• Anonym (Virr)

    Blöder lite till och från, missfall?

    Jag är nu i vecka 7 och fick för 10 dagar sedan en liten blödning. Eller mer en flytning med lite blod i, klarrött. Fick en rosa flytning efter och sen kom inget mer. I samband med det så hade jag jätte svullen och spänd mage. 


    i förrgår kväll fick jag igen lite blod, klart rött och lite brunt. Inte blandad med flytning utan ganska klart. En 5 kr i storlek. Rosa flytningar under dagen och i går morse också och massa molande värk. 
    Idag har jag igen ingenting förutom lätt illamående och frusen. har fortfarande molande värk dom ibland sitter på ena sidan av ryggen. Stickningar i underlivet ibland. Känns som att det rinner hela tiden, men är helt torrt. 


    kommer missfall så pang bom eller kan det hålla på så här? 


    hade missfall för ca ett år sedan och då blödde jag som en mens ungefär 2 dagar efter bim, hade just plussat. 


    Fött 3 barn och aldrig haft minsta lilla blödning då. 


     

  • Svar på tråden Blöder lite till och från, missfall?
  • Zaxika

    Jag tror det är jättesvårt att säga. Under min andra graviditet hade jag flera små blödningar, men det berodde mycket på lågt liggande moderkaka. 
    Man får försöka hoppas på det bästa och förbereda sig på det värsta...

  • Anonym (4)

    Inget pågående mf i alla fall för då blöder man ju rejält. Mina tidiga m.f har börjat med småblödningar, men snabbt eskalerat så det inte varit nån tvekan om att det varit m.f. Som gravid med första barnet blödde jag rejält v.7- en hel vecka- och trodde det var m.f, men det var ofarligt. Endast ett VUL kan ge klart besked så boka ett sånt du.

  • Anonym (Virr)

    tack för svar. Jag ska på vul på onsdag, känns så väldigt långt bort. nu har jag haft typ oranga flytningar, lite men dom finns där. 


    kan blödningarna upphöra så här vid ett missfall för att komma igång senare eller ökar dom bara på?

  • Anonym (4)
    Anonym (Virr) skrev 2022-11-16 15:03:55 följande:

    tack för svar. Jag ska på vul på onsdag, känns så väldigt långt bort. nu har jag haft typ oranga flytningar, lite men dom finns där. 


    kan blödningarna upphöra så här vid ett missfall för att komma igång senare eller ökar dom bara på?


    För mig har det bara ökat och det snabbt. Vid MA kan det möjligen komma och gå, men även då har jag börjat blöda mycket och snabbt.

    En vecka kommer gå snabbt. Sysselsätt dig med sånt du tycker är kul och försök att inte tänka. Och gå inte på toa var femte minut och kolla efter blod. Det stressar bara ännu mer.
  • Anonym (56)

    När jag fick missfall småblödde jag under flera veckor, fick till slut tabletter som gjorde att allt kom ut. 

    Det är helt omöjligt att säga om du håller på att få missfall eller inte. Vissa blöder och det är helt normalt och andra i andra fall betyder minsta blödning missfall. För mig har blödning aldrig varit något positivt vid graviditet. 

    Hoppas det går bra på ultraljudet!

  • Anonym (Virr)

    Tack för svar. Så klart kan ingen veta hur det är. Men som ni säkert förstår så vill Jag bara veta om andra haft det.


    inte blött något idag, pytteliten orange flytning men inget mer. Moler på i magen men men.. 

Svar på tråden Blöder lite till och från, missfall?