• Anonym (Yl)

    Blottad under kirurgisk abort

    Kan börja med att säga att hela ingreppet gick bra och personalen var gulliga på kliniken, men innan ingreppet skulle utföras så kände jag mig otroligt blottad. 

    Tidigare idag: När det var dags för min tur följde jag med en ssk till operationssalen och där väntade en usk och narkosläkare, kirurgen var inte på plats utan skulle komma om en stund. Hoppar upp på britsen och blev lite skraj att bägge benen skulle högt upp i luften i benstöden. 


    Narkosläkaren ger mig lite lugnande i armvecket och väntade med att söva ner mig eftersom vi alla inväntade kirurgen.. kirurgen var sen i 30 min!


    Jag var helt chockad att varken ssk eller usk inte bad mig ta ner benen eller täcka mitt underliv...kändes som mitt underliv var till utställning. 

    Jobbar själv inom vården och jag är helt chockad över blottheten. 


    Hur hade ni reagerat? 

  • Svar på tråden Blottad under kirurgisk abort
  • Anonym

    Jag förstår dig verkligen
    Jag tycker du ska höra av dig till chefen och berätta vad som hänt. Tala också om vad du hade velat haft. Tex en filt eller att de bad dig vänta i en annan ställning. Det är viktigt att vi ger respons på det vi upplevt

  • Anonym (Absolut fel)

    Det är absolut inte vad de borde ha gjort, i väntan borde du fått ligga ner med något över eller eventuellt sitta upp.

    Jag var med om liknande på förlossningen, fick ligga i en brits med benen uppe och ena läkaren undersökte mig men behövde hjälp av en annan läkare, och i väntan på den andra läkaren fick jag sitta upp på britsen med något över låren.

    Antingen var det för att du redan fått lugnande så de inte ville att du tippade omkull eller så missade de helt av det.

  • Anonym (Yl)
    Anonym skrev 2022-11-23 20:24:30 följande:

    Jag förstår dig verkligen
    Jag tycker du ska höra av dig till chefen och berätta vad som hänt. Tala också om vad du hade velat haft. Tex en filt eller att de bad dig vänta i en annan ställning. Det är viktigt att vi ger respons på det vi upplevt


    Jag tänkte höra av mig till deras chef idag, men velade eftersom jag tänkte att det kanske så det ser ut med sjukhus rutiner nu förtiden att personalen är under stress, men sen tänkte jag det är väl ändå skillnad På 5 och 30 min! 


    Anonym (Absolut fel) skrev 2022-11-23 20:27:50 följande:

    Det är absolut inte vad de borde ha gjort, i väntan borde du fått ligga ner med något över eller eventuellt sitta upp.

    Jag var med om liknande på förlossningen, fick ligga i en brits med benen uppe och ena läkaren undersökte mig men behövde hjälp av en annan läkare, och i väntan på den andra läkaren fick jag sitta upp på britsen med något över låren.

    Antingen var det för att du redan fått lugnande så de inte ville att du tippade omkull eller så missade de helt av det.



    Ja precis, har en vän som berättade att benen tog dom upp på henne när hon väl var sövd under hennes abort mest för bekvämligheten. 


    Hade kirurgen var i rummet och jag fått vänta 5 min hade det inte gjort något. 

    starkt ljus rakt över mitt underliv och folk som går till höger och vänster under 30 min.. kändes inte okej. 

  • Shakira88

    Jag har opererats och undersökts under sövning flera gånger nu i den positionen och jag får alltid nån typ av filt över tills jag är sövd. Sen kan dom ju hitta på vad som helst:D 

    Men så nej, sådär skulle de inte gjort med dig

  • Anonym (r)

    De borde verkligen täckt dig men trodde nog inte att han skulle vara så sen utan hela tiden dyka upp närsomhelst och så drog det ut

  • Anonym (H)

    När jag genomgick skrapning fick jag direkt en filt över mig när jag satt mig i stolen, även om läkaren va där inne redan.

    Det borde du också fått direkt.

Svar på tråden Blottad under kirurgisk abort