• Boknördsmamma

    Längtar efter ett 4e barn

    Hej! 


    jag har 3 barn och längtar så efter en 4e! Ni som har 4 barn, jag vet att det är svårt och jag vet att det kan vara jobbigt, men vad är det bästa med att ha 4 barn?

  • Svar på tråden Längtar efter ett 4e barn
  • Anonym (Luft)

    Jag har inte 4 Men önskar också ett fjärde! Tror inte det blir jobbigt utan jättekul ! Hur gammal är du då? Jag är 43 om en månad och försökt i 2 år, haft 4 missfall i rad, tänker fortsätta försöka och kanske stöter man på guldägget ?.

  • Anonym (Luft)

    Jag har inte 4 Men önskar också ett fjärde! Tror inte det blir jobbigt utan jättekul ! Hur gammal är du då? Jag är 43 om en månad och försökt i 2 år, haft 4 missfall i rad, tänker fortsätta försöka och kanske stöter man på guldägget ?.

  • Boknördsmamma
    Anonym (Luft) skrev 2022-10-10 14:39:21 följande:

    Jag har inte 4 Men önskar också ett fjärde! Tror inte det blir jobbigt utan jättekul ! Hur gammal är du då? Jag är 43 om en månad och försökt i 2 år, haft 4 missfall i rad, tänker fortsätta försöka och kanske stöter man på guldägget ?.


    Jag är 26, mina barn är födda 18,19 och 22! jag har haft 3 missfall.

    ja fortsätt försöka! tillslut sätter det sig!
  • AstridElizabeth

    Det bästa är att få uppleva allting en gång till. Det pirrande  plusset, de första sparkarna, förlossningen, möta en ny människa, bli sådär himlastormande störtförälskad och få vara med om alla första gången för fjärde gången. 

    Att få se syskonens lycka över och kärlek till den lilla bebisen.  Att se banden väx fram. 

    Att få lära känna en ny person och se en ny personlighet utvecklas med alla sina unik drag.

    Det är magiskt helt enkelt. 

  • Boknördsmamma
    AstridElizabeth skrev 2022-10-11 21:23:16 följande:

    Det bästa är att få uppleva allting en gång till. Det pirrande  plusset, de första sparkarna, förlossningen, möta en ny människa, bli sådär himlastormande störtförälskad och få vara med om alla första gången för fjärde gången. 

    Att få se syskonens lycka över och kärlek till den lilla bebisen.  Att se banden väx fram. 

    Att få lära känna en ny person och se en ny personlighet utvecklas med alla sina unik drag.

    Det är magiskt helt enkelt. 


    Ja jag blir helt pirrar att bara tänka på allt det där igen, få gå på ultraljud, ta gravidtest osv åååhhhh
  • H0nd3ndär

    Jag har inte 4 barn än men är gravid i v15 med barn nr 4. Så förhoppningsvis 4-barnsmamma lagom till påsk.

    Trots att jag verkligen aaaavskyr att va gravid är det ändå ren och skär lycka vissa stunder såsom när nipt kom tillbaka helt normalt, eller berättade för oss att det blir en liten flicka, eller ultraljuden. Sparkarna ser jag med massor fram emot för att inte tala om förlossningen när jag äntligen får möta denna lilla människa Hjärta

  • cosinus

    Jag har fyra, de börjar vara ganska stora nu, 12-18 år.

    Det bästa är nog att det blir en rörlig dynamik i syskonskaran. Det blir liksom inte så noga med millimeterrättvisa för ibland får en, ibland får två, ibland alla. Ettan och trean kan hänga ihop för de delar intresse för en sport, ettan och tvåan är stora ibland och gör saker  utifrån det. Tvåan och Trean är samma kön och delar en del kompisar utifrån det o s v. Är någon dum så får den tre mot sig, inte en som ska försöka stå upp mot ett syskon som vaknat på fel sida och är ett arsle för dagen.

    Min äldsta dotter sa för ungefär ett halvår sen till tvåan. "Alltså tänk, tänk om det bara varit vi två, det hade ju ändå varit ganska tråkigt" 

    Sen finns det såklart nackdelar, logistik, tid, kostnader o s v. 

  • Boknördsmamma
    H0nd3ndär skrev 2022-10-13 15:34:57 följande:

    Jag har inte 4 barn än men är gravid i v15 med barn nr 4. Så förhoppningsvis 4-barnsmamma lagom till påsk.

    Trots att jag verkligen aaaavskyr att va gravid är det ändå ren och skär lycka vissa stunder såsom när nipt kom tillbaka helt normalt, eller berättade för oss att det blir en liten flicka, eller ultraljuden. Sparkarna ser jag med massor fram emot för att inte tala om förlossningen när jag äntligen får möta denna lilla människa  // Hjärta


    Åh lycka till med allt! 
    jag hatar oxå att vara gravid pga jag har svåra graviditeter osv, men älskar att jobba sparkarna, gå på ultraljud osv osv!
  • Boknördsmamma
    cosinus skrev 2022-10-13 15:53:46 följande:

    Jag har fyra, de börjar vara ganska stora nu, 12-18 år.

    Det bästa är nog att det blir en rörlig dynamik i syskonskaran. Det blir liksom inte så noga med millimeterrättvisa för ibland får en, ibland får två, ibland alla. Ettan och trean kan hänga ihop för de delar intresse för en sport, ettan och tvåan är stora ibland och gör saker  utifrån det. Tvåan och Trean är samma kön och delar en del kompisar utifrån det o s v. Är någon dum så får den tre mot sig, inte en som ska försöka stå upp mot ett syskon som vaknat på fel sida och är ett arsle för dagen.

    Min äldsta dotter sa för ungefär ett halvår sen till tvåan. "Alltså tänk, tänk om det bara varit vi två, det hade ju ändå varit ganska tråkigt" 

    Sen finns det såklart nackdelar, logistik, tid, kostnader o s v. 


    Men så bra! Det där lät väldigt bra faktiskt, jag hoppas att mina barn resonerar sådär oxå i framtiden!
Svar på tråden Längtar efter ett 4e barn