecka nu. Försöker få tiden att gå. Tar lång sovmorgon, städar, tvättar, bakar, chillar och promena.

    skönt ändå för dig att du har fler barn som sysselsätter dig 🥰

  • Go o gla

    Ja väntan är fruktansvärd. Går till sängs och vaknar följande morgon med tanken o känslan att nehee inte idag heller, för allt är så lugnt. Samtidigt går tankarna och analyserar varenda liten grej under dagen i hopp om signaler om att det inte skall vara för långt bort? 

    Jag har noll ork att hitta på en massa saker fastän det nog hade hjälpt en hålla sej sysselsatt och distraherad. Men sover i stort sett noll om nätterna och även om småttingarna är på dagis under dagen så får jag inte ro till att ta tupplur/ar. Så är mao konstant trött och seg, vilket gör att det känns som tiden står still ibland och detta aldrig kommer ta slut? 

  • Steffqw
    Go o gla skrev 2022-10-10 14:38:16 följande:

    Ja väntan är fruktansvärd. Går till sängs och vaknar följande morgon med tanken o känslan att nehee inte idag heller, för allt är så lugnt. Samtidigt går tankarna och analyserar varenda liten grej under dagen i hopp om signaler om att det inte skall vara för långt bort? 

    Jag har noll ork att hitta på en massa saker fastän det nog hade hjälpt en hålla sej sysselsatt och distraherad. Men sover i stort sett noll om nätterna och även om småttingarna är på dagis under dagen så får jag inte ro till att ta tupplur/ar. Så är mao konstant trött och seg, vilket gör att det känns som tiden står still ibland och detta aldrig kommer ta slut? 


    Ja det är nog bra försöka sysselsätta sig. Jag bakar, fixar hemma, promenad och surfar. Men samtidigt väntar jag oc börjar bli otålig.

    Hur mår du nu?
  • Go o gla

    Idag har vi haft full rulle så dagen har gått fort, men man är bra otymplig nu och det känns verkligen 
    när man går runt hur magen tynger. För övrigt är läget inte oförändrat, samma tråkiga svaga och oregelbundna förvärkar, men kanske lite mer bök och tryck från lillen som gräver sej neråt. Annars, känns som jag kommer vara gravid för evigt

  • Go o gla

    Så, idag har man BF och varit på kontroll och fått hinnsvepning. Öppen ca 2cm och tappen reducerad till hälften. Känner (ännu) inget från hinnsvepningen men tror inte den gjort mkt effekt. Fick förfrågan om jag ville ha igångsättning nästa fredag eller endast kontrollera hjärtljud med mera. Jag valde det sistnämnda. Hoppas innerligt att liten vill kika ut spontant och gärna innan nästa besök.

    Hur går det för dej?

  • Steffqw
    Go o gla skrev 2022-10-16 10:49:26 följande:

    En liten uppdatering. Bebis föddes 16/10 01:45 så hinnsvepningen gjorde tricket.   // Solig


    Grattis! 🥰🥰 hoppas allt gick bra och att ni mår bra.

    jag har gått över nu 2 dagar, har mensvärk och igår kände jag hur bebis pressade ner huvudet mycket. Ska testa göra hinnsvepning imorgon. Så får se om det ger effekt 🥰
  • Go o gla

    Tack! Hjärta Håller tummarna hinnsvepningen får effekt för dej med och att du snart är med din bebis! Solig

Svar på tråden Någon mer i väntans tider? Vecka 40