• Miickan123

    Hcg stiger men ej fördubblas

    Hej! Jag ligger här med världens ångest och har googlat så fingrarna nästa blöder.. någon som haft hcg som först stigit som det ska (med 48h mellanrum) men som sen helt plötsligt knappt stiger? Åkte in till gynakuten pgr av ensidig smärta och tidig graviditet. gjorde ultraljud där dom ej såg någon graviditet men förtjockad slemhinna (4/10) och först när dom gjorde VUL senast (10/10) såg dom en hinnsäck som mätte 4+6 men nu går inte hcg:et upp som det ska.. någon som har erfarenhet inom området eller har varit med om detta? Min resultat;
    114 (4/10)
    290 (6/10) 
    590(8/10)
    826(10/10)
    921(12/10) 
  • Svar på tråden Hcg stiger men ej fördubblas
  • Katch91

    Ett tips är att kolla youtube. Jag sökte på information angående hcg osv och kom in på nått klipp från en ivf läkare som pratade just om ökning osv. 


    minns Tyvärr inte nu vad exakt jag skrev. Men mycket info finns på youtube 

  • Miickan123

    gjort nytt hcg 961 till 1207 på 48h men idag såg dom hinn, gulesäck och ev foster.. åh blir inte klok på något

  • Anonym (My)

    Jag förstår att du är orolig, det låter ju inte jättebra tyvärr att det tagit 6 dagar för hcg att dubbla från ca 600 till ca 1200 enligt din sammanställning.  Har läkaren inte sagt något om hcg-halterna? 

  • Miickan123

    Alla säger så himla olika och det är det som gör att jag ej kan slappna av.. en läkare säger att det är avvikande, en annan säger att det är okej, en annan säger att man kan strunta lite i hcg om man ser graviditeten utvecklas, en annan säger att detta kommer sluta med missfal, en annan säger att det är för att jag är tidig och därför är hcg avvikande men det är okej.. asså jag blir inte klok och är ständigt ångestfylld.. 24/10 är nästa ultraljud men försöker ställa in mig på missfal/oforstig graviditet...

Svar på tråden Hcg stiger men ej fördubblas