• Jagsara1988

    Clearblue ultratidigt

    Hej. Jag har ett barn sedan innan och precis som de gjorde då så har jag en känsla att jag är gravid. Jag har lite Oregelbunden mens men jag skulle tro att jag är på bim-4 idag. 
    lite naivt köpte jag ett clearblue ultratid som jag tog nu i eftermiddag. ?Ej gravid?. Blev besviken för känslan sa verkligen något annat. snabb som jag va så löste jag inte hela instruktionen och insåg sen att man ska ta på morgonen och att det är extra viktigt med detta test. 


    nu till min fråga. Har någon testat negativt med detta test för att sedan dagen efter testa positivt? Tänker om det är någon idé att testa imorgon med morgonurin istället. 


    mvh 

  • Svar på tråden Clearblue ultratidigt
  • Jag är bara jag

    Ju fler dagar före BIM man testar desto fler som får minus. Och ja, det kan slå över och bli plus dagen efter, men det är bättre vänta minst 2 dagar för då har hcg dubblats om man är gravid och chansen för plus är större. Såvida man inte börjar testa extremt tidigt, låt säga en vecka efter äl. Då bör man vänta minst 5 dagar till. Så gravid kan du vara, men det var för tidigt för plus.

  • Jagsara1988

    Tack snälla för svar. Då avvaktar jag två dagar och köper nytt tills dess om inte mensen kommit. Så onödigt att vara sådär otålig. 😅 jag kände mig alldeles för självsäker.

  • Amoureux

    Hcg är som starkast i morgonurinen så jag tycker du ska testa på morgonen. Det kan vara så att det inte var nog mycket hcg i urinen nu då du är innan BIM :)

  • Jagsara1988

    Tog imorse men visade ?ej gravid?. Nu väntar jag på mensen ixh kommer den inte så tar jag ett på bim, om tre dagar :) 
    men hela jag känner mig gravid av någon anledning. Jag har förhöjd temp men känner mig inte sjuk, bara slö och likgiltig typ. Ligger nästan en hel grad över vad jag brukar. Vet att kroppstemperaturen ökar efter äl. Men någon som vet när den går ner igen? Är det samma dag typ som mensen kommer?

  • Amoureux
    Jagsara1988 skrev 2022-10-31 19:28:41 följande:

    Tog imorse men visade ?ej gravid?. Nu väntar jag på mensen ixh kommer den inte så tar jag ett på bim, om tre dagar :) 
    men hela jag känner mig gravid av någon anledning. Jag har förhöjd temp men känner mig inte sjuk, bara slö och likgiltig typ. Ligger nästan en hel grad över vad jag brukar. Vet att kroppstemperaturen ökar efter äl. Men någon som vet när den går ner igen? Är det samma dag typ som mensen kommer?


    Jag TROR tempen ska gå ner direkt efter ÄL, men om du fortfarande ligger lite högre så finns det chans att du är gravid 😁
    Tror jag läst nå sånt när jag scrollat runt på nätet. 
  • Jagsara1988

    Åh jag hoppas det kan va så. Har googlat också men står ju så himla olika att man blir knäpp 😅

  • Lojsan DN
    Amoureux skrev 2022-10-31 19:57:04 följande:
    Jag TROR tempen ska gå ner direkt efter ÄL, men om du fortfarande ligger lite högre så finns det chans att du är gravid 😁
    Tror jag läst nå sånt när jag scrollat runt på nätet. 
    Jagsara1988 skrev 2022-10-31 19:28:41 följande:

    Tog imorse men visade ?ej gravid?. Nu väntar jag på mensen ixh kommer den inte så tar jag ett på bim, om tre dagar :) 
    men hela jag känner mig gravid av någon anledning. Jag har förhöjd temp men känner mig inte sjuk, bara slö och likgiltig typ. Ligger nästan en hel grad över vad jag brukar. Vet att kroppstemperaturen ökar efter äl. Men någon som vet när den går ner igen? Är det samma dag typ som mensen kommer?



    Tempen stiger alltid efter äl och håller sig där uppe tills mensen kommer. Tempen sjunker innan mens eller när mensen kommit, olika från cykel till cykel. Så tempar du inte varje dag i din cykel så kan det vara svårt att veta exakt. 
Svar på tråden Clearblue ultratidigt