• Cc35

    Detta j*vla kub...

    Jag har läst & läst & läst men känner ändå att jag behöver skriva. Gjorde KUB vilket jag ångrar i efterhand. Visste mycket väl att jag skulle få hög sannolikhet men blev ändå lite paff när jag både såg blodproverna och fick siffrorna.

    Är 39
    Ul i v13 men blev framflyttad 1v
    Hcg 143
    Pappa-a 0.9200
    Nacksplat ca 2.3-2.8 (svårmätt pga livlig krabat)
    Mått bebis, huvud till stjärt 6,8
    Mitt sköldkörtelpov låg även under referens på 0.06

  • Svar på tråden Detta j*vla kub...
  • Cusoon

    Hur känner du att du vill gå vidare med den informationen du har nu? Kan du tänka dig ta fostervattenprov eller moderkaksprov?

  • Anonym (KUB)

    Vad fick du för sannolikhet? Blev du erbjuden NIPT? 

  • Dukallarmigdrömmare

    Vad fick du för sannolikhet? Är inte kunnig på de andra värdena . 
    Själv är jag tacksam för att det finns, är själv 39. Sist vi gjorde kub i somras va bebisen död, är gravid Igen och hoppas denna gång få se en levande bebis. Men än är vi inte där. 


    Sedan är det inte jättestörre risk för oss lite äldre, bara lite större. 

  • MagganTop

    Av den anledningen valde vi att bekosta nipt direkt själva, skulle inte palla och må dåligt över ?sannolikhetssiffror? som sedan visar sig inte vara någon risk

  • Cc35

    Jag fick sannolikhet på 1 på 13. Va på läkarbesök idag och fick två alternativ. Nipt eller fvp. Va inne på nipt först men det är nåt i blodet som dragit upp sannolikheten & det finns en risk att det kan vara något annat än down som inte nipt visar. 13 och 18 fick ja väldigt låg sannolikhet på å ul såg bra ut. De fick säga resultaten igen idag när ja va iväg å nackspalten va 2,5. Har läst att allt över 3 anses som höga världen men läkaren sa efter 3 5 här.

  • Dukallarmigdrömmare

    Ok, förstår . Önskar er all lycka till iallafall 🌸 håller alla tummar att det inte visar något. 

  • Cc35

    Jo ja va inne på det men  mina provsvar kan indikera på att det e något annat som avviker än down som inte nipt visar.

Svar på tråden Detta j*vla kub...